Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM 53

Gestart door Gerolf, 19 oktober 2006, 11:18:31 AM

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Tom

Maar ik wacht nog altijd op het beloofde artikeltje over die mais van bush. [:(]
Daarover staat een beschrijving in de nieuwe Model Railroader. In Amerika kennen ze Bush blijkbaar op verschillende manieren [;)] [:o)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

De seinen van Paul bellon zien er goed uit maar wel niet simpel om bouwen.
De testen van de 15 en 98 waren niet slecht maar die van de 98 was wat achterhaald. en ook dat alle stukken van Guy van Meroye viel op, ik was wel opgestookt.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Tom

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

citaat:
Geplaatst door Tom

Maar ik wacht nog altijd op het beloofde artikeltje over die mais van bush. [:(]
Daarover staat een beschrijving in de nieuwe Model Railroader. In Amerika kennen ze Bush blijkbaar op verschillende manieren [;)] [:o)]

Heb je dat bewuste tijdschrift?
Zo ja, kan je mij daarvan een kopie sturen?
Dank u.
Tom

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Tom
Heb je dat bewuste tijdschrift?
Zo ja, kan je mij daarvan een kopie sturen?
'k Breng het morgen mee [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tom

Oke, hartelijk bedankt. [:X]
Tom

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door cota

Bij de bespreking van MSM 49,had ik de vraag gesteld of het niet mogelijk was om eens een eenvoudige ombouwing van een loc te kunnen krijgen in ons hobby tijdschrift.
Ik had op 27/05/2006 toen het voorstel gedaan om een V36 omtebouwen naar een 231 NMBS en kijk 5 maand later .... wat staat er in [:0]..ja hoor [:D]
Zal wel toeval zijn maar in ieder geval wordt dit mijn eerste loc ombouw[:)]


>>> Ik zou toch iedereen die nog nooit een lok of een wagon met een zaag of een scherp mes is te lijf gegaan sterk aanraden om eerst even te "oefenen" op een goedkoop model.Een Lenz V36 is dan ook geen goede keuze,zelfs niet als je de ombouw stap voor stap kan aflezen uit MSM. Ombouwen van rollend materieel is iets dat je all??n kan leren door het zelf te doen en door van je fouten te leren en te durven zeggen "volgende keer beter".
Ik spreek uit ondervinding.

Gerrit

Ludwig

Woups weg motivatie [|)]
Grapje hoor , kan trouwens iemand zeggen of er in de omgeving van antwerpen een handelaar zit die locomotieven van Lenz verkoopt ??Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Gerolf

Ik ken in het Antwerpse Baillien, Verschooten en Collectorsbank. Geen idee of ze dat Lenz-locje hebben.
Van hun websites wordt je in ieder geval niet veel wijzer [xx(] Telefoneren?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tufken

Dieselloc BR V36.413
Dieselloc BR V36.418
Dieselloc BR V36.413

dit zijn de 3 verschillende
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


bartie

citaat:
Geplaatst door tufken

Dieselloc BR V36.413
Dieselloc BR V36.418
Dieselloc BR V36.413

dit zijn de 3 verschillende




Wat is het verschil tussen de eerste en de laatste?[:D]

jakke


Vooreerst : dit is weer een klasse-aflevering van het tijdschrift .
Als de redactie een volgende maal een softwareprogramma wil bespreken , zou het dan mogelijk zijn "Koploper " of "mr-direct" eens onder het vergrootglas te houden .
Dit zijn programma's die zo goed als gratis zijn en waarschijnlijk een evengrote "performantie" hebben .
Ik kijk er al naar uit .
Ik wil de spreekwoordelijke rib niet betalen aan de software die deze aflevering besproken wordt , vandaar .
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Frank_N

Snap der niks van[;)][:I][8D] Frank
Groet van Frank

vandomm


Het artikel in deze editie : " ?en stationsbuurt bouwen " komt mij
goed uit.Het is het is nl. precies wat ik zoek , wat ik echter wel mis zijn de maten /afmetingen van de gebouwen .
Is hier niet aan te komen ?
Zou wel gemakkelijk zijn .

Alvast bedankt .
Cees .

D_Loc

Toen ik gisteren thuis kwam uit Mechelen lag ook bij mij nummer 53 in de brievenbus. Als eerste de artikelen over de reeks 15 en GeoLine gelezen.
Waarschijnlijk ga ik GeoLine gebruiken voor mijn sporen. Het concept spreekt mij wel aan. Ik heb deze sporen ook in de startset zitten met de Multimaus dus het begin is er al.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

just4fun

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters
In Amerika kennen ze Bush blijkbaar op verschillende manieren [;)] [:o)]


[:D][:D][:D]