40 jaar stof

Gestart door Alberke, 01 oktober 2020, 14:42:31 PM

Herwig

  Dacht even dat ze gingen doorbomen over dubbel-, enkel- of super8-smalfilm .....met of zonder stof ( wel of niet bewaard in ronde blikken dozen)

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

Alberke

Nu weer wat juwelierswerk.
water2 by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Citaat van: Herwig op 03 oktober 2020, 11:38:56 AM
  Dacht even dat ze gingen doorbomen over dubbel-, enkel- of super8-smalfilm .....met of zonder stof ( wel of niet bewaard in ronde blikken dozen)
Wat hier wel van toepassing is: het oefenen van geduld! Het gaat allemaal zo vanzelf nu, wie zou nog een week willen wachten op resultaat. En bij dit soort bouwprojectjes is het zeker veel passen en meten, opnieuw beginnen...
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

En dat werkt nog echt ook hé  ;D
watert3 by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

ik zou wel die ketting zwart willen krijgen, maar zonder verf.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

eddy


Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Herwig

#23
Hier in 'n schuif staat er een wit plastieken 50ml -busje met schroefdop & doodskop, van  PB   :  Carr's Metal Black    C1068      Very Toxic
Maar ondertitel is :    for nickel silver   (h0-wieltjes bijv.)
Weet niet of dit vies product ook zonder meer voor uw kettingskes bruikbaar zou wezen

>     de   C1062   zou voor  Brass  geschikt zijn  ( na te vragen of PB deze variant heeft  )

Cozzy

Hey Hugo,

Misschien is dit iets in de aard van wat je zoekt?
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Alberke

Citaat van: Cozzy op 03 oktober 2020, 20:53:15 PM
Hey Hugo,

Misschien is dit iets in de aard van wat je zoekt?
Klopt, maar schijnt nogal giftig te zijn.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

evan

Ik gebruik dit geregeld voor m'n railstaven te zwarten als ikzelf spoor en wissels bouw.  Met een penseel breng ik de vloeistof aan bovenop een houten plankje.  Eens zwart genoeg spoel ik het af met water en dan stopt het proces.  Altijd handschoenen dragen om je huid te beschermen en niet aan je gezicht komen.  Beetje zoals de corona maatregelen :) ...

Er komen niet echt gekke dampen vrij, maar wat verluchten kan nooit kwaad en dat versnelt het proces doordat het oxideert en daarvoor heb je zuurstof nodig.

Groetjes

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Alberke

Citaat van: evan op 04 oktober 2020, 11:03:01 AM
Ik gebruik dit geregeld voor m'n railstaven te zwarten als ikzelf spoor en wissels bouw.  Met een penseel breng ik de vloeistof aan bovenop een houten plankje.  Eens zwart genoeg spoel ik het af met water en dan stopt het proces.  Altijd handschoenen dragen om je huid te beschermen en niet aan je gezicht komen.  Beetje zoals de corona maatregelen :) ...

Er komen niet echt gekke dampen vrij, maar wat verluchten kan nooit kwaad en dat versnelt het proces doordat het oxideert en daarvoor heb je zuurstof nodig.

Groetjes
Natuurlijk heb jij dat; en ik weer niet aan gedacht om eens te "passeren" nu je nog in wandelafstand woont  ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Herwig

#28
  opmerkelijk is dat  Decapod    1 chemisch goedje verhandelt voor zowel    'koper'   en   'staal'   

  en bij  Carr  via Paul Bellon  zijn het twee verschillende        C1062  (brass)   en    C1068   (metal black)     maar ook    Very Toxic 

Alberke

En bij een watertoren hoort een waterpomp, een wind-aangedreven model in dit geval.
Het is een bouwdoos, in plastic, met een paar washes  ziet het er niet slecht uit.
Maar ik denk dat ik toch hout ga halen ...

windmill by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D