Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

een station ontwerpen

Gestart door raf, 27 september 2020, 09:33:30 AM

raf

hallo
doordat ik het baan plan grondig heb gewijzigd met name door het probleem met bereikbaarheid van de klim spiraal moet ik dus het 36 jaar geleden getekende station aan passen.

3 rail dus geen probleem met keerlussen en dergelijke in het station dit vergemakkelijkt de zaak enigzins


hopelijk zichtbaar voor die willen helpen.
de twee middelste sporen zijn de doorgaande sporen en de rest perron en opstel sporen .
voor en na de bundel komen nog twee extra wissels te liggen zodat ik van alle perron sporen gebruik kan maken
maar hoe meer ik naar buiten kom hoe kleiner de beschikbare plaats ;
de sporen worden nog wel 2 meter langer dan ze nu zijn maar alsnog
is er een betere manier om dit uit te leggen
nu moet ik zo wie zo 4 slanke rechtse wissel bij kopen dus dat maakt niet veel verschil
het kleine stuk spoor is voor een trek duw combinatie
en ik rij Belgische ook belangrijk
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

doomslu

Op de foto lijkt het dat het er erg weinig plaats is voor perrons.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Bij mij is de foto weerom niet zichtbaar, enkel een groot leeg vierkant....
Plezant is anders hoor
Het kon vroeger wel....!
Naar de les geweest bij Eric, https://forum.modelspoormagazine.be/index.php?action=profile;u=1597::)

;)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Citaat van: doomslu op 27 september 2020, 12:20:52 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 27 september 2020, 11:48:29 AM
Bij mij is de foto weerom niet zichtbaar, enkel een groot leeg vierkant....

Hier staat de oplossing: https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30374.msg455871.html#msg455871

Luc,

Bedankt voor de aanreiking maar die had ik al gezien, doch dat gaat net iets boven mijn computerkennis...
En ik denk dat er nog wel een paar 'ongeletterden' als ik hier op dit forum vertoeven!
Ik weet (van horen zeggen) dat ik Windows 10 heb met Mozilla/firefox en verder gaat dat niet.
Ik wil ook niet aan de instellingen van mijn PC beginnen prutsen als ik zelf niet weet wat ik doe.
Men gaat er tegenwoordig van uit dat elkeen met een laptop onder de arm geboren is, maar in mijn tijd was dat nog met een hamer en schroevendraaier onder de arm.
Maar ja, jij bent dan ook nog een pak jonger dan ik hé! ::)
Waarom het steeds ingewikkelder maken?
Ik kan tig aantal foto's van anderen zien, en vroeger die van Raf ook, tot een paar dagen voorheen, maar het zal wel weer zijn van" waarom gemakkelijk als het moeilijk ook gaat" zeker!

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 27 september 2020, 12:37:21 PM
Citaat van: doomslu op 27 september 2020, 12:20:52 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 27 september 2020, 11:48:29 AM
Bij mij is de foto weerom niet zichtbaar, enkel een groot leeg vierkant....

Hier staat de oplossing: https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30374.msg455871.html#msg455871

Luc,

Bedankt voor de aanreiking maar die had ik al gezien, doch dat gaat net iets boven mijn computerkennis...
En ik denk dat er nog wel een paar 'ongeletterden' als ik hier op dit forum vertoeven!
Ik weet (van horen zeggen) dat ik Windows 10 heb met Mozilla/firefox en verder gaat dat niet.
Ik wil ook niet aan de instellingen van mijn PC beginnen prutsen als ik zelf niet weet wat ik doe.
Men gaat er tegenwoordig van uit dat elkeen met een laptop onder de arm geboren is, maar in mijn tijd was dat nog met een hamer en schroevendraaier onder de arm.
Maar ja, jij bent dan ook nog een pak jonger dan ik hé! ::)
Waarom het steeds ingewikkelder maken?
Ik kan tig aantal foto's van anderen zien, en vroeger die van Raf ook, tot een paar dagen voorheen, maar het zal wel weer zijn van" waarom gemakkelijk als het moeilijk ook gaat" zeker!

;)

Rudy, ik draai ook W10 (v1709) met firefox en ik zie ze wel. ik denk dat het gewoon een kwestie is van ingelogd te zijn op een tabblad.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Citaat van: raf op 27 september 2020, 09:33:30 AM
...
maar hoe meer ik naar buiten kom hoe kleiner de beschikbare plaats ;
de sporen worden nog wel 2 meter langer dan ze nu zijn maar alsnog
is er een betere manier om dit uit te leggen ...

Raf, je moet de wisselstraat dan anders opbouwen.
Neem als voor beeld de rechterkant.Je vertrekt met een rechtsafdraaiende wissel.
Inplaats van daar direct een linkse te leggen leg je daar terug een rechtse.
Aan deze rechtse leg je gewoon terug 2 linkse wissels.
Je moet dan wel de bochten wat aanpassen, maar je waaier wordt wel korter.

Bekijk anders eens een paar bundels op Google Earth, dan zie je gelijk hoe ze het in het echt uitvoeren.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

ok heb frans zijn raad opgevolgd
de winst is niet zo groot alleen de sporen liggen nu verder uit elkaar en kunnen er perrons tussen .

elke cm telt wel

de wissel voor het kop spoor lag eerst zo maar ik heb nog een pak van deze kleinere wissels liggen maar de radius is natuurlijk anders dan van de slanke wissels
maar ik heb het nu zo geprobeerd

het gaat wel knoeien worden om dit goed te krijgen maar zo win ik nog 18 cm op het buitenste spoor
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 27 september 2020, 13:05:11 PM

Ik wil ook niet aan de instellingen van mijn PC beginnen prutsen als ik zelf niet weet wat ik doe.
Men gaat er tegenwoordig van uit dat elkeen met een laptop onder de arm geboren is, maar in mijn tijd was dat nog met een hamer en schroevendraaier onder de arm.

Rudy, ik draai ook W10 (v1709) met firefox en ik zie ze wel. ik denk dat het gewoon een kwestie is van ingelogd te zijn op een tabblad.

Ja Ja..die Chinezen toch hé... ::)

stoomlokje

Rudy,
troost je , je bent niet alleen, ik kan al niet veel meer.
grtjs,
Saskia

raf

ok de rechter wissel heb ik vrijdag dan kan die met de verkeerde bocht er uit
en dan kunnen we beginnen te bedraden en alles aan sluiten
een pak modules inbouwen en we moeten nog een stukje door de muur ook
eerst vandaag maar eens wat hout gaan halen zodat ik dit deel kan afwerken
tussen spoor 2 en 3 komt een perron en dan tussen 4 en 5 en 6 en 7
daar moet ik nog veel boord stenen voor gaan gieten mijn gedacht

bedankt voor de goede hulp
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.