Fotolocatie gezocht (1940)

Gestart door NS8714, 23 september 2020, 12:46:57 PM

Klaas Zondervan

Tegenwoordig staat het zo op de borden. Foto van 2016 maar zal niet veranderd zijn.

DSCI0781 by klaas zondervan, on Flickr

B_Modelbouw

@Herwig... een lokaal grapje, daar ikzelf van die omgeving kom. In 1975 werd het kerkhof geruimd en sinds dien kende de wijk een gigantische expansie aan nieuwbouw.

@Klaas... 't gaat inderdaad om die stationsnaam aanduidingen, die enkele jaren geleden allen gecorrigeerd werden omdat ze verschillend waren. Het ging hier niet om vandalisme die de naam aanpaste maar waren effectief foutief gemaakt. Twee of vier letters extra zal een gigantische kost geweest zijn 😀
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


vyncky

Citaat van: Herwig op 29 september 2020, 14:16:32 PM
'k Zou het niet onlogisch vinden dat  Vincky/Yannick  beide foto's , die in Mariaburg en die in Ekeren   (niet onwaarschijnlijk van de zelfde soldatentrein ...)
op zijn website  Lijn12   kan & mag plaatsen.  Met een beknopt stichtend verhaaltje erbij .....                                                                                                                                 

Herwig, dat is zeker geen slecht idee. Ben reeds een aantal jaar terug begonnen aan Mariaburg en Ekeren, en het goederenstation Austruweel. maar door andere (modelspoor)bezigheden is dit op een héél laag pitje gezet. Het station van Heide moest tussendoor ook nog klaar geraken  ;). De bedoeling is om dit op termijn terug op te rakelen.

Ik botste toen voor Mariaburg en Ekeren wel op een gebrek aan informatie. Ik heb iets maar nog niet voldoende om te publiceren. Ik moet eens in de archieven geraken van de spoorwegen in de hoop dat....

Citaat van: B_Modelbouw op 29 september 2020, 17:05:07 PM
Herwig... Er wordt aan gewerkt. Maar door Corona zitten we helaas niet meer geregeld samen op café,
Langst Lijn 12. Maar ik spreek Yannick er zeker over aan...

Dat vindt ik ook jammer, maar dat komt uiteindelijk wel goed!  ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Herwig

#78
Enig idee wat de Nederlanders, topicstarter Eelco en cie, met dé foto  plus  de resultaten van het door  B.  aangeleverde researchwerk gaan doen ?
Plannen ze een tijdschriftartikel of boek, inclusief een eervolle vermelding voor een (heilige of minder heilige) Mariaburgenaar ? 

guy holbrecht

Met veel plezier dit draadje gevolgd. Leuk dat de samenwerking tussen noord en zuid tot een oplossing voor deze interessante vraag hebben geleid. Dat heet dan de sterke kant van een forum.