40 jaar stof

Gestart door Alberke, 01 oktober 2020, 14:42:31 PM

Alberke

Citaat van: dani op 14 juni 2022, 14:14:02 PM
Citaat van: Alberke op 14 juni 2022, 13:37:10 PM
Ik heb het al dikwijls gezegd, een stratenmaker had vroeger maar een welgemikte tik met zijn truweel nodig om een tegel van maat te maken, tegenwoordig heeft met daar een zaagmachine voor, met het nodige lawaai en stof!
Maar misschien is dat omdat de kwaliteit van de tegels veel en veel keren beter is nu dan vroeger ?   
(we weten allebei dat dat maar halve waarheid is, maar 't bracht bij mij toch efkes een glimlach ...)
Ik heb het zelfs met kasseien weten doen! Vakkennis noemt men dat, verdwenen beroep, samen met smid, letterzetter, telegrambezorger, melkboer, scharensliep, kruidenier, telefoniste... en er zullen er nog veel volgen.
En ja, ik heb dat allemaal gekend!  ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

svvander

Letterzetter, met de loden letters en de letterbak! Heb ik nog geleerd toen ik begon aan mijn studies Grafische technieken. Is helaas lang vervlogen tijd. Ik heb heel snel de evolutie gezien naar monotype, naar linotype, naar die blauwe grafische computers (waar de naam mij nu even van ontsnapt) voor het maken van een waarmee je de offsetplaat belicht naar de eerste Apple Macintosh, naar het systeem van DTP waarbij er rechtstreeks op de pers een beeld werd gemaakt om te printen. Maar ik wijk af  ;D
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Alberke

accurate wielen
wielen by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Al zijn de recht uitstekende assen wel wat lang vind ik om de realiteid te benaderen, ze wat afslijpen en het geheel een roestig kleurte geven misschien? 8)
Hangt er natuurlijk vanaf hoelang ze al buiten liggen...

;)

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 23 juni 2022, 11:47:29 AM
Al zijn de recht uitstekende assen wel wat lang vind ik om de realiteid te benaderen, ze wat afslijpen en het geheel een roestig kleurte geven misschien? 8)
Hangt er natuurlijk vanaf hoelang ze al buiten liggen...

;)
van gisteren  ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

De absolute beginner

Ge zoudt ze zo alle weken wat meer roest moeten geven tot ze uiteindelijk uiteenvallen ;D.

Cyriel

Alberke

Citaat van: De absolute beginner op 23 juni 2022, 13:38:15 PM
Ge zoudt ze zo alle weken wat meer roest moeten geven tot ze uiteindelijk uiteenvallen ;D.

Cyriel
water geven bedoelt ge, gelijk de plantjes  ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Een nest "B" auto's ;D
B colli by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Herwig


   Gelders S. A. - Antwerpen ?    Moet dit niet zijn  N. V.  ?     Maar Gelders is Nederlandse firma dus S. A. heeft de voorkeur ?    ;)     :o

   Maar voor de rest een beste Bedford .

Rangeerduivel

Citaat van: Herwig op 24 juni 2022, 12:18:24 PM

   Gelders S. A. - Antwerpen ?    Moet dit niet zijn  N. V.  ?     Maar Gelders is Nederlandse firma dus S. A. heeft de voorkeur ?    ;)     :o

   Maar voor de rest een beste Bedford .

Misschien staat de vermelding N.V. op de andere kant van de vrachtwagen zoals dikwijls het geval,
Enkel Hugo kan daar uitsluitsel over geven....
Maar waar haal je het Herwig, Nederlanders zijn toch krakken in de Franse taal....wie weet heeft die vrachtwagen geen "su dorans" aan boord! 8)

;)

Alberke

Tot mijn grote spijt moet ik melden dat ook aan de andere kant SA staat! :'(
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Aiai, de "plomb generale" is gesprongen; maar daar is Ready Kilowatt al sé
ebes by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

ramdani

da manneke is door verschillende firma's vroeger gebruikt  :D (mijn pa werkte bij Unerg)

mvg,
Michel
c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0