Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MSM 53

Gestart door Gerolf, 19 oktober 2006, 11:18:31 AM

Gerolf

Wat viel er net in mijn brievenbus? Jawel!! 8D

Op de cover: de 150 van Olaerts, railtest in het nummer
verder:
- N baan van Mobov
- De GeoLine sporen van Roco
- de Fleishmann 98, railtest
- Windigital 2006
- Van Lenz v36 naar nmbs 231.001
- ...
Ik weet weer wat lezen dadelijk op de trein van en naar mijn werk :p
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

werd eigenlijk tijd, hopenlijk zit hij bij mij ook in de bus

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

boke

All?e... ik wil weer zo vlug mogelijk naar huis! Dat het maar snel 15u00 is! En dan hopelijk geen teleurstelling als ik in de brievenbus ga kijken [;)]!

n/a

Tussen de soep en de petatten eens vlugtig ingebladerd.
En ja tis weer de moeite.

Spoorse Groetjes


Jurgen

Ik heb de mijne ook ontvangen.
Bij het weggooien van het papier met mijn adres op heb ik ineens iets opgemerkt. Linksboven staat nog steeds onder het logo van MSM dat dit 2-maandelijks verschijnt. 2 jaar nadat men maandelijks ging is me dit pas opgevallen. Maar daar gaan we niet over struikelen h?.

Ik heb meteen de bespreking van de reeks 15 gelezen. Toch vreemd, Tony heeft in een bepaald draadje verteld dat hij nog van niets wist over een reeks 15 van Olaerts, dit terwijl men de loc zelfs al getest heeft in dit nummer. Blijkbaar verteld men je ook niet alles h? Tony. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dieseltje

citaat:
Geplaatst door janjozef

werd eigenlijk tijd, hopenlijk zit hij bij mij ook in de bus



Ik denk dat dit nummer niet t? vroeg (op de normale datum van 15 oktober) mocht verschijnen om Olaerts misschien de primeur te geven van zijn reeks 15 ?????

dieseltje

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Bij het weggooien van het papier met mijn adres op . [:D]



Zit er deze keer op dat papier ook nog een kortingsbon voor de MSM beurs van volgend weekend ???  De vorige heb ik zonder te merken dat er een bon opstond weggegooid....[:(][:(]

Tom

Man man man, ik moet nog wachten tot morgen. [:(]
Kan er iemand vertellen wat er nog zoal instaat? [:p]
Tom

Jurgen

@ dieseltje: Neen, er staat geen bon meer op dat blad.

@ Tom: er staan vooral veel lettertjes in de teksten. [:p][:D] Neen, serieus, er staat een nieuwe aflevering van Kiss in ons magazine. Ook iets over Windigital, loctest type 98, een loc ombouwen, een stationsbuurt bouwen en veel, veel meer. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loebaske

In ieder geval was ikke ook verrast als ik deze avond de brievenbus leeg maakte dat MSM er ook bij was, even snel doorgenomen en weer kei goede artikelen.... Proficiat aan de redaktie en tot zondag [;)]

Gerolf

Ik heb hem intussen al een eerste keer serieus doorgenomen.
Wat mij persoonlijk vooral aansprak:
- de V36 ombouw
- de bouwbeschrijving van een PB-armsein
Wat me opviel: v??l artikels van Guy van Meroye. Die man heeft weer een flinke bijdrage geleverd voor een goed nummer.
Wat me een beetje ontgoochelde: het kis-artikel. De lay-out nodigde niet echt uit tot lezen: weinig, kleine, en daardoor moeilijk leesbare illustraties.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ronny-vdv

Ik vind het jammer dat ze de foto van de Roco lok 2024 verkracht hebben. De foto is versmald waardoor je het beeld krijgt van een lok op schaal 1/100.
Dit werd ook al eens opgemerkt in Spoorwegjournaal.

Blijkbaar wordt daarop niet toegezien.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

tonycabus

Jurgen en C?,
ook al wist ik het, van de nieuwigheid van Treinshop Olaerts, het moest een primeur blijven. Dus zwegen wij in alle talen.
@ Gerolf: idd zonde van de lay-out van KIS... Maar het wordt vervolgd, en dan komen de tekeningen groter terug, beloofd.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Ludwig

Bij de bespreking van MSM 49,had ik de vraag gesteld of het niet mogelijk was om eens een eenvoudige ombouwing van een loc te kunnen krijgen in ons hobby tijdschrift.
Ik had op 27/05/2006 toen het voorstel gedaan om een V36 omtebouwen naar een 231 NMBS en kijk 5 maand later .... wat staat er in [:0]..ja hoor [:D]
Zal wel toeval zijn maar in ieder geval wordt dit mijn eerste loc ombouw[:)]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Tom

citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

Ik vind het jammer dat ze de foto van de Roco lok 2024 verkracht hebben. De foto is versmald waardoor je het beeld krijgt van een lok op schaal 1/100.

Dit vond ik ook wel jammer

Maar ik wacht nog altijd op het beloofde artikeltje over die mais van bush. [:(]
Tom