Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Nurnberg 2005

Gestart door mark7758, 08 januari 2005, 09:51:28 AM

mark7758

Hier wat nieuwtjes van marklin. (voorlopig)
Inderddaad je mist nogal wat. Het schijnt nog slechter te gaan en men zou uit kosten besparing een aantal modellen uitgesteld hebben.

                            advies prijs MARKLIN.
36853 Elektrolok Serie 185, CFL 98,00 marklin
37120 Elektrolok Serie 1200, NS 289,00
37238 Elektrolok Serie 23, SNCB 259,00
42644 IC-Schnellzugwagen-Set A, NS 45,00
42645 IC-Schnellzugwagen-Set B, NS 45,00
42646 IC-Schnellzugwagen-Set BKD, NS 45,00
43135 Personenwagen Donnerb?chse, SNCF 27,50
43145 Personenwagen Donnerb?chse, SNCF 27,50
43155 Gep?ckwagen o.Schlusslicht, SNCF 31,50
44900 G?terwagen-Display, SNCF 175,00
46314 Seitenentladewagen-Set. CFL 64,00
46322 Silowagen-Set, SNCF 95,00
46324 Getreidesilowagen Uapps, SNCB 31,50
46340 Klappdeckelwagen-Set, NS 87,50
47198 Hochbordwagen-Set, SNCB 48,50

Schaal Z
88630 Diesellok Serie 54, SNCB 179,00

Voor geld uitgeven scheelt het weer een hoop. Maar wie weet wat ze nog in Nurnberg melden.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

diesels

Erg vreemde gang van zaken. Daar waar andere fabrikanten hun prijzen omlaag gooien, denkt men bij Marklin dat men massaal NS 1200-en (heruitgave?) voor bijkans 300 euro gaat kopen en een reeks 23 voor 260 euro. En dat terwijl de speciaal voor Olaerts en Van Biervliet in kleine oplage gemaakte versie maar ene klein beetje duurder zijn.
Ook raar dat als men wil snijden in wat men uitbrengt, men kiest voor een reeks 23 waar alle versies al voor verkrijgbaar zijn (geen idee welke versie ze nu uit willen brengen) en niet voor een veelverkopende tijdperk IV-versie van een model wat nu voor hun nog erg duur is (want net ontwikkeld), de reeks 59.
Maargoed, het scheelt inderdaad weer geld hoewel ik benieuwd ben naar de aangekondigde goederenwagensetjes.

groetjes Sicco

BD1701

Beste "diesels", wat de nieuwe type 23 betreft die ze gaan uitbrengen: het gaat om de gele versie met groene sierstrepen (Epoxy) livrei, volgens dat ik ingeligd ben. (Of beter gezegd de versie die ook als foto staat, op de kaft van het boek dat M?rklin uitgebracht heeft over deze locs.) Verder vindt ik het wel spijtig dat M?rklin heel weinig nieuwe Belgische dingen uitbrengt dit jaar. Ik had toch wel een nieuwe 59 verwacht in het geel ofzo en ook een loc serie 25 of 25.5. Ik hoop maar dat ze de serie 18 zeker en vast zullen uitbrengen in 2006 hoor. Maja het is afwachten he, en we moeten tevreden zijn met de dingen die ze wel uitbrengen he.
 

janjozef

en waarom tevreden zijn met wat ze willen uitbrengen, klant is koning en ook m?rklin moet dat eens begrijpen
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

loco

Wat is een Hochbordwagen?

loco

Hapag Lloyd

citaat:
Geplaatst door loco

Wat is een Hochbordwagen?

loco



Is een hoge laadbakwagen.  Een gekend type is EAOS.

Een voorbeeld :

http://www.railfaneurope.net/pix/de/car/freight/E/31_80_593_1_322-7_Gi1.jpg

n/a

Uit wat ik heb gehoord van anderen is dat de 1200 een compleet nieuwe uitgave zal worden omdat de oude mal zowiezo kapot is en er een nieuwe moet worden gemaakt. Bovendien weet je ook niet of de loc geluid heeft. Al denk ik dat niet.

