Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Nieuwkomer

Gestart door Jeugd Hobby, 22 oktober 2020, 19:22:11 PM

Jeugd Hobby

Hallo,

Zal me even voorstellen.
Ik ben jonathan.
Ik ben als kind in deze hobby "gerold" ( ex stiefzoon van loebaske)
Nu ik ouder ben wil ik graag terug beginnen met deze hobby maar kan wel nog wat hulp gebruiken.
Ik zou graag willen beginnen met een digitale beginners set maar weet zo niet goed welke ( geen marklin).
Zijn er mensen die me hier ik kunnen helpen?

Grt

Pierre

Welkom op het forum Jonathan en veel plezier hier. ;)
Groet Pierre.


59erke

Welkom op het forum JOnathan.

Misschien handig om te weten welke schaal je ambieert en in welk tijdperk je wil rijden ?

Je geeft aan dat je geen Marklin wenst, dus concludeer ik daaruit dat je geen AC wil maar eerder een voorkeur hebt voor DC.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Jeugd Hobby

Ik zo graag in de schaal h0 tewerk gaan.
Tijdperk heden.
Heb idd de voorkeur voor dc

nmbssncb

Citaat van: Jeugd Hobby op 23 oktober 2020, 11:14:01 AM
Ik zo graag in de schaal h0 tewerk gaan.
Tijdperk heden.
Heb idd de voorkeur voor dc

Welkom op het forum, Jonathan.  Weet waaraan je begint...  :)
DC is niet de juiste omschrijving voor 2-rail tenzij je analoog gaat rijden i.p.v. digitaal.

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

Rangeerduivel

Hallo Jonathan,
Alvast welkom hier.
Qua digitale centrales is het summum wel een ECOS van ESU, maar die zijn nogal prijzig, (600/650€ voor een nieuwe)
Maar als beginner ben je goed af met een MultiMaus van Roco, die is zeer goed en je koopt ze voor een goeie 100€ al op Ebay.
Je kan ze ook verkrijgen als startset, maar de Belgische versie met een Zwevende kabine en 3 kolenwagen(tjes) is denk ik minder vlot verkrijgbaar
Ik herrinner mij ook dat "Loebaske" de nieuwe centrale van Piko hoog in het vaandel droeg, (misschien verkocht hij die wel via Miaa :-\) en is ze waarschijnlijk ook verkrijgbaar als startset

;)

Gerolf

Welkom op ons forum, Jonathan  :)
Jammer dat je in deze tijden niet langs een club of expo kan gaan. Dit forum is een prima alternatief  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Geert

Welkom op dit forum Jonathan

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

OlivierV

Dag Jonathan, welkom hier.
Moest je nog een Mutimaus zoeken, ik heb er een nieuwe te koop, met z21 Start als "centrale".
https://www.2dehands.be/plaats/m1621756705/view?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller

Heeft nog garantie en ik wil het zelfs aan de deur afleveren (mits veilige afstand natuurlijk)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan