Olaerts motorwagens reeks 45 enz.

Gestart door Peter, 18 oktober 2020, 15:45:50 PM

Peter

Een vraagje over de Olaerts motorwagens reeks 45 in rood/gele kleurstelling.
Is bij deze stellen de afscheiding tussen rood en  geel alt een zwart/witte lijn?
Ik meen me te herinneren dat deze motorwagens altijd zowel DC als DCC waren, doch op de Olaerts
website staat er bij (al) deze motorwagens DC en AC (zowel bij de 44 als 45 stellen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Ik heb een 4408, gelijkstroom met ESU decoder en Faulhaber motor.
Een geluk dat het zo is want ze zijn met geen houweel open te krijgen!
Anders kan je ze niet kopen.
Bij die van mij raken het rood en het geel mekaar niet,  er zit een witte lijn (onder) en een zwarte lijn (boven).

Over AC modellen kan ik niet meespreken

;)

oli 11/01


Peter

Het spijtige van deze modellen is dat ze bij Olaerts de "dubbel-set" van de 45 niet meer aanbieden. Dat was een duo van 1 gemotoriseerde en 1 dummy.
Vele, vele jaren geleden heeft Luc (jawel onze uitstekende moderator) die set van mij overgenomen.
Met vriendelijke groeten
Peter

nmbssncb

Citaat van: oli 11/01 op 18 oktober 2020, 17:51:48 PM
Olaerts 4503 AC/Dig, witte lijn


Ik heb ook de AC/Dig. uitvoering maar dan nummer 4507.
Hij heeft m.i. geen Faulhaber motor, maar een Tenshodo o.i.d. motor in één draaistel.  Het draaistel met sleepcontact is niet aangedreven.

Er zit een LokPilot V3.0 M4 in die ik kan uitlezen met LokProgrammer 2.7.9 en 5.0.17.  maar ik kan niet de individuele CV uitlezen...
Bovendien zijn de standaard (?) CV 53 t/m 56 andere CV's namelijk CV 109 t/m 110.  De LokPilot V3.0 M4 heeft de meest recente firmware update.


Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

#6
Citaat van: nmbssncb op 19 oktober 2020, 14:51:30 PM
Ik heb ook de AC/Dig. uitvoering maar dan nummer 4507.
Hij heeft m.i. geen Faulhaber motor, maar een Tenshodo o.i.d. motor in één draaistel.  Het draaistel met sleepcontact is niet aangedreven.

Willy,
Ik kan het niet met zekerheid zeggen omdat ik geen 3rail versie voorhanden heb, maar de 2rail ziet er zo uit;


Dit is het aangedreven draaistel en dat ziet er idd uit als een Tenshodo maar dat is het niet, het is gewoon een reductie voor de overbrenging dmv een wormwiel;


Dit is het niet aangedreven draaistel waar bij de 3rail waarschijnlijk de sleper op gemonteerd is...


Het zou mij sterk verwonderen dat Olaerts voor de 3rail-versie een volledig ander concept zou ontwikkeld hebben...! ::) :-\

btw; zoals ik reeds eerder vermeldde zijn ze allemaal digitaal, een analoge versie is/was niet verkrijgbaar.

;)

755philippe

Ik heb onlangs van Olaerts een nieuw onderstel gekregen omdat ik nog de oude had en die voor geen meter reed. Nu rijdt hij zeer goed. Wat betreft de vraag van Peter zal ik even duidelijk zijn. Deze stelletjes zijn zowel voor ac als dc gemaakt alleen dat bij ac Olaerts een sleper heeft onder gehangen. Voor dc zal hij  de connectoren in andere pinnen inpluggen als in ac. Zo hoeft hij ook geen verschillende stellen laten maken wat dan de produktiekost ten goede komt.
Mvg


755philippe

jodo

Peter,
De zwart witte lijn tussen rood en geel is een aanduiding van de NMBS omdat er een nieuwe motor werd geplaatst.
Mvg