Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Afmetingen spoorborden

Gestart door B_Modelbouw, 07 oktober 2020, 06:49:57 AM

B_Modelbouw

Weet er iemand de afmetingen van de aankondiging/naderingsborden van een sein ?
Je weet wel de borden me vijf diagonale strepen of met twee diagonale strepen en een bol.

Ik vind vele zaken terug over de lichtseinen op het wereld weidse web, maar niets over de borden gebruikt binnen NMBS.

Wie kan me hierbij helpen ?
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


doomslu

#1
Je vind een pdf file op de website www.naardesporen.be onder de rubriek Modelspoor – Seinpanelen H0, met daarin o.a. deze panelen op schaal.
Misschien helpt dit?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

B_Modelbouw

#2
Dankjewel Luc... hier kan ik iets mee.

Mijn Preiser machinisten klaagden dat de seinen niet werden aangekondigd  ;D
Maar dat komt binnenkort in orde... 100m en 250m voor het sein
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


jodo

interessante site Luc , bedankt

ramdani

bedankt voor de link,Luc  :D

mvg,
Michel
c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

doomslu

In de laatste aflevering over de bouw van Manternach, welke verschijnt in het volgende nummer van MSM, gaat het kort hierover...  ;)

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

Luc,
Voor dat er een trein gaat rijden. Kijk eens goed naar je bovenleiding. Die hangt wat slapjes.
Maar de borden zien er goed uit. Vooral die aan de bovenleidingmast. Super gedaan.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Citaat van: mark7758 op 07 oktober 2020, 20:17:05 PM
Luc,
Voor dat er een trein gaat rijden. Kijk eens goed naar je bovenleiding. Die hangt wat slapjes.
Maar de borden zien er goed uit. Vooral die aan de bovenleidingmast. Super gedaan.
;D Klopt. Moet nog wat beter opgehangen worden!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

B_Modelbouw

Leuke details die het echt afmaken... zelfs de kilometer nummers op de bovenleidingspalen.

Wordt nog wat in elkaar prutsen om zulk een bordje op te hangen aan de bovenleidingspalen, maar dit maakt veel duidelijk hoe het in model kan.

Trouwens Luc met 100km/h over je brug is dat niet wat snel om zo rap die mooie treinen voorbij te laten komen  8)
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC