DHL

Gestart door Stef71, 21 oktober 2020, 23:00:24 PM

Stef71

Hoi
Ben in de enige of zijn er nog die nu al voor de tweede keer problemen heb met een levering met DHL.
De eerste keer vanuit NL nu vanuit Duitsland
Volgens track en trace gegevens via eBay of DHl gisteren geleverd om 23u 53
Volgens bPost app geleverd gisteren om 21u 53.
Van het pakket hier geen spoor, ook geen briefje in de bus
Toch vreemd dat ik twee verschillende tijdstippen doorkrijg. En dit ook nog eens op uren waar eigenlijk geen pakjes meer worden afgeleverd.

Zebra

Met DHL/bpost heb ik het nog niet voorgehad.
Wel met DPD, komt vaak voor op een vrijdag dat het pakket geleverd zou zijn terwijl ze het dan maandag voor het eerst komen aanbieden.
En dan loopt een mens natuurlijk het hele weekend te zoeken en de buurt te ondervragen of ze ergens een pakket verkeerd geleverd hebben gekregen.
2-Rail Digitaal / schaal H0 / Belgisch / Tijdperk IV-V-VI

Rangeerduivel

Stef,
Moest ik U zijn ik zou eens mijn licht opsteken in het postkantoor,
Bpost en DHL zijn partners (in crime ;D)
Toch voor de zekerheid en het gemak het trackingnr meenemen...

Pas op; Deutsche post niet!!!

;)

Stef71

Citaat van: Rangeerduivel op 21 oktober 2020, 23:21:07 PM
Stef,
Moest ik U zijn ik zou eens mijn licht opsteken in het postkantoor,
Bpost en DHL zijn partners (in crime ;D)
Toch voor de zekerheid en het gemak het trackingnr meenemen...

Pas op; Deutsche post niet!!!

;)

Ga morgen zeker eens langs. Hopelijk wordt ik er wijzer van.

PietB

Citaat van: Stef71 op 21 oktober 2020, 23:00:24 PM
Volgens track en trace gegevens via eBay of DHl gisteren geleverd om 23u 53
Volgens bPost app geleverd gisteren om 21u 53.
Twee uur verschil, verschil in gehanteerde tijdzone?
23:53 west europeese tijd is inderdaag 21:53 GMT.
Zou een reden voor het verschil kunnen zijn.
Maar het blijft vreemd dat jij je zending niet hebt ontvangen.

grt Piet,

Decapod

Met DHL nog nooit voorgehad. Maar met DPD al -tig keren. Rotslechte service: pakjes kwijt, niet afgeleverd, heraanbiedingsbon niet goed ingevuld, eigen leveraccount werkt voor geen meter,  pakje (allez, pakken: elk van 25kg) verloren gezet in een magazijn 250 km verderop  ???, 2 maanden moeten wachten eer ze op de juiste plek waren ..., enfin, zo kan ik nog even doorgaan. Ergste van al is dat als je dan een nummer weet te vinden waarop je de klantendienst kan bereiken, dan mag je nog eens 40 cent per minuut betalen om geholpen te worden voor een probleem dat zijn veroorzaakt hebben (en natuurlijk, als je belt dan zijn 'Al onze medewerkers met ELKAAR in gesprek' ::)) .

Natuurlijk, pakjesdiensten zijn overbevraagd op het moment, en hun werknemers staan onder hoge druk, maar wat ik al meegemaakt heb met DPD tart alle verbeelding. Complete horror. Slechtste pakjesdienst die er is, verbaasd dat die nog niet overkop zijn gegaan.
Fiew, dat moest er ff uit  ;D.

DHL, nee, alleen maar lof over: zeer correct, meestal eerder te vroeg dan te laat en pakjes zien er altijd uit alsof ze gewassen, gedroogd en gestreken zijn. Service is ook heel vriendelijk.
Raar! Toch eens uitzoeken wat daar mis ging!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Klaas Zondervan

Strikt genomen moet je het probleem neerleggen bij de verzender van het pakket. Die heeft een overeenkomst met de pakketdienst, jij niet. Jij hebt een overeenkomst met de verzender, die moet zorgen dat het pakket tijdig en ongeschonden bij jou wordt bezorgd.

Decapod

Dank je voor de info, Klaas. Dat hebben we ook iedere keer gedaan, maar als je dan met z'n tweeën belt, dan komt het hopelijk iets prangender over (bij DPD leren ze niet uit hun fouten).
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Michiel

Ik denk dat de kwaliteit van de pakjesdientst afhangt van hoe ernstig the plaatselijke bezorger met de regels omgaat. Heb je er eentje die het allemaal niet erg nauw neemt, dan lijkt voor jou dat het hele bedrijf onbetrouwbaar is. Soms is dat DHL, soms DPD, soms DePost, soms PostNL...Kwestie van geluk hebben met je plaatselijke bezorger, denk ik. Dat is toch wat ik ervaar na mijn verhuis van Waterloo (Wallonië) naar Ukkel (Brussel).
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Decapod

Denk dat je gelijk hebt, Michiel, maar hangt toch ook af van het algehele systeem, vermoed ik. Bij het laatste euvel bij DPD- en daarna zwijg ik erover, echt  ::) - belde ik naar de verzender, legde het probleem uit en die zij meteen 'Ja, daar moeten we nu echt wat aan doen, want dat is iedere keer een gedoe met die service'. De problemen die we gehad hebben, kwamen voor in Sint-Truiden, Tongeren, Minneapolis (!) en Sheffield (!). Beetje over de hele aardkloot dus. Misschien doen ze het in China wel goed, wie zal het zeggen ...  ;D .
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Stef71

Pfff niet veel wijzer geworden.
Bij bpost niet gekend, bij DHl krijg ik nog steeds het antwoord dat het afgeleverd is.
Ondertussen de Duitse site van DHl bezocht
Wat een gedoe die " kundendienst"
Na veel omwegen een mailke van hun gekregen met een link om mijn shipmentstatus te raadplegen.
Zelfde antwoord maw nog niks wijzer geworden.
Verkoper heb ik ook al gecontacteerd, gisteren al, maar heeft tot nu nog niet gereageerd. ( Nochtans geen particuliere verkoper)


Na talloze online bestellingen in de UK , de US en zelfs Japan  en Hongkong te hebben geplaatst , zonder issues is mijn geloof in de Deutsche grundlichheit tot op het vriespunt gedaald. Dit is de tweede maal dat ik zo een gedoe heb met een DHL levering. Zal de volgende keer toch twee maal nadenken al voor nog iets in Duitsland te bestellen.
Heb btw met PostNL, DPD, GLS ,  usps, Royal mail nog nooit problemen gehad

raf

ook even duitje in het zakje doen
ik had een digikeys besturing besteld en had datum en leverings uur en tracking
er zou vrijdag geleverd worden dus wij donderdag 1 uurtje weg om te winkelen
kwamen we terug lag er een pakket over de omheining gegooid op het gras in de regen
omheining is 2,20 meter hoog ook nog eens
gelukkig was het toestel degelijk verpakt en heeft het overleeft maar terwijl en vrijdag op stond en ook nog eens dat er bij niet thuis bij de buren geleverd moest worden

was post.nl die de levering zou bezorgen

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

IK verzend al, samen met echtgenote, onze pakjes altijd met DPD naar Nederland, Duitsland, en ja ook hier in Belgie en heb op al die jaren nog nooit een probleem gehad. Maar het is zoals je zegt heel erg afhankelijk van degene die het komt leveren. (zelfs de postbode)
De postbode die we nu hebben doet haar werk in elk geval zeer grondig
Met vriendelijke groeten
Peter

Decapod

't Is echt wel persoonsgebonden, precies. Begrijp dat eigenlijk niet: als er zo wat klachten over dezelfde persoon komen, dan roep je die toch op het matje? (Ik kon zien aan het handschrift op de laatste bonnetjes dat het telkens dezelfde was) Dat volg je toch op. Of je bedankt de persoon voor bewezen diensten?
Zou ik zo werken ...
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

SirGresley

Ik heb nog geen echte problemen gehad met de meeste diensten
Soms hang ik een briefje met nabij adres waar bijna altijd iemand thuis is en daar wordt het dan gebracht.
Ook met die nieuwe Mondial Relay geen probleem EN goedkoper!
Bpost laat ik meestal op het postkantoor of een postpunt (gazettenwinkel meestal) toekomen en daar nooit een probleem mee gehad.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama