Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Märklin NMBS Type 1

Gestart door eve, 01 oktober 2020, 07:50:42 AM

Thommy

Citaat van: Johnnytrein op 01 oktober 2020, 16:23:41 PM
Loc en rijtuigen dat zal mijne bruine niet kunnen trekken hoor pppfffrrrttt zo duur kost bijna een maand pensioen  :'(

zelfs voor ne gewone werkende mens een groot hap uit een budget. Vooral wat ben je dan met maar 4 rijtuigen achter zo'n machtige loc?

maar wat een mooi ding
Greetz

Thommy

evan

#31
Citaat van: Sicco op 01 oktober 2020, 14:53:09 PM
Ik hoop wel dat het model met rode stelbalk komt. Zou wel erg suf zijn als ze dat over het hoofd zien.

Wat bedoel je met stelbalk? 




overigens...

Die prijs van de M2 wagens vind ik verrassend hoger dan de vorige uitgaven.  Die hadden wel andere kleurstellingen en opdrukken, maar de 4 -delige sets waren onder de 200 Euro.
De prijs van de loc vind ik dan weer meevallen daar het om een stoomloc gaat met behoorlijk wat extra functies.


Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

eve

539,10 € tot hiertoe laagste gezien.

Mvg, Erik

755philippe

Evan,
Je hebt een klein detail over het hoofd gezien van die M2'ers. Die zijn namelijk voorzien van binnenverlichting. Dus volgens mij valt de prijs dan wel mee.
Mvg


755philippe

Fretbol

Citaat van: evan op 01 oktober 2020, 16:45:13 PM
Citaat van: Sicco op 01 oktober 2020, 14:53:09 PM
Ik hoop wel dat het model met rode stelbalk komt. Zou wel erg suf zijn als ze dat over het hoofd zien.

Wat bedoel je met stelbalk

Waarschijnlijk heeft Sicco het over de rode sierband aan de zijkant van de lok die op het model zwart is. Inderdaad jammer dat dit toch wel opvallend element ontbreekt. Of hadden de echte loks dit aanvankelijk niet?

mardig23

Hoi Evan,

Ik denk dat Sicco dit bedoelt:



Ik vind 4 Marklin-rijtuigen met beperkte details in de verkeerde afmetingen aan 350€, zelfs met verlichting belachelijk veel geld ;)
Mvg Karl

Boemeltrein

Die M2's lijken me toch niet de geschikte wagens om door een express-loc te laten trekken, 't is geen boemeltrein hé die an elke stasie stopt, de pracht van deze loc wordt zo teniet gedaan maar ik zie hem wel met een sleep CIWL's of K1-rijtuigen

Geert

Als ik lees in de pdf, heeft Marklin daar speciaal nieuwe gietmallen voor gemaakt, dan denk ik dat in de toekomst er nog wel heruitgaven gaan komen, dan wel met rode band...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

bellejt

geduldig wachten en zal zo wel zijn zoals met de big boy en hun BR 53 Borsig in speciale kleurenstelling.Werd uitgebracht als exclusief met nummering en gruwelijk duur voor zijn tijd en 2 jaar later gewoon hetzelfde model met zelfde verpakking en alles uitgebracht als gewoon model.Typisch marklin. Ik heb er toen eentje van de duizend gemaakte met certificaat nog vanuit italië kunnen bemachtigen via de winkel in de avenue louise BXL.

Alan On Track

Ik snap die prijspolitiek niet goed, ik denk dat er voor zo'n model in grote uitgave toch genoeg markt moet bestaan? Maar niet voor die prijs uiteraard.
Modelbouw is een kunst

Sicco

Citaat van: Boemeltrein op 01 oktober 2020, 17:40:00 PM
Die M2's lijken me toch niet de geschikte wagens om door een express-loc te laten trekken, 't is geen boemeltrein hé die an elke stasie stopt, de pracht van deze loc wordt zo teniet gedaan maar ik zie hem wel met een sleep CIWL's of K1-rijtuigen

Nou waren M2-rijtuigen in de eerste helft van de jaren 60 niet per definitie boemeltreinrijtuigen.....

Over de rode stelbalk, ik moet toegeven dat ik ook geen enorme stoomkenner ben, maar meer redeneerde in dat 'alle Belgische stomers dat hadden (behalve den 12 natuurlijk) dus waarom de 1 niet'. Dat zou dus even nagekeken moeten worden. Feit is dat om modellen en tekeningen het altijd rood is.

Sicco

Stop de persen, ik neem mijn opmerking volledig terug, wat nader onderzoek in mijn archief heeft uitgewezen dat het type 1 GEEN rode stelbalk had. Was dus een onterechte bemerking van mijn kant.

Fretbol

Citaat van: Alan On Track op 01 oktober 2020, 17:58:05 PM
Ik snap die prijspolitiek niet goed, ik denk dat er voor zo'n model in grote uitgave toch genoeg markt moet bestaan? Maar niet voor die prijs uiteraard.

Ik denk dat we allemaal liever wat lagere prijzen zien maar als je ziet wat ze bij LS vragen voor een elektrische lok zoalsde 18 met geluid ...

Deze prijs is in elk geval voor meer mensen betaalbaar dan het type 1 van Olaerts met sound en rook.






Decapod

Om happy van te worden. Toch echt wel van het mooiste nieuws van de afgelopen maanden. Doet me al die sh*t even allemaal vergeten.

'500 en' euri is een lap geld, ja, maar eigenlijk niet zo extreem als je beseft dat het gaat over een volledig uitgeruste loc die grotendeels uit metaalspuitgietwerk bestaat en er vrij fijn gedetailleerd uitziet (toch wat je kan afleiden uit de foto's), met rookgenerator, decoder, enz. En inderdaad de high-end-modellen van Olaerts zullen altijd mooier zijn, maar ja, 1350 euro of 500 ... . Als je tp III rijdt, valt dat dus best nog wel mee.

Peter, waren ze oorspronkelijk niet groen met een zwart onderstel? Kan me vergissen natuurlijk ... . 

;D --> My face voor de volgende 24u.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Geert

Wel vreemd dat Marklin op de pdf folder ne foto toont met rode balk, maar deze in model niet rood kleurt...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen