Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Nieuwe HLV59? We zijn weer vertrokken...

Gestart door Rangeerduivel, 05 oktober 2020, 14:10:53 PM

Decapod

Citaat van: Rangeerduivel op 10 oktober 2020, 11:43:29 AM
IK BEN FLORIS NIET!

Nee, jij bent Rudy, toch?  ??? En toch heel straf wat jij allemaal aan die locs durft te prutsen. Ik volg graag.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Floris

ja eh, ik ben ook gewoon ooit ergens begonnen, wist ik veel hoe t moest... gewoon gaan en je merkt t vanzelf.  8)

Pierre

Mooi werk en een heerlijk draadje om te volgen. ;)
Groet Pierre.


Rangeerduivel

Bedankt allen voor de support en ook voor het begrip om de type 1 opzij te schuiven, die type 1, dat is echt geen simpele loc hoor...en jij Floris zal mij dat zeker kunnen bevestigen, niet?


;)

Floris

oh, die type 1 is zeker een complete draak om te bouwen. Niks recht en overal alles moeilijk. Wel een leuk ding.  8)

Maar ook toen ik nog gewoon locomotiefjes zat te knutselen van karton en bisonkit ben ik toch gewoon gestroomlijnde treinstellen en andere lastige dingen gaan maken, gewoon om te kijken of t ging. De resultaten waren niet direct museumstukken maar je leert heel snel heel veel. Als ik me verveel maak ik weleens een draadje "dubieuze scheve ouwe kartonnen pestzooi met bisonkitvlekken uit het floris-archief" want ik zie hier laatste tijd veel te vaak het "ik ben geen floris"-smoesje opduiken bij meerdere mensen.  :P Misschien weleens leuk om te laten zien wat ik deed voordat ik cnc-machines en een miljoen uur ervaring had.

SuSke

Citaat van: Floris op 12 oktober 2020, 11:30:53 AM
...Misschien weleens leuk om te laten zien wat ik deed voordat ik cnc-machines en een miljoen uur ervaring had.

Waarschijnlijk zelf voor cnc-machine spelen met alles behalve professioneel snijgereedschap en rustig aan knoeiend tot het resultaat je min of meer aanstond.  ;D ;D ;D ;D

Zo zou het voor elke modelbouwer moeten zijn, en er dan geleidelijk aan boven uit groeien.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

ja, precies dat.
Hier, kun je dit?
DSC_3520 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_3522 by Floris Dilz, on Flickr

Nou, prima. aan de slag. Smijt uw vrouw en kinderen buiten, zeg uw baas vaarwel en over 15 jaar kun je wel wat ik nu doe (nouja, t kan ook wel sneller denk ik als je minder eigenwijs bent en niet alles persé zelf moet uitvinden :P )
Waarbij ik wel nog even moet zeggen dat ik hier wel Rudy zn draadje vol zit te modderen maar die is wel gewoon zelf aan de slag gegaan dus dat is sowieso al uitstekend! 8)

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Jappy

Citaat van: Floris op 12 oktober 2020, 14:56:02 PM

DSC_3522 by Floris Dilz, on Flickr


Dat noem je toch geen slechte kwaliteit mag ik hopen? Die stoomwals ziet er fantastisch uit! En uit karton! Kost geen cent maar toch geslaagd, mijn soort modelbouw!

Terug on-topic, jammer dat je geen type 1 probeert, maar als je je zinnen hebt gezet op een type 59 dan moet je daar vooral voor gaan. Ik volg met enthousiasme hoe je het gaat doen! :)
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Decapod

Ha, heerlijk! Misschien moeten we dat allemaal maar wat meer doen. Relativeert meteen alles en toch, tegelijkertijd gaat de charme ervan niet verloren. Ik vind ze voor kartonnen bouwsels best sjiek.

Dus, Rudy, van jou hebben we toch al veel sjieke dinges gezien, lamaar los! Ben benieuwd voor die 59.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

erik de noorman

Ik heb een aantal jaren terug een type  gebouwd op basis van een Märklin model. Enkel het onderstel is gebruikt verder was alles zelfbouw
De loc zelf bij het type 1 dat valt wel mee om deze te bouwen. De tender dat is wel iets moeilijker. Rudy ik heb originele plannen van het type1 (ooit gekregen van Gerolf denk ik). Als je wil neem ik kopie's  en stuur je ze door. Er bestaat hier ergens nog een draadje over van de bouw op het forum. Als je wil ik heb een fotoreportage van de bouw en stuur je deze ook door.

Erik

Rangeerduivel

#26
Dat mag altijd Erik, misschien voor een later project.
Ik heb voor de zekerheid jouw door Floris' opgesnord draadje al eens volledig doorgenomen.
Jammer van die Fotofucket met die zwarte banner er telkens door...
Mijn adres moest ge eens tijd hebben;
rudyvanwayenberge(at)gmail(dot)com
Alvast bedankt...

;)

Rangeerduivel

#27
Nog maar wat voort geprutst aan de 59.06;
Dit is de cilynder van de zusterloc 59.46 (Roco)

Omdat ik vond dat de cilynder van de Italiaanse loc er wat "magertjes" voorkwam heb ik die 'overtrokken' met een cover van dunne plasticard




Zo zien ze er toch iets kloeker uit...
En om de loc, die nu niet meer aangedreven is maar wordt voortgestuwd door een aangedreven tender, wat minder gewicht te geven;

Het rechtse stuk ballast is dus verwijderd, de loc heeft nog méér dan genoeg adhesie om zijn drijfwerk te laten draaien, maar het maakt het leven voor de tender een stuk draaglijker... ::)
En ook dat van mij want het schiet mij ineens te binnen dat ik daardoor nu ruimte zat heb om er een decoder in kwijt te kunnen, ruimte die er eerder niet was 8)

Wordt vervolgd...

;)

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw