Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Jaren geleden...

Gestart door Peter, 10 oktober 2020, 12:52:04 PM

Peter

Hierbij alvast een foto genomen in 1963 aan het toenmalige station van Berchem.
Toen stond er nog dat prachtige seinhuis. Eigenlijk was het stationsgebouw ook zeer speciaal met de trap die je moest beklimmen om op een perron te geraken. Spijtig genoeg heb ik daar zelf nooit een foto (met mijn "Boxke") van gemaakt

Berchem 1963 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Wow Peter , zo heb ik Berchem nooit gekend. Bedankt voor de foto. ;)

Decapod

Wat een geweldige foto, Peter!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Peter

Om eerlijk te zijn, ik heb daar vele uren versleten met te kijken naar de treinen. Ik stond meestal een beetje meer richting waar de PV staat want het betreden van de spoorweg was toen strikt verboden en streng gekontroleerd door de spoorwegpolitie/rijkswacht (veldwachter??)
En als ik iemand zag was het een stapje naar links zodat ik toen in de tuin van een van de twee huizen van het leger die daar toen stonden (uitbreidingstraat). Zal nog eens zoeken want ik moet nog ergens een paar foto's hebben van op die plaats en tijdstip genomen
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Nog een foto gevonden van Berchem 1963.
Vermoedelijk dezelfde dag genomen.
Toont een Frans TEE stelletje in Berchem.

Berchem 4 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

chef garde

Foto's blijven posten Peter!!

Peter

Waar is de tijd gebleven (1958)
Tijdens de verhuis nog een diploma (mapje) gevonden van mijn echtgenote haar grootvader die in 1958 op pensioen ging na vele jaren te werk gesteld geweest zijn in de werkplaats van de NMBS in Mechelen. (arsenaal)
Zou er vandaag de dag ook nog zoiets gedaan worden voor een medewerker van de NMBS ?
Pepe, mijn echtgenote haar grootvader was een van de vriendelijkste mensen die ik ooit gekend heb. Een fantastisch man.

Pepe by Peter Verlooy, auf Flickr

Pepe 2 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.