Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

40 jaar stof

Gestart door Alberke, 01 oktober 2020, 14:42:31 PM

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Metpetergaathetbeter

ooit de invoerder van Liliput dacht ik vandaar er opeens zo'n gamma goederen/personenrijtuigen waren bij die firma

Johnnytrein

Dacker bracht niet allee onderdelen en goederen wagons uit maar hebben ook loc's uitgebracht zoals een brossel met loopbrug om aan de bovenleiding te werken. Verder bezit ik ook een reeks 64 en een 81 verder ook verschillende E loc's. Ik vind het jammer dat deze firma door interne problemen er mee ophield.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Herwig


>      "Da cker"      =     R. Daelemans     &     Luc Vleeracker        +     o.a.   Fernand Van der Avoort
         (  Van den Nestlei   Antw. )     idd importeur van Liliput  en  ontwerper/verkoper van de beroemde Dacker-wagentjes .....


>      later ook nog (even) :    "Dacker Kollektie"  :   
        Dacker Kollektie      Juni 1985          E.T.             Eetee           Europa Trading & C°           Interior-Fine Arts-Hobbies (!)         Lt. Lippenslaan 19         
        B-2200   Antw.           03 235 30 48



Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

dani

dat mag je wel zeggen, ja ...    ik wil daar direkt naartoe !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Herwig


kijkkijk,     de Mike Smeulders in zijn jonge tijd ....

janieburton

Mooi scene!

Van welk mer is de stoomloc? Lilliput?
 

Alberke

Citaat van: janieburton op 11 oktober 2022, 10:03:53 AM
Mooi scene!

Van welk mer is de stoomloc? Lilliput?
PIKO uit de DDR tijd
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Jurgen

Om de ene of de andere reden hoor ik spontaan Rocco Granata zingen bij het zien van die foto.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janieburton

Citaat van: Alberke op 11 oktober 2022, 10:13:03 AM
Citaat van: janieburton op 11 oktober 2022, 10:03:53 AM
Mooi scene!

Van welk mer is de stoomloc? Lilliput?
PIKO uit de DDR tijd

Was dat de loc die ook in de begindoos zat? (Want die loc was zonder werkende koplampen)
 

Alberke

Citaat van: janieburton op 11 oktober 2022, 12:44:44 PM
Citaat van: Alberke op 11 oktober 2022, 10:13:03 AM
Citaat van: janieburton op 11 oktober 2022, 10:03:53 AM
Mooi scene!

Van welk mer is de stoomloc? Lilliput?
PIKO uit de DDR tijd

Was dat de loc die ook in de begindoos zat? (Want die loc was zonder werkende koplampen)
Daar vraag je me wat! Ik heb zeker de begindoos niet gekocht, de verlichting is wel aangepast op deze loc.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Herwig

#493
.
    Piko (DDR)    [ ? ]     NMBS loc type 81    >

    https://www.cooltrain.be/BMT_DB/index.php?id_product=4622&controller=product    >            locnr. NMBS 81 340 Hasselt

    https://www.tassignon.be/trains/PDF/Dacker_1980-1981.pdf          zie pagina  3        >            locnr.  81 340

    https://www.togcenter.dk/webshop/115464-large_default/fleischmann-1351-br-55-db-damplok-ep3.jpg  > oude Fleischmann nr 1351 (foto Togcenter)
   
    AlbertHugo, 
    Zou die 81 van u gene oude Fleischmann zijn, ipv ne simpele Piko . ?   
    Fleischmann, en uwe loc, had de rechthoekige dakopbouw. Piko niet.
    Piko had/heeft iets ander stangenstelsel (+ bevestiging aan wielassen) en o.a. een verticale bevestigingsschroef in de (middenste) keteldom.  ( ? )
    Uw loc is de 81 083       :o   
    Bij de andere 3 Dacker-stoomlocs type 26 en 64 staat erbij gedrukt  "Liliput",  bij de 81 niet .
   

Peter

#494
Ik ben ook nog de gelukkige beziter van verschillende Dacker onderdelen setjes, net als vellen met decals en Afwrijf beschriftingen naar Belgisch voorbeeld, van BV Hünerbein, Jocadis, en een firma, ik dacht, uit Turnhout.
Vind het trouwens nog altijd zeer spijtig van mijn Dacker sets van de pakwagens, ertswagens en graanwagens, en de bouwsets van de eloks 22 en 23
En al die potjes verf van Dacker die we hebben en deels hadden en ook Jocadis had ook enkele potje met NMBS kleuren verf
Verdorie toch, allemaal gebouwd voor derden en zelf heb ik niets meer.
Met vriendelijke groeten
Peter