Bovendien heb ik vijf artikelen met elkaar vergeleken met de prijs van 2004 en volgens mij hebben ze de prijzen niet verhoogd.[:D]

Een verheugelijk feit.

Peter

Hallo Loco,
Alle open goederenwagens met opstaande randen van meer dan 50 cm noemt men in Duitsland "Hochbordwagen" Alles minder dan 50 cm rekend men bij de "Flachwagen", naar boven toe is er eigenlijk geen begrenzing, behalve dat men dan meer het begrip "Offener g?terwagen" gaat gebruiken.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

Break302

citaat:
Geplaatst door mark7758

Hier wat nieuwtjes van marklin. (voorlopig)
Inderddaad je mist nogal wat. Het schijnt nog slechter te gaan en men zou uit kosten besparing een aantal modellen uitgesteld hebben.

                            advies prijs MARKLIN.
36853 Elektrolok Serie 185, CFL 98,00 marklin
37120 Elektrolok Serie 1200, NS 289,00
37238 Elektrolok Serie 23, SNCB 259,00
42644 IC-Schnellzugwagen-Set A, NS 45,00
42645 IC-Schnellzugwagen-Set B, NS 45,00
42646 IC-Schnellzugwagen-Set BKD, NS 45,00
43135 Personenwagen Donnerb?chse, SNCF 27,50
43145 Personenwagen Donnerb?chse, SNCF 27,50
43155 Gep?ckwagen o.Schlusslicht, SNCF 31,50
44900 G?terwagen-Display, SNCF 175,00
46314 Seitenentladewagen-Set. CFL 64,00
46322 Silowagen-Set, SNCF 95,00
46324 Getreidesilowagen Uapps, SNCB 31,50
46340 Klappdeckelwagen-Set, NS 87,50
47198 Hochbordwagen-Set, SNCB 48,50

Schaal Z
88630 Diesellok Serie 54, SNCB 179,00

Voor geld uitgeven scheelt het weer een hoop. Maar wie weet wat ze nog in Nurnberg melden.


Zijt ge zeker van die prijzen, want die CFL lok is wel heeeeeeeeeeeel goedkoop voor een Digitale M?rklin

rgp

Dag,

Ze hebben bij M?rklin idd eigenaardige kronkels op de marketing afdeling.  De 23 is al in een hoop versies uitgebracht en toch nog 260 euro ?
Waarom moet bij M?rklin/Trix een 23 260 euro kosten en bij Roco een 54 maximaal 170 euro.  Die pantos kosten toch geen 90 euro [:D]
Nee, we betalen nog altijd (omdat we het willen) de "naam" M?rklin.

Of Davy, ze hebben idd de prijs tegenover 2004 niet verhoogd, ze hebben de voorbije jaren met bakken verhoogd.

Roland

diesels

citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Ze hebben bij M?rklin idd eigenaardige kronkels op de marketing afdeling.  De 23 is al in een hoop versies uitgebracht en toch nog 260 euro ?
Waarom moet bij M?rklin/Trix een 23 260 euro kosten en bij Roco een 54 maximaal 170 euro.  Die pantos kosten toch geen 90 euro [:D]
Nee, we betalen nog altijd (omdat we het willen) de "naam" M?rklin.

Of Davy, ze hebben idd de prijs tegenover 2004 niet verhoogd, ze hebben de voorbije jaren met bakken verhoogd.

Roland



Ik wil geenszins hier een fabrikant af gaan lopen branden, maar afgezien van wat hierboven over de prijzen gezegd wordt, snap ik iets niet. M?rklin heeft aangegeven dat het slecht gaat. Dan lijkt mij dat je moet proberen zoveel mogelijk modellen te verkopen. Leggen we dat gegeven naast de keuzes voor dit jaar:
- we maken een volledig nieuw model (NS 1200)
- we geven een hele aparte versie (met allerminst zekere markt) uit van de reeks 23, waarvan er daarnaast al 7 versies te verkrijgen zijn
- we stellen het gegarandeerde succes CFL 3600 uit
- we stellen het gegarandeerde succes 25.5 uit
- we stellen een gegarandeerd succes van een tijdperk IV uitvoering uit van een model dat net nieuw ontwikkeld en dus nog erg duur voor een fabrikant (reeks 59) eveneens uit...

