Marklin 37277 - NMBS 5947

Gestart door ronny-vdv, 26 september 2020, 18:41:10 PM

ronny-vdv

Beste forumgenoten,

Voor de bezitters van de lok 5947 van Marklin, heb ik een vraag voor jullie.

Ik heb ook deze lok en stel vast dat er een kleurverschil is in onderste gele band van de lok en is enkel langs één zijde zichtbaar.

Zie foto's hieronder.


Hier in detail


De bovenste foto is van een persoon op Facebook en de onderste foto is mijn lok.

Is dit kleurverschil ook bij jullie waar te nemen?

Graag jullie reactie.

Bedankt,
Mvg,

ronny-vdv

ronny-vdv

Niemand heeft dit probleem?

Dus, enkel bij mij en nog iemand.
Mvg,

ronny-vdv

Rangeerduivel

#2
Ik heb de 5933 en daar is het geel monotoon geel...geen afwijking dus!

Ronny, heb je de loc nieuw gekocht?, zoniet is het mogelijk een "retouche" van een vorige eigenaar...

;)

svvander

Een beetje zachtjes verweren... geen kat die het dan gaat weten of zien.  8)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

ronny-vdv

Deze lok is nieuw gekocht.
De gele band wordt donkerder na verloop van tijd.

De winkelier zag geen kleurverschil en stond helaas niet te popelen om deze lok terug naar Märklin te sturen.
Ben benieuwd.
Mvg,

ronny-vdv

nmbssncb

Laat een paar andere ogen (meer dan één paar) oordelen over de kleur.

Zoek iemand op met exact dezelfde locomotief en vergelijk.

Persoonlijk zie ik op je foto ook een lichte oranje tint, maar het kan "bedrog" zijn veroorzaakt door het rode kader er omheen.

Welke verflaag heeft Märklin eerst aangebracht, groen of geel (ik gok op groen)?
In het geval het zou gaan om additieve menging van groen en geel zou het resultaat nog steeds groen zijn, maar er is in principe geen additieve menging bij een dekkende laag verf.
Zie ook: Kleuren mengen.


Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

ramdani

licht,verlichting,hoek van het licht,etc... zijn allemaal van invloed hoe je kleuren ziet;

op die bovenste foto lijkt die die band ook donkerder,en hoe langer je naar jouw foto kijkt,hoe donkerder de bovenste band ook wordt :o;
het is allemaal nogal subjectief en moeilijk te beoordelen als je loc niet in het echt ziet,en je zou dan ook nog is een andere loc moeten hebben om mee te vergelijken,

mvg,
Michel





c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

svvander

Wat me nu ook opvalt: als ik de foto met je rode kader bekijk, lijkt het op deze foto dat niet enkel de onderkant lichtjes van kleur verschiet, maar ook de kast. Dus misschien is het toch een beetje de reflectie (of het ontbreken) van lichtinval? Valt het in het echt nog feller op?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

bollen neus

Die kleuren hangt van persoon tot persoon af maar wat mij dan opvalt is da deze loc precies nog spaakwielen heeft? En als dit zo is das pas nen kemel met 3 bulten dan.
Den Eric.

nmbssncb

Constructietekening

Vermeldt wel diameter wielen, maar niet of het al dan niet spaakwielen zijn.  Maar Den Eric geeft het antwoord.


Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

bollen neus

 Yep beste vriend, als het op hetzelfde principe is berust zoals bij bolle neuzen verschillen in TP3 of later zal het ook wel iets te maken hebben met spaak en volle wielen ergens maar tja wie ben ik? Inderdaad....
Den Eric.

ronny-vdv

Persoonlijk zie ik op je foto ook een lichte oranje tint, maar het kan "bedrog" zijn veroorzaakt door het rode kader er omheen.
Het is zeker geen bedrog en zeker niet veroorzaakt door de rode kader. De kader is om aan te duiden over welke band het gaat.

Welke verflaag heeft Märklin eerst aangebracht, groen of geel (ik gok op groen)?
De donkergele band is boven het groen gespoten, dat is zichtbaar.
Het overige bleke geel is het basiskleur waarover het groen gespoten werd.

Mvg,

ronny-vdv

1885

Citaat van: ronny-vdv op 29 september 2020, 18:15:29 PM
Niemand heeft dit probleem?

Dus, enkel bij mij en nog iemand.

Ik heb die ook. Viel me eerst niet op maar inderdaad langs 1 kant een donkerder geel vanonder.
Bij mij doet die met alle geluid aan ook moeilijk om te vertrekken (op rollenbank en programmeerspoor).