Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Niet racistisch

Gestart door dani, 15 oktober 2020, 09:56:12 AM

dani

Eentje om te laten zien dat we niet altijd racisten zijn in Belgenland....

Abdul is een jongeman van Afrikaanse afkomst en die woont al jaren in Belgiƫ en gaat werken in de bouw.
Dag 1 introductie bij de ploeg en de meestergast.  Die vrwelkomt hem en zegt :

"Abdul , we hebben hier enkele afspraken op de werf.  We roepen niet als onnozele zotten...  We gebuiken gebaren.

1 vinger in de lucht =  we hebben meer mortel nodig.  Dan laad je een kuip mortel in de kraan en hijst ze naar boven
2 vingers in de lucht =  we hebben meer stenen nodig.  Dan laad je een kwart pallet stenen in de kraan en hijst ze naar boven
3 vingers in de lucht =  ik  heb DORST !  Dan ga je naar de frigo en pakt een frisse Leffe  voor mij en stuurt die naar boven

Abdul knikt en zegt "okee, chef, geen probleem, begrepen en ik zorg daar voor"

Alles gaat vlot en met 1 of 2 vingers omhoog vraagt de meestergast mortel, stenen , nog stene , nog mortel etc...
Zo rond 11u roep hij eneens naar beneden :  "ABDUL !!"  en steekt  3 vingers omhoog...

Abdul kijkt omhoog, steekt zijn linker hand op en slaat daar met zijn andere hand op, eerst op de handpalm, dan op de handrug ...
De chef snapt er niks van , dat wa niet afgesproken... dus steekt nog eens zijn 3 vingers op
Abdul herhaalt zijn gebaren...  Dus de chef roept naar hem :  " Zeg zotteke, wat is dat nu weer, ik wil gewoon  NE LEFFE  zoals afgesproken !!"

Waarop Abdul even knikt, en terug roept :  "Ja chef, da weet ik, maar moet dat nen BLEKE of nen DONKERE leffe zijn ???"
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Die is goed! Had ze zelf niet door.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

Citaat van: SuSke op 15 oktober 2020, 10:29:59 AM
;D ;D ;D ;D ;D

Abdul weet van wanten
a nee hee Frans, want met wanten gaat het ni meer ; lol
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Paulogic

Citaat van: dani op 16 oktober 2020, 07:37:11 AM
Citaat van: SuSke op 15 oktober 2020, 10:29:59 AM
;D ;D ;D ;D ;D

Abdul weet van wanten
a nee hee Frans, want met wanten gaat het ni meer ; lol

Binnengekopt !
mvg,
Paul(ogic)

SuSke

Citaat van: dani op 16 oktober 2020, 07:37:11 AM
Citaat van: SuSke op 15 oktober 2020, 10:29:59 AM
;D ;D ;D ;D ;D

Abdul weet van wanten
a nee hee Frans, want met wanten gaat het ni meer ; lol



You're right  ;D ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.