Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Ronald bouwt een echte Micro Layout!

Gestart door Ronald, 28 oktober 2020, 23:13:48 PM

Ronald

Gaan we weer! Vanmiddag na mijn werk van vriend Ronald Koerts wat aansluitspul gekregen voor de Roco 10761. Top en dank!! (y) Module vanavond op zijn rug gelegd en een en ander op zijn plek gemaakt en gesoldeerd. Ik verbind het geheel met wat kroonstenen en alles is doorgesoldeerd dus solide:

20201102_185512 by Ronald Halma, on Flickr

Het middendeel zover gevoed:

20201102_192729 by Ronald Halma, on Flickr

De sectorplate rechts:

20201102_200345 by Ronald Halma, on Flickr

En links de schuif. Overzicht met aangesloten muis:

20201102_214605 by Ronald Halma, on Flickr

Ik wilde testen en kreeg kortsluiting.... alles goed aangesloten? Oh wacht, ik moet de Peco wissels nog even doorslijpen na de puntstukken daar ik geen geisoleerde lasjes heb gebruikt ;D Dat doe ik morgen na mijn vroege dienst en dan direct testen! :)

Totale plan/bouwtijd tot nu: 14 uur.
Totale kosten:  € 119,-

Later!

Ronald

Mannen, ik moet even een week rustig aan doen, ben vanmorgen gestruikeld op het werk en bij mijzelf opvangen is mijn linkerringvinger door de klap halverwege uit de kom geschoten en stond zo 60 graden uit het lood  ;) Inmiddels zit het geheel in een gipsspalk die tot volgende week dinsdag moet blijven zitten:

20201103_145248 by Ronald Halma, on Flickr

Stay tuned! :)

Peter

Van harte beterschap Ronald en dat het vlug mag genezen zodat ik je prachtige werkzaamheden verder kan volgen
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Val-Rikard

Kan je misschien dingen doen die onder een hoek van 60° moeten gebeuren.  :P ;D

Beterschap !

doomslu

Oei, dat voelt pijnlijk aan, die foto.
Spoedig herstel Ronald.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Elk excuus is goed om ...

Beterschap Ronald, beter een beetje later klaar, dan alles krom en scheef maken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

PietB

Ai, dat is niet best Ronald.
Pijnlijk, dat weet ik uit eigen ervaring.

Sterkte man.

grt Piet.

Gerolf

Noodgedwongen even de pauzeknop ... of toch wat tekenen voor volgende stukken ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

rgp

Ronald,

Veel beterschap gewenst.
Tip: na dinsdag onmiddellijk je ex-ingepakte vingers oefenen in een bad met lauw water (tegen strammigheid)

Roland

mahtoska1

Oei dat ziet er pijnlijk uit. Veel beterschap!

Ronald

Dank heren!

Citaat van: Val-Rikard op 03 november 2020, 19:02:28 PM
Kan je misschien dingen doen die onder een hoek van 60° moeten gebeuren.  :P ;D

;D ;D

Citaat van: SuSke op 03 november 2020, 22:40:44 PM
Elk excuus is goed om ...

Ik had natuurlijk net 2 weken thuis gezeten met corona en was weer goed 1,5 week aan het werk. Collega uit een andere ploeg die mij gisteren zag lopen met gips: "jij doet er ook alles aan om maar niet te hoeven werken, he" ;) en dat met een grote grijns op zijn gezicht :D

Citaat van: rgp op 04 november 2020, 10:29:19 AM
Tip: na dinsdag onmiddellijk je ex-ingepakte vingers oefenen in een bad met lauw water (tegen strammigheid)


Ja, dat zal na een weekje wel stijf zijn. Eerst maar horen wat en hoe, de bandjes om het gewricht zijn kapot dus even zien hoe stabiel (of niet) het is dan.

Decapod

#42
Ai, da's jammer. 't Ging net als een trein.
Goede raad (geef ik altijd weg  ::) ): laat dat goed rusten en niet meteen teveel willen als je vingers uit de spalk komen. Anders blijf je er maanden mee sukkelen!
Veel beterschap!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Ronald

Oke.... ik zal je raad zeker aannemen :) heb er geen ervaring mee gelukkig dus extra kennis in deze is altijd welkom! Heb eigenlijk meer "angst" dat het ding straks te pas en te onpas uit de kom wipt..... geen trek in :o 8)

Zo, toch de eerste rijproeven kunnen doen vandaag:

20201106_204559 by Ronald Halma, on Flickr

Een aantal dingetjes nog finetunen, en de puntstukken zullen gepolariseerd moeten worden zoals al in de planning. Het 3-weg wissel heeft 2 puntstukken achter elkaar die problemen geven bij afbuiging naar het opstelspoor:

20201106_205431 by Ronald Halma, on Flickr

Spulletjes ga ik bestellen deze komende week.

Later!

PietB

Citaat van: Ronald op 06 november 2020, 20:59:06 PM
Heb eigenlijk meer "angst" dat het ding straks te pas en te onpas uit de kom wipt..... geen trek in :o 8)
Kijk uit Ronald, laat de banden rond het gewricht goed genezen, dan hoef je daar niet bang voor te zijn.

En haal oefening advies bij een fysiotherapeut.
Je kunt in onze hobby niet voorzichtig genoeg met je handen omgaan.
Ik ben jarenlang achtervanger in een honkbal team geweest, daar was een werper die het zelfde overkwam als jou, met een vinger van zijn werphand.
De slimmerd was volgens eigen zeggen na 2 weken weer in staat om te werpen.
Iedereen in de club ook de fysio, ontraadde het hem, maar de haan moest en zou weer gooien.
Na 4 innings kreeg hij pijn en liet zich vervangen.
Hij heeft daarna nooit meer een knappe bal gegooid.

grt Piet.