Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

40 jaar stof

Gestart door Alberke, 01 oktober 2020, 14:42:31 PM

Herwig

#405
   Zowel Hugo's                   rode   Chevrolet Bel Air Coupé                       (modeljaar 1957)
   Als  "Christine"  , dwz       rode   Plymouth Fury                                    (                1958)
   vind je in model ....

   ( de Chevi Bel Air heb 'k in het baby-blauw/wit en éne in het zwart op 1/87ste van  "Metal Models"  of zoiets )

rixke rail

Mini-metals, Herwig, en die hebben géén eigen webstek. Wel via eBay ...
Modelspoorse groeten;
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Herwig

#407
    Zijn die Mini-Metals  'American Classics'  niet ooit verdeeld door Busch ?
    ( Zou de doosjes van de Bel Airs kunnen zoeken op zolder, maar daar is het nu veels te zwoel     ;) 
      Denk de zwarte nog in oorspronkelijke verpakking , de blauw/witte in een Busch-doosje .... ) 

De Chevy Bel Air is van modeljaar 1957:    is essentiëel want die van het gezegende jaar 1956, respectievelijk 1958 zien er gans anders uit . Dit was gebruikelijk in die optimistische jaren.  Zelfs zoiets als een Opel Rekord (ook GMC) veranderde toen elk jaar van uiterlijk .

De Plymouth Fury van de jaren 1957, 1958 waren minder verschillend .    (correctie)

Terug naar 't stof van HugoAlbert ...

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Herwig op 28 juni 2022, 22:49:17 PM
  zoeken op zolder, maar daar is het nu veels te zwoel     ;) 
woon jij op een  Red Light District ? ;)

Herwig

Nu niet meer.  55 jaar geleden bijna, op 't randje, adresgewijs dan . Maar ook 't Vleeshuis, het stadhuis en de kathedraal stonden in de buurt, dus...
Maar omstandige verduidelijking dienaangaande is niet geschikt voor jonge oortjes, noch thuishorende in dit stof van Hugo.

Alhoewel er bij nadere overpeinzing toch enig verband te vinden is:  zowel de Bel Air als de Fury kan men gerust bestempelen als pooierbakken.

Alberke

Citaat van: Herwig op 29 juni 2022, 14:01:33 PM
Nu niet meer.  55 jaar geleden bijna, op 't randje, adresgewijs dan . Maar ook 't Vleeshuis, het stadhuis en de kathedraal stonden in de buurt, dus...
Maar omstandige verduidelijking dienaangaande is niet geschikt voor jonge oortjes, noch thuishorende in dit stof van Hugo.

Alhoewel er bij nadere overpeinzing toch enig verband te vinden is:  zowel de Bel Air als de Fury kan men gerust bestempelen als pooierbakken.
Een straatmadelief ! Zouden ze dat hebben bij Preiser?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

SuSke

Die hebben ze zeker.

BM29 by Frans Peeters, on Flickr
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

https://www.preiser-figuren.de/1:87-einzelfiguren,cat-416,s=60,sort=,limit=60 wanneer je het eerste deel van de link gebruikt kun je ze allemaal bekijken

SuSke

je vindt de straatmadelieven in setje 10346 onder de 'gevaarlijke weg naar huis'  ;D ;D

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Alberke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 29 juni 2022, 16:02:10 PM
https://www.preiser-figuren.de/1:87-einzelfiguren,cat-416,s=60,sort=,limit=60 wanneer je het eerste deel van de link gebruikt kun je ze allemaal bekijken
Indrukwekkend!
Maar geen postbus hé  ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Metpetergaathetbeter

die was ook niet van Preiser, kwam uit het Luikse, aan 't zoeken geweest echter nergens melding van !

Alberke

Citaat van: SuSke op 29 juni 2022, 16:00:36 PM
Die hebben ze zeker.

BM29 by Frans Peeters, on Flickr
Die baan is fantastisch knap!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

B_Modelbouw

Straf... wanneer Superwoman en Catwoman worden aanzien als dames van plezier.

Ze geven geen krimp wanneer mevrouw Merlina met haar parafix staat te zwaaien.

Laat staan dat de vader van het jonge gezinnetje ze niet even een blik zou gunnen,
al was het maar achter de rug van vrouwlief... kijken mag aankomen niet.

Ik zou kijken op www.preiserfiguren.de, zonder het streepje voor de gehele
Collectie preiserianen  :o :o ;D
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Herwig


Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D