Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

MSM 53

Gestart door Gerolf, 19 oktober 2006, 11:18:31 AM

dirkkerckhofs

Dank je voor de info. Wat je zegt, had ik niet aan gedacht.

Het artikel vond ik wel heel duidelijk. Zonder dat zou ik er nooit durven aan beginnen, maar alles werd glashelder uitgelegd. Ik wist voor het lezen van het artikel zelfs niet van het bestaan af van dergelijk toestelletje.

Dirk

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Kun je doen,ik bedoel per spoor.
Of dat handig werkt is een tweede.
Als deze dingen onafhankelijk van elkaar werken zal er ongetwijfeld regelmatig op twee sporen tegelijk een vertrek opdracht worden gegeven.
Vooral bij de zelfde richting op werkt dat niet erg.
toepassen in een station met meer sporen vergt een meer uitgebreide schakeling die de omstandigheden in de gaten houdt.
Het mooiste werkt dat met een computer,of een met discrete componenten  opgebouwde schakeling.
Dat vergt echter in beide gevallen kennis van electronica.

Er zijn(of waren)vroeger wel schakelingen te koop,meestal bedoeld voor schaduw bahnhoffen die dit ook konden.
Maar de laatste jaren hoor je daar weinig meer over.

Ja,het leven is niet zo eenvoudig

wim ysbeer


Tom

Ik vond dat artikeltje ook zeer intresant van mij mogen ze nog meer zulke elektronica componenten bespreken.

P.S. hun goede voornemens over de site zijn blijkbaar verleden tijd want er staat nog altijd MSM 52.
Tom

DHG500

Wat mij nog opviel is dat de bijdrage van Pol de Bard (KIS-serie) niet heeft geleid tot opname van zijn naam in het lijstje medewerkers op pagina 5. Hoe zit dat eigenlijk; krijgt Pol wel genoeg waardering? [:o)][8D]
Met vriendelijke groet,

Bob

(DHG500)

tonycabus

Bob,
Pol is m??r dan ??n man, het is een kliekje met als schuilnaam 'Pol De Bard'. Vandaar....
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Tom

Aha, een geheim venootschap dat ons een prachtig werk bezorgt. [:D]

grapje

En tony zit jij ook bij het kleikje? [;)]
Tom

DHG500

citaat:
Geplaatst door tonycabus

...
Pol is ...een kliekje met als schuilnaam 'Pol De Bard'...



Dat zou ik geen kliekje willen noemen maar eerder een collectief. Een kliekje heeft bij ons de betekenis van overgebleven etensresten die eventueel alsnog genuttigd kunnen worden.....[:p]

Maar heren Pol (m/v) van harte gefeliciteerd met uw bestaan en uw bijdragen!
Met vriendelijke groet,

Bob

(DHG500)

belair

Als ik naar MTE ga in Blankenberge vraag ik mij soms af met wie ik bezig ben Pol of Tony? Jean is Jean, niewaar? [:D]
mvg
Luc

tonycabus

En Tony is een kwart Pol
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

glamo

ik vond het artikel UIT DE OUDE DOOS ook wel tof.
ik hoop dat er nog volgen.
ik ben bezig om foto's van mijn vroegere banen te verzamelen en zal ze zeker doorsturen.
misschien kom ik zo ook eens in MSM;

MVG KURT
 

Tom

Stuur zeker de foto's en je verhaal door, want ik vind het een heel leuk rubriekje dat ze opgestart hebben.
Ik hoop dat er velen zijn die zullen meedoen.
Tom

DHG500

citaat:
Geplaatst door tonycabus

En Tony is een kwart Pol



... is vier Pol'len dan ??n Tony?

(amaai, 4 Pol'len, dan kan ik de KIS-ontwikkelingen helemaal niet meer bijbenen!)
Met vriendelijke groet,

Bob

(DHG500)

Johnnytrein

Volgens mij moet ge 4 Tony s hebben voor 1 pol
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about