Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

40 jaar stof

Gestart door Alberke, 01 oktober 2020, 14:42:31 PM

Metpetergaathetbeter

nylonkous over stofzuigmond en wat in diezelfde mond duwen dat er alles de mond invliegt en niet verder en voor het zekerste toch die kous aan de buitenkant vasthouden ....

Alberke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 23 mei 2022, 17:22:02 PM
nylonkous over stofzuigmond en wat in diezelfde mond duwen dat er alles de mond invliegt en niet verder en voor het zekerste toch die kous aan de buitenkant vasthouden ....
Bij gebrek aan een vrouw heb ik ook geen nylons. Is een sok ook goed?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Citaat van: floere op 23 mei 2022, 17:20:25 PM
Ik ben ook zo een " stille " bewonderaar!
Al een tijdje. nu bezig om verschillende banen te bekijken om inspiratie op te doen.
De oppervlakte van mijn baan al ruw uitgetekend. Mijn ruimte meet 5m50 op 4m70 in de M vorm.
Dus nu veel plannen bekijken en idee's opdoen.
Maar ben juist in pensioen, dus tijd!
serieuze afmetingen! Eer dat vol zal staan  ;) !
Succes, en geniet van je pensioen!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

ramdani

Citaat van: Alberke op 23 mei 2022, 17:41:00 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 23 mei 2022, 17:22:02 PM
nylonkous over stofzuigmond en wat in diezelfde mond duwen dat er alles de mond invliegt en niet verder en voor het zekerste toch die kous aan de buitenkant vasthouden ....
Bij gebrek aan een vrouw heb ik ook geen nylons. Is een sok ook goed?

met een sok mag ook,

mvg,
Michel
c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

Alberke

Eventjes naar Canada  ;)
via ca by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Jurgen

De gele hoeken op je M2's ontbreken. Zonder deze hoeken kunnen ze alleen getrokken worden.

Het stuurrijtuig moet gele hoeken hebben met rode streepjes, de andere rijtuigen kunnen ofwel gele hoeken hebben, maar ook blauwe of blauw met een geel stukje bovenaan.

En zoals je zegt, op onnozelheden reageert men meteen, op modelspoor zelden. Maar je moet de mensen ook wel de tijd gunnen om te kunnen reageren. Sommige mensen hebben ook andere dingen te doen dan een hele dag op het forum te zitten.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Citaat van: Jurgen op 24 mei 2022, 22:28:40 PM
De gele hoeken op je M2's ontbreken. Zonder deze hoeken kunnen ze alleen getrokken worden.

Het stuurrijtuig moet gele hoeken hebben met rode streepjes, de andere rijtuigen kunnen ofwel gele hoeken hebben, maar ook blauwe of blauw met een geel stukje bovenaan.

Even corrigeren, Jurgen, met een tekstje gepikt van Cooltrain.be. Peter zal het me wel vergeven.  ;) (https://www.cooltrain.be/index.php/grote-treinen/rijtuigen/nmbs-m2-rijtuigen?start=1)

Samenstelling TTD-M2-stel (diesel locomotief)
Een TDD-M2-stel bestaat uit een stuurstandrijtuig BDx, maximum vijf tussenrijtuigen B of AB en een eindrijtuig AB waarvan de A-kant verplicht tegen de locomotief staat.
De rijtuigen die in aanmerking komen voor TDD hebben op de vier hoeken een gele verticale band. Het AB rijtuig waarvan de eerste klas afdeling met de locomotief gekoppeld wordt, heeft aan de kant van de eerste klas eveneens een verticale band met afwisselend gele en rode strepen.

Samenstelling TDE (elektrische locomotief)
Een TDE-stel bestaat uit: een stuurstandrijtuig BDx en maximum tien tussenrijtuigen B of AB. Een speciaal koprijtuig zoals bij diesel TDD aan de kant van de locomotief is niet meer nodig. Stuurstandrijtuigen kunnen ook als tussenrijtuig worden gebruikt zodat twee of meer TDE-stellen kunnen gekoppeld worden. De rijtuigen zijn herkenbaar aan de verticale blauwe band op de vier hoeken.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Hey Luc, oeps... bedankt voor de correctie, ik heb me vergist. Die rode streepjes zitten idd op het AB-rijtuig aan de kant van de eerste klasse afdeling.

Maar de rijtuigen met blauwe hoeken kunnen wel ingezet worden in een dieseltrein, dat heb ik wel correct geschreven.

Een voorbeeld van een samenstelling voor dieseltractie is de volgende (foto van Märklin setje 43542):


Hierop zie je alle mogelijke hoeken op de rijtuigen passeren.
Wat de betekenis van het rijtuig met blauwe hoeken, met geel hoekje bovenaan is, daar heb ik nog altijd geen antwoord op. En helaas maakt internet me ook niets wijzer.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Citaat van: Jurgen op 25 mei 2022, 12:07:14 PM

Maar de rijtuigen met blauwe hoeken kunnen wel ingezet worden in een dieseltrein, dat heb ik wel correct geschreven.

Klopt!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Alberke

Ingewikkeld ;D ,bedankt hé mannen!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Mijne grootste  Canadees (  ET44AC ) tegenover mijne grootste Belg (diesel toch)
size by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

En mij twee kleinste!
(Nee dat is geen  wc daar achter... alhoewel  ;) )
size2 by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

DFS

Citaat van: Alberke op 26 mei 2022, 14:23:46 PM
Mijne grootste  Canadees (  ET44AC ) tegenover mijne grootste Belg (diesel toch)
size by Hugo Albert, on Flickr

Knappe machine die Canadees...

Alberke

Citaat van: DFS op 26 mei 2022, 16:10:07 PM

Knappe machine die Canadees...
en ge moest hem eens horen !  ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D