Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Van Biervliet reeks 91

Gestart door Peter, 03 oktober 2020, 15:40:37 PM

Jurgen

Ik heb de AC-versie met decoder en dus automatisch ook het powerpack. Zalig dingske!

Daar waar grote modellen schokkering reden door de vuiligheid op de rails of stroomonderbrekingen, bolt dit ding rustig door alsof er niets aan de hand is.

Welk model ik heb? Geen idee meer, staat in de kast. Door verhuis is de modeltrein beetje op de achtergrond geraakt, zelfs nadat ik hier al een jaar woon. Ik heb de radio opnieuw ontdekt. Nee, ik doe niks weg! Zolder wordt binnenkort afgewerkt, misschien is dat de nieuwe start van... Who knows.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

755philippe

Jurgen, ik heb ook zo'n 91'er type Cockerill in ac Met sound. Aangezien je ding bolt zonder schokken mag ik eens vragen over welke sporen jij rijdt en heb jij dan geen problemen over de wissels ? Ik rijdt met Marklin K-rail maar soms durft dit lokje wel eens haperen bij vertrek en soms ook wel over de puko's van de wissels. Wat is de gouden tip hiervoor.
Mvg


755philippe :) :)

erik de noorman

Philippe,

Hier het zelfde probleem. Is al eens binnen geweest voor herstelling (kortsluiting). De sleper geeft soms nog  kortsluiting. 

Erik.

755philippe

Je kunt natuurlijk de lok laten pendelen op C-rail van enkele meters lang en zonder wissels maar dit is eigenlijk niet mijn bedoeling.
Mvg


755philippe

Jurgen

Citaat van: 755philippe op 05 oktober 2020, 09:39:39 AM
Jurgen, ik heb ook zo'n 91'er type Cockerill in ac Met sound. Aangezien je ding bolt zonder schokken mag ik eens vragen over welke sporen jij rijdt en heb jij dan geen problemen over de wissels ? Ik rijdt met Marklin K-rail maar soms durft dit lokje wel eens haperen bij vertrek en soms ook wel over de puko's van de wissels. Wat is de gouden tip hiervoor.
Mvg


755philippe :) :)

Ik gebruik enkel C-Rails op dit moment. Gebruikte, eigenlijk. Door verhuis zit nu alles in dozen. Zal nog even zo blijven.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

evan

Toen ik laatst bij VBV was raadden ze me het lokje af voor te rijden op K Rail.  Het is volgens hen in de 3Rail versie enkel geschikt voor C-Rails.

Zelf heb ik de 2 rail versie van de eerste generatie en dat heeft op Oeversijde echt goed gebold op de tentoonstellingen!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Schijnt iets te maken te hebben met de hoogte van de puco's in de K-rail-wissels die hoger zijn dan in de C-rail-wissels waardoor het locje zou ontsporen. Misschien dat de 3-railers onder ons dit verhaal kunnen bevestigen ofwel aangeven dat het een indianenverhaal is.

Mijn 2-rail gevalletje heeft gisteren op de club toch weer een aantal rondjes gedraaid tot grote tevredenheid na de restauratie van zijn val in de traphal. 't Blijft toch een leuk hebbeding.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Fretbol

Die hoge puco's bij de K-rail wissels zijn inderdaad de boosdoeners. Märklin modellen hebben er geen last mee, maar modellen van andere fabrikanten vaak wel.

Op mijn vorige modelbaan met k-rail wissels regelmatig ontsporingen met sommige locs van LS, VBV enz...

Vaak zat er niks anders op dan vijlen en schuren om enkele mm speling te hebben maar bij zo'n klein locje als de 91 zal dit niet mogelijk zijn.

erik de noorman

De K rails zelf is geen probleem maar K wissels nemen lukt gewoon niet. Indien je het locje verzwaard gaat het wel maar het extra gewicht kan nergens weg gewerkt worden.

Erik.

luxtrain

Hallo,

Ik ben nog op zoek naar deze 2 nummers
VB-5001.04 Locotracteur 9101
VB-5006.04 Locotracteur 9117