Lange treinen door België

Gestart door Driesel, 11 oktober 2020, 13:30:58 PM

Driesel

Hey Bert,

Ja, je opmerking is waarschijnlijk wel terecht. Maar van die (auto-)slaaptreinen weet ik niet wat de voorziene regel was.
Laten we stellen dat ze die dag wat problemen hadden met de voorziene rijtuigen, en ze er bij de samenstelling een potje van hebben gemaakt.  ;)

Hier heb ik alleszins een mooi filmpje gevonden over het voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=F8pNYsVgW3g
Het wordt dus dringend tijd dat ik mijn project van een reeks 20 in n terug opneem!

Driesel

Bert, deze samenstelling zou beter moeten zijn:



En ik blijf even bij het klassiekere materieel: deze 6005 is nu ook volledig in orde voor de inzet.


B_Modelbouw

Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Jappy

Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Driesel

Inderdaad Jasper: het model bestaat uit een zelf getekende kap die ik heb laten printen bij Shapeways. Het chassis komt van een 110 van HobbyTrain. Dit alles afgewerkt met raampjes, relingen, een geëtst rooster in het dak (rooster komt hieruit https://www.fks-modellbau.de/de/Gitterblech-diagonal--40x60mm.html), geëtste ruitenwissertjes (http://www.tj-modeles.fr/shop/prestashop/fr/detaillage-materiel-moteur/458-tj-8063-essuie-glaces-petit-modele.html) en lichtgeleiders voor de koplichten. De 6006, met een andere dak-opbouw, is ook bijna klaar om ingezet te worden: die wacht nog op een decoder en de aanpassing van de verlichting.

mahtoska1


Driesel

We gaan nog eens de klassieke toer op: de Saphir in de beginperiode van de TEE. Gereden met een dieseltreinstel VT 08,5 van de DB omdat de voorziene TEE-stellen VT 11,5 nog niet klaar waren.




Driesel


Ik heb nog eens wat geknutseld: een Fleischmann Vectron aangepast tot de NMBS 1875 met reclame en nog wat extra M6-rijtuigen gemaakt.



Fijn weekend!

Metpetergaathetbeter


doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mahtoska1


Driesel


mardig23

Zalig! Graag het stuurrijtuig ook nog eens aub😍
Mvg Karl

Driesel

Citaat van: mardig23 op 13 april 2021, 14:41:15 PM
Zalig! Graag het stuurrijtuig ook nog eens aub😍
Die heb ik al een enige jaren geleden eens gemaakt hoor, Karl. Niet 100% tevreden van, maar voorlopig goed genoeg. Wel voorzien van een automatische koppeling zodat die kan koppelen met een 19. Nu moet ik nog eens een tweede maken, zodat ik twee gekoppelde stammen kan samenstellen.



Ondertussen nog wat verder gewerkt aan de 72:



De ertswagens zijn van LS Models, maar die blijken een Frans type te zijn. Volgens mijn opzoekwerk waren de Belgische korter (zie de modellen van B-Models en Märklin in H0). Dus dat betekent dat we weer zelf aan de slag moeten voor een model...


Metpetergaathetbeter

in principe niet want de NMBS huurde verschilende reeksen en modellen van de SNCF, ook ertswagens zoals die van M.,B-models maar met ronde buffers (enkele ? allemaal?)
,