DHL

Gestart door Stef71, 21 oktober 2020, 23:00:24 PM

Rangeerduivel

Citaat van: SirGresley op 22 oktober 2020, 11:44:05 AM
Bpost laat ik meestal op het postkantoor of een postpunt (gazettenwinkel meestal) toekomen en daar nooit een probleem mee gehad.

Bpost, DHL , PostNL enz laat ik ook steeds afleveren in het postkantoor waar ik het dan ga afhalen en daardoor heb ik nog nooit problemen gehad.
Doch zoals ik al eerder schreef, dit gaat niet met Deutsche Post, er is geen samenwerking tussen hen en Bpost, maar de postbode levert die uiteraard wel af aan huis.
En ik kan er niet genoeg nadruk op leggen, betaal waar mogelijk steeds met PayPal!

;)

Stef71

Citaat van: Rangeerduivel op 22 oktober 2020, 12:20:51 PM
Citaat van: SirGresley op 22 oktober 2020, 11:44:05 AM
Bpost laat ik meestal op het postkantoor of een postpunt (gazettenwinkel meestal) toekomen en daar nooit een probleem mee gehad.

Bpost, DHL , PostNL enz laat ik ook steeds afleveren in het postkantoor waar ik het dan ga afhalen en daardoor heb ik nog nooit problemen gehad.
Doch zoals ik al eerder schreef, dit gaat niet met Deutsche Post, er is geen samenwerking tussen hen en Bpost, maar de postbode levert die uiteraard wel af aan huis.
En ik kan er niet genoeg nadruk op leggen, betaal waar mogelijk steeds met PayPal!

;)
Ik laat mijn pakjes ook meestal direct afleveren op het bpost kantoor.
Helaas is het tracknummer bij bpost niet bekend, gelukkig toch via paypal betaald. Indien pak zoek blijft kan ik misschien nog altijd een refund krijgen.

Stef71

En plots uit het niets een bericht via de Bpost app dat mijn DHL pakket onderweg is naar Belgiƫ.
Zou het deze keer wel kloppen 🤔😇

SirGresley

Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

adrievans

Citaat van: SirGresley op 23 oktober 2020, 11:41:22 AM
https://brievenbussen-online.be/pakjesbus-of-collibus?sort=p.price&order=ASC

Ofwel naar zoiets...

Als wij er onverhoopt niet mogen zijn hangen we een briefje op de deur dat ze het in de grijze kliko mogen deponeren (hierin zit altijd droog afval) en niet bij de buren.
Werkt nog steeds goed.(behalve zoals in het verhaal hierboven als de vervoerder het spoor bijster raakt)
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Boemeltrein

Doet me denken aan sommige internet-tv-Telefoon en mobiele telefonie leveranciers, je neemt een dag verlof, je wacht de godganse dag en ziet geen technieker opdagen maar je vindt wel een briefje in je bus:" we zijn langs geweest maar je was er niet" WAAAT!!!!! :( :( :(

Stef71

Citaat van: Stef71 op 23 oktober 2020, 09:54:57 AM
En plots uit het niets een bericht via de Bpost app dat mijn DHL pakket onderweg is naar Belgiƫ.
Zou het deze keer wel kloppen 🤔😇

Oef, pakket met enige vertraging dan toch afgeleverd

Stef71

Citaat van: Stef71 op 22 oktober 2020, 09:53:03 AM
Pfff niet veel wijzer geworden.
Bij bpost niet gekend, bij DHl krijg ik nog steeds het antwoord dat het afgeleverd is.
Ondertussen de Duitse site van DHl bezocht
Wat een gedoe die " kundendienst"
Na veel omwegen een mailke van hun gekregen met een link om mijn shipmentstatus te raadplegen.
Zelfde antwoord maw nog niks wijzer geworden.
Verkoper heb ik ook al gecontacteerd, gisteren al, maar heeft tot nu nog niet gereageerd. ( Nochtans geen particuliere verkoper)


Na talloze online bestellingen in de UK , de US en zelfs Japan  en Hongkong te hebben geplaatst , zonder issues is mijn geloof in de Deutsche grundlichheit tot op het vriespunt gedaald. Dit is de tweede maal dat ik zo een gedoe heb met een DHL levering. Zal de volgende keer toch twee maal nadenken al voor nog iets in Duitsland te bestellen.
Heb btw met PostNL, DPD, GLS ,  usps, Royal mail nog nooit problemen gehad
Voeg DPd maar aan de probleem gevallen toe.
Banden online besteld, levertijd 72 uur   in werkelijkheid 14 dagen. Bestelling van depot a naar depot b en terug  naar depot a.... en terug naar depot b...
Om gaga van te worden als je dan die track en trace gegevens opvolgt....

raf

een collega rc modelbouwer in duitsland ook een akkefietje met dpd
hij laat altijd afleveren in zo een automaat ergens in een suppermarkt
hij krijgt dan een code als zijn bestelling in een vak zit
dus hij typt de code in de deur doet klak maar hij krijgt ze niet open
na nog eens de code ingegeven te hebben blokkeerd de machine die deur

nu 1 maand later nog steeds niets van info wat er met zijn levering is gebeurt
hij zou een nieuwe code krijgen (niet gebeurt 3X)dan zou er een hersteldienst komen ?????
nu na het laatste gesprek is zijn levering uit de kast verdwenen en heeft hij ze dus volgens dpd afgehaald

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.