Ik snap het niet, maargoed eigenlijk moeten we proberen niet te hard te oordelen over iets waar we de ins en outs niet van weten [:D]

groeten Sicco

mark7758

Je betaalt de naam Marklin en niet de kwaliteit.
En geloof me als er 1 firma koppig is dan is het wel Marklin.
In een gesprek met 100 winkeliers in NL werd doodleuk verteld dat je je zaak maar moest vergroten zodat er meer vitrine's van marklin in konden. En oh ja. Als je dat doet ga dan direct op een A1 locactie zitten dan kunnen we meer verdienen.
Vanaf 1-1-05 krijg je korting als je op een beter locactie zit.
Dus 1% meer korting en 10% meer huur betalen.
Leuke ideeen die firma.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Jurgen

Misschien is het succes van de 59 iets uitgebleven en maakt men daarom nog geen nieuwe versie. Of men heeft nog niet alles laten weten.
Of het model nu komt of niet, ik kan wachten. [8D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

n/a

Hoe kan men nu een jaar geleden weten of de 59 een succes zal worden of niet. Neuheiten voor 2005 worden echt niet gepland in 2004 ik denk eerder al in 2003. Ik denk dat men bij Marklin nu al weer bezig is met de neuheiten voor 2006 / 2007. En ja soms worden er verkeerde keuzes gemaakt. Dit doen trouwens alle fabrikanten je kan nu eenmaal niet in de toekomst kijken. Van Marklin weet ik dat men elk jaar kiest voor een zwaartepunt qua periode. Dit jaar is het weer eens periode I met daarnaast locs uit periode III dat is nog altijd de meest populaire periode gevolgd door de moderne locs uit periode V.

Volgend jaar ligt het zwaartepunt weer totaal anders. Wel is volgens mij het export programma dit jaar groter dan verleden jaar. En de modellen die sommigen hier noemen, maak je maar geen zorgen die komen er uiteindelijk echt wel.

Wat betreft kosten modellen. Metalen modellen kosten nu eenmaal meer qua produktie kosten dan kunststof kappen. 25 tot 35% is mij weleens verteld. Metaal is nu eenmaal een moeilijker goedje en vergt duurdere arbeidskrachten.

En als je spreekt over tweerail locs maak je geen eerlijke vergelijking. Je moet toch nog zeker voor 25 a 30 euro voor een decoder erbij rekenen. En als je dit dan nogeens bij de prijs optelt dan kom je een heel eind in de buurt van de Marklinloc. Bovendien denk ik dat andere fabrikanten hun prijzen de afgelopen jaren ook lekker hebben verhoogd en dat ondanks het feit dat steeds meer spul wordt gemaakt in lage lonenlanden en niet meer in Europese landen met als gevolg nog meer werklozen hier. Ik zal alleen locs en toebehoren kopen van fabrikanten die hun spullen maken in Europa. Dus voor mij alleen maar Marklin, Roco, Fleischmann, Trix, Brawa enz.

En ja je betaalt altijd voor een naam. Moet je eens kijken wat je betaald voor zogenaamde merkkleding. Dat soms dan ook nog eens door kinderarbeid wordt vervaardigd. Ik denk meer dan de helft.

Maar voordat we nu weer oeverloos over Marklin gaan filofiseren laten we maar eerst afwachten hoe het er allemaal komt uit te zien en wat de prijzen in de winkels zullen worden. Want die adviesprijzen neem ik niet zo serieus. Ze zijn niet meer als een richtlijn en zorgen er alleen maar dat je door een handelaar niet wordt afgezet door veel te veel ergens voor te moeten betalen. Zeker voor beginners is dit heel belangrijk wij als gevorderden weten het wel.[:D]



Peter

Op de website van Heris staat onder katalogus nummer 12050 een I11 stuurwagen. (neuheit) Bij LSM heb ik daar nog niets over gevonden.
Weet iemand hier soms meer van?
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter