AK Camouflage Elastic Putty of Vallejo Liquid Mask.

Gestart door svvander, 21 oktober 2020, 15:58:09 PM

svvander

Toen ik onlangs aan het prullen was met het afplakken van raampjes van een wagon, bedacht ik mij dat ik in de laatste MSM een artikel zag waar een van vloeibaar afdekmiddel werd gebruikt. Veel handiger dan klungelen met papiertjes of kartonnetjes van enkele millimeters groot. Met nu te gaan kijken op websites die deze spullen verkopen, kwam ik 2 interessante zaken tegen.
Alleen ik ken er te weinig van om er mij aan te wagen. Dus toch beter eventjes aan de deskundigen hier vragen.

Heeft er iemand ervaring met AK Camouflage Elastic Putty?
Voordelen volgens mij:

  • Herbruikbaar
  • Kneedbaar
  • Doordat het herbruikbaar is, vermoedelijk ook iets goedkoper dan Liquid Mask
Nadelen volgens mij:

  • Misschien te "stijf" om goed in kleine plaatsen te duwen?

Of met Vallejo Liquid Mask?
Voordeel:

  • Gemakkelijk in de oppervlakken aan te brengen
Nadeel:

  • Niet herbruikbaar

Wat raden jullie aan? (ik heb nu deze 2 merken genomen, omdat ik ze al ken er tevreden van ben... andere merken mogen ook natuurlijk).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

evan

Afplakken met de correcte tape en een goed mesje lijkt me nog steeds sneller en beter dan dat gepruts met producten die je daar opgeeft. 

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

jodo

Voor het afplakken van raampjes ed gebruikte ik Humbrol Maskol.
Voor de belijning van een schildering van bv een lokkast gebruikte ik afplaktape voor schilders die dan met chirurgmesje op de gewenste breedte en gewenste tekening werd gesneden,succes!

Martin Welberg

Gebruik de Ammo versie regelmatig, erg makkelijk spul. Wordt minder stug naarmate het warmer wordt door te kneden..

Thommy

Citaat van: evan op 21 oktober 2020, 16:10:45 PM
Afplakken met de correcte tape en een goed mesje lijkt me nog steeds sneller en beter dan dat gepruts met producten die je daar opgeeft.

Maar bv raampjes van modellen die er niet uit kunnen lukt sneller met maskol. Gewoon erop smeren/schilderen met een penseel.
Greetz

Thommy