Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Märklin NMBS Type 1

Gestart door eve, 01 oktober 2020, 07:50:42 AM

Break302

Hallo

Is er hier al iemand in geslaagd om de ABC remfunctie in de Trix type 1 te activeren ?

Mvg Jos

Rangeerduivel

Citaat van: Break302 op 22 oktober 2021, 00:10:06 AM
Hallo

Is er hier al iemand in geslaagd om de ABC remfunctie in de Trix type 1 te activeren ?

Mvg Jos

Bedoel je hier mee het remgeluid activeren Jos?
Zo ja, daarvoor moet ik onze Amsac technieker mailen, ikzelf heb het bij mijn loc kunnen doen maar ik weet niet meer met welke CV!    oud worden hé... ::) ;D

;)

Fretbol

Citaat van: Break302 op 22 oktober 2021, 00:10:06 AM
Hallo

Is er hier al iemand in geslaagd om de ABC remfunctie in de Trix type 1 te activeren ?

Mvg Jos

Hallo Jos,

Ik heb de CV waardes uitgelezen op mijn Ecos en als ik CV64 uitlees dan stond deze op waarde 15 ingesteld. Nadat ik deze waarde op 0 heb gezet hoor ik nu ook bij heel lage snelheid de piepende remmen tijdens het afremmen.

Misschien is dit de functie die je zoekt?

Grtn,

Anthony  ;)

krispy

#273
Is niet dat dat Jos zoekt  , hij wil de remfunctie van de ABC functie inschakelen , automatsch remmen bedoeld hij 
@Jos , ik heb eens de cv lijst voor de msd3 decoder ( blijkbaar zit deze in deze lok ) gaan nazien maar nergens staat er iets tussen van ABC of lenz  remfunctie , zou het niet kunnen dat  het niet ondersteunt wordt ?

Kan iemand dit bevestigen , persoonlijk heb ik de lok niet dus kan ni uittesten
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Break302

#274
Hallo

Het ABC remsysteem wordt inderdaad dus niet ondersteund door deze decoder, dat hb ik zelf ondervonden na een namiddag zoeken.
De rem beïnvloeding volgens het DCC principe werkt wel.
Hij meldt zich ook niet aan onder Railcom.
Hij zou Railcom ondersteunen, maar het zelf aanmelden is volgens wat ik er van terug vind Railcom + en niet Railcom dat zijn 2 verschillende zaken.
Zonde eigenlijk, want hij rijdt mooi en heeft ook een mooi klinkend geluid vooral de fluiten lijken sprekend op deze van de echte Type 1.

mvg Jos

Cozzy

Citaat van: Rangeerduivel op 22 oktober 2021, 11:58:47 AM
Bedoel je hier mee het remgeluid activeren Jos?
Zo ja, daarvoor moet ik onze Amsac technieker mailen, ikzelf heb het bij mijn loc kunnen doen maar ik weet niet meer met welke CV!    oud worden hé... ::) ;D

Hallo Rudy, zou je dat te weten kunnen komen?
Ik heb bij mijn Trix met de CV-waardes van CV64 gespeeld maar zonder resultaat...
Alvast bedankt om het te delen!

Groet!
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Rangeerduivel

Hallo Tom,
Antwoord gekregen van Luc;
CV 64 geef je waarde 5
CV 138 geef je waarde 20
en dat zou het moeten zijn

;)

Cozzy

Hallo Rudy,

Bedankt voor het navragen en delen!
Ik heb de instellingen geprobeerd maar helaas zonder resultaat...
Alle andere geluiden werken correct op m'n IB.

Zowel jouw instellingen als de default waardes die worden opgegeven voor de CV's (105 voor een stomer in CV 64 en 180 voor CV 138) brengen geen soelaas. Deze combinaties zijn zowel getest met F5 aan als F5 uit (F5 uit zou normaal moeten werken aangezien je met F5 het remgeluid uitschakelt volgens de handleiding).

Mogelijk zie ik dingen over het hoofd of is er nog iets anders aan de hand...
Als er mensen meelezen die nog suggesties hebben, laat het zeker weten!

Alvast bedankt voor al de moeite!
Groet,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Metpetergaathetbeter

of je stapt eens vrijblijvend de dichtbije modeltreinclub binnen en mits ze het zelf weten helpen ze je daar graag.......Wij doen het alvast ook vrijblijvend ! Soms ergens lid zijn heeft soms ook zijn voordelen naast alle negatieve dingen die men soms van een club toeschrijft ....