Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Lange treinen door België

Gestart door Driesel, 11 oktober 2020, 13:30:58 PM

Driesel

Eindelijk! Na jaren plannen, beginnen bouwen en tenslotte dan toch tot de conclusie komen dat het niet lukt of zal lukken, geraakt mijn baan in de eindfase (is een baan eigenlijk ooit wel volledig af?). Vandaar dat ik tegenwoordig refereer naar deze baan als 'mijn 837e poging'. De bezetmelding (dmv Digikeijs-componenten) werkt, de wissels zijn aangesloten en zo kan er nu eindelijk gereden worden met realistische samenstellingen.





Maar, beelden zeggen meer dan woorden, dus hier vinden jullie een filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=1xd2ULIwr88&feature=youtu.be

Nu wordt het tijd om de door de jaren heen verzamelde samenstellingen op orde te zetten.

Groeten,

Dries

ERVIN

Voor mij ziet het er toch kei-goed gelukt uit hoor!!
Mooie samenstellingen , daar wil ik gerust eens een dagje komen spotten.  ;D

De Eurostar had ik ook nog eens graag zien doorkomen. ;)

Gerolf

Erg mooi, en inderdaad zeer geschikt om treinen te spotten  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Eén van de grote voordelen van N-spoor!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

raf

daar ik nu zelf met een berm bezig ben wel ik moet zeggen deze vind ik erg goed geslaagd

gr raf
ps de treinen ook
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

59erke

Ben wel benieuwd om te zien hoe de afgewerkte delen er dan wel uitzien want het stuk dat je hier toont ziet er zeker veelbelovend uit
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Jappy

Ziet er zeer herkenbaar uit als een typisch Belgische hoofdlijn die je zowat overal kan tegenkomen. En dat in N! Heel fraai gedaan.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Driesel

CiteerBen wel benieuwd om te zien hoe de afgewerkte delen er dan wel uitzien want het stuk dat je hier toont ziet er zeker veelbelovend uit

Koen, ik bedoelde dat het zichtbare deel grotendeels af is, maar dat men steeds nog wat verder kan detailleren. Zo ben ik nog niet helemaal tevreden van enkele stukjes weiland en zouden er ook nog enkele seinen moeten komen.

CiteerZiet er zeer herkenbaar uit als een typisch Belgische hoofdlijn die je zowat overal kan tegenkomen. En dat in N! Heel fraai gedaan.
Leuke reactie, Jasper, want dat was inderdaad de bedoeling! En om het voordeel van spoor N nog eens in de verf te zetten.

Het traject is neutraal gehouden, zodat er ook ouder materieel kan ingezet worden:



De RGP is een model van REE; de Benelux Hondekop is een compleet verbouwde Piko en is nog niet volledig af. Zo ontbreken nog de kenmerkende ladders op de neus, het rooster tussen de koplichten, en dient het dak nog wat voorzien te worden van enkele details. Ik kan me dus nog wat bezig houden tijdens deze lockdown ;D

DIORAMABOUWER

Mooi Dries, dit is de MSKK parade baan maar dan in schaal N hé!!! 🚂🚂😜
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

T13 rules

FERM!!! Benelux trouwens al zeer geslaagd.
 

Michiel

Die Benelux is prachtig. Zelf omgebouwd of is dit een model van Bisschop? En ik heb nu maar pas door dat die Franse RPG TEE diensten heeft uitgevoerd tussen Parijs en Brussel einde jaren '50. (TEE De Brabant). Ik lig vanaf vandaag ook in de hinderlaag om er eentje (een occasie of zo) te scoren...  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

OlivierV

Knap hoor en zeggen dat dit N is. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Driesel

Michiel, zoals gezegd is de Benelux Hondekop nog niet volledig af. Ik denk niet dat Bisschop half afgewerkte modellen levert. Het model is dus ontstaan door eigen knip- en plakwerk.

Wat de RGP betreft, lees je je lijfblad niet?  ;D Het model werd besproken in MSM 194 en 196. Info over het voorbeeld is te vinden in Spoorweg Journaal 219. REE levert de RGP TEE in een versie met drie koplichten en recent ook met slechts twee koplichten. De RGP's werden voor meerdere TEE's  ingezet in België. Het is een zeer mooi model van REE, dus de aankoopprijs van 260 euro vind ik rechtvaardig.

Olivier: dank u

En natuurlijk ook dank u wel aan Kristof en Marc van de MSKK-fanclub ;D

Michiel

Wel Dries, dat is heel mooi "knip- en plakwerk" geworden... alsook het schilderwerk!  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

C.B.

Ongelofelijk wat Dries kan met N schaal.
Prima promotie voor N schaal als je dit steeds blijft zien. :)
Groetjes.
Claudio.