40 jaar stof

Gestart door Alberke, 01 oktober 2020, 14:42:31 PM

Alberke

Citaat van: Herwig op 16 juli 2021, 22:36:10 PM

'n Plezant kakafonetisch baantje en 't knutselen en frutselen zal u wel goed doen .

Hebt ge in uw rommel- of eerder onderdelenschuif toevallig geen soortement stadspoort of zo ?    In plaats van die curieuze tunnel in- dan wel uitgang ?
die is al afgebroken  ;D
Nog een trompe l'oeil aan't bedenken...
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Herwig

#91
Kijk eens naar de Brugse Ezelpoort ter inspiratie. Ken 'k goed.  Een mooi exemplaar en niet te groot(s).  En dan meer bepaald de binnengevel .  Met die venstertjes boven de onderdoorgang en dat lage pandje aan de rechterzijde.
Enkele (afgebroken) Antwerpse poorten, u welbekend, waren meestal groter & hoger en de Waterpoort op de Vlaamse Kaai is al helemaal buiten proportie.

Alberke

De kiosk vanonder het stof gehaald....
dance by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Allez, er kan weer geen commentaar af. Is het dan zo lelijk? Of zo onmenselijk mooi dat iedereen met de mond open zit te staren naar al dat wonderlijke?
Ik zie dat "ze" weer voor de zoveelste keer op de kap van de winkeliers zitten. Een gemakkelijke prooi, die trekken zich dat trouwens niet aan, die weten toch dat "ze" met hangende pootjes en hun tong kwijlend op hun tenen, de nieuwste versie van de xxx zullen komen halen.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

En nog ne zalige moederkesdag!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Havoc

#96
Citaat van: Alberke op 15 augustus 2021, 16:31:24 PM
Allez, er kan weer geen commentaar af. Is het dan zo lelijk? Of zo onmenselijk mooi dat iedereen met de mond open zit te staren naar al dat wonderlijke?
Ik zie dat "ze" weer voor de zoveelste keer op de kap van de winkeliers zitten. Een gemakkelijke prooi, die trekken zich dat trouwens niet aan, die weten toch dat "ze" met hangende pootjes en hun tong kwijlend op hun tenen, de nieuwste versie van de xxx zullen komen halen.
Ik was aan het wachten op die foto met licht ;) Het is nog vroeg op de avond hé, het schoon volk moet nog komen.

EDIT: ik zie dat e brouwer ook langs eweest is!
Met vakantie voor onbepaalde duur.

De absolute beginner

Schoon gedaan, maar die Preiserkens zullen nog een stoflong opdoen!

dani

proper werk makker.  Ik was idd ook aan het wachten op de "verlichting aan" foto . en is er ook aangepast muziek bij ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Michiel

Ik heb met plezier naar die danstent zitten kijken. Ik herinner me nog dat je dit bouwde, met de zoektoch naar poppetjes (dansers en muzikanten) die kwa tijdperk een beetje pasten, en de discussie er rond.  Erg leuk en scharmant is dit geworden.  :)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

BC911

Prutsen met lichtjes is altijd leuk  ;).
Misschien de houten vloer nog een ander kleurtje geven?
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Alberke

Intussen is er daarrond een hele markt ontstaan. Voorlopig met weinig volk, behalve in de danstent, en de juffrouw in de frituur  ;D
En Gerard komt nog wat ijskreem verkopen.
En er is blijkbaar kortsluiting in de tent...
markt3 by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Metpetergaathetbeter

de meest mensen gaan dansen als de markt al lang gedaan is  ;)

De absolute beginner

Staat daar mooi (is dan ook een mooi ding).

Cyriel

Alberke

Discussie op de markt..
discussie2 by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D