Nieuwe HLV59? We zijn weer vertrokken...

Gestart door Rangeerduivel, 05 oktober 2020, 14:10:53 PM

DFS


Rangeerduivel

#31
Citaat van: DFS op 17 oktober 2020, 10:43:16 AM
Meteen een sound decoder Rudy?

Nee, wegens te duur! (die M4's hebben te weinig opgebracht! ;D ;D)
Ik heb enkel sound in al mijn dieselloc's,
die tsjoek tsjoek geef ik niet zo om... ;D
Ben trouwens op dit ogenblik bezig met de stekker (bedrading), je merkt het wel deze namiddag

;)

Rangeerduivel

En zo ziet hij er dus van binnen uit;


Er was geen mogelijkheid om met de bedrading onder het stuurhuis van/naar de tender te passeren,vanwege bepaalde ex-aandrijving-attributen die daar in de weg zitten, dus heb ik maar groeven in de bodem geslepen waar krimpkousen met de bedrading er in door lopen.
Zoals ik eerder al zei komt in dat machinistenhuis een houten vloer waarmee dit alles dan zal weggestopt zijn.
Nu nog een degelijke oplossing zoeken voor de stroomafnemers aan de linker kant van de loc.
De Loc is in tegenstelling met andere merken langs de rechterkant verbonden met de massa dmv verende pinnen, een systeem dat ik ook al zag bij andere Rivarossi-loc's.
Dit systeem heeft het voordeel van weinig ruimte in beslag te nemen, iets waar ik ook bij mijn stroomafnemers moet op letten teneinde de zijdelingse beweegbaarheid van de assen/wielen niet te veel te hypothekeren...
Daarna gewoon een decoder in pluggen en kunnen we eindelijk eens gaan testrijden!

Wordt vervolgd...

;)