Geluid start automatisch op LSM 1860

Gestart door MickeyMouse, 04 oktober 2020, 21:11:09 PM

MickeyMouse

Sinds kort start het geluid van mijn 1860 (ref 12212-S) steeds vanzelf zodra ik deze op de sporen zet.
F1 togglen haalt niks uit om het geluid uit te zetten, geluid blijft aan. Alle andere functies lijken te werken.
Ik vermoed dat er een LokSound V4 in zit.
Bediening gebeurt adhv een Intellibox.

Iemand enig idee?

Geert

Rangeerduivel

Ik heb net het tegenovergestelde probleem maar dan met een loksound V5.0
De motor draait niet stationair als ik F1 inschakel, maar de loc begint pas geluid te maken als hij (schokkerig)aan het rijden gaat.
Het enige wat ik kan doen (met mijn Ecos) is recetten, maar dat bracht geen verandering.
Misschien liggen de oorzaak van mijn en Geert's probleem wel dicht bij mekaar... :-\

;)

MickeyMouse

Niemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Geert

D_Loc

Het enige dat ik kan bedenken is dat er in de mapping het "drive sound"-soundslot is geselecteerd zonder dat daar een functie aan is gekoppeld.
Technisch (lees in de Lokprogrammer-software) is dit in te stellen maar ik weet niet hoe een decoder daar op reageert, een dergelijke instelling heb ik nog nooit naar de decoder geschreven.
Je krijgt dan dit (rode kader):


Het lijkt mij overigens niet dat zoiets spontaan kan gebeuren, er zal een CV verkeerd geprogrammeerd zijn lijkt mij.

Met een Lokprogrammer-box zou je de CV's kunnen uitlezen en dan dan in de mapping kijken of daar iets vreemds is te zien, ik denk dat het zonder uitlezen moeilijk te bepalen is wat het probleem is.

Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

MickeyMouse

Ja, is inderdaad raar.
Het is plotseling opgetreden, van de ene dag op de andere dag, zonder dat ik ook maar iets aan het programmeren was.
Ik bekijk het eens...
Bedankt al Dirk!

MickeyMouse

Rare dinges...
Eindelijk tijd gehad om eens verder te testen.
Heb de 1860 op een spoor gezet verbonden via de LokProgrammer.
Alles goed, geen automatisch startend geluid meer. Maar meteen een firmware update gedaan van de LodSound V4.
Daarna ging alles ook normaal via de Intellibox.
Raar toch? Wat er gebeurd is? Geen idee...

Geert

D_Loc

Inderdaad erg vreemd en kan er geen verklaring voor bedenken.
Belangrijkste is dat het is opgelost.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Alberke

Misschien een raar vraagje, maar had je de lichten bediend? Ik heb er één die "wakker" wordt van het moment dat je de lichten aansteekt.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D