Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

lokpilot V5

Gestart door erik de noorman, 18 september 2020, 22:43:27 PM

Rangeerduivel

Dirk,
Kan je iets duidelijker zijn?
Ik ben maar een leek weet je wel; moet CV 27 aan of uit
moet 28 aan of uit
Of moeten ze beide aan of uit...?
Waarbij ik mij de vraag stel of ik wel 27/28 F-toetsen heb...
Morgen eens kijken!

;)

bellejt

#16
geen CV Rudy maar de F toetsen. kijken of F27 en F28 aanstaan.Wil je ze niet dan die gewoon weghalen bij mapping.

Heb die F27- F29 uitgeschakeld en is volgende :

CV31 = 16, CV32 = 9
----------------------
CV458 =   0
CV470 =   0
CV486 =   0

D_Loc

Inderdaad wat Johnny bedoelt.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Rangeerduivel

#18
Ik heb de instructies van Johnny gevolgd en af en toe (op het programmeerspoor) lijkt het wel te lukken, maar ééns terug op de baan is dat alles weer verdwenen.
Het lijkt er op dat ik ergens iets moet bevestigen (enter???) of dat het anders niet opgeslagen wordt.
Op F15 stond de "SHIFT" funktie, die heb ik kunnen verwijderen, maar ook met weer datzelfde resultaat.
De motor keerde terug naar 'stationair' maar bij een volgende test bleef hij terug op volle toeren draaien...
Ook de F27 en F28 heb ik maar tijdelijk kunnen wijzigen

;)

Rangeerduivel

Ondertussen zijn alle problemen van de baan, dank zij de bereidwilligheid en expertise van Johnny (Bellejt), waarvoor dank.
Om het in mensentaal uit te leggen;
De ESU sound kon het niet vinden met de files die door de VBv-print vereist waren.
Het gaat hem nl. over een VBv 6005 die, ooit geboren met een ESU 3.5 sounddecoder, uitgerust werd met een ESU V5.0
Het geluid was niet naar mijn zin (je moest aspirines slikken als de loc reed ;D) en daarom heb ik op de ESU site gezocht naar een dieselsound die mij meer bevalt, er weet toch niemand meer hoe de originele ABC-motor klinkt. (Ja klinkt want hij zit nog steeds ergens in een schip te grommen...)
Mijn keuze viel dus op de SO353, (sample is te beluisteren op de ESU-site), met de gekende gevolgen maar die zijn nu van de baan.

;)

bellejt

en de beloning zal heerlijk smaken :) waarvoor dank

Rangeerduivel

Citaat van: bellejt op 17 oktober 2020, 17:48:32 PM
en de beloning zal heerlijk smaken :)

't Zal niet doorgaan Johnny, Peter Goossens moet zijn Hof van Kleve sluiten...! ;D ;D

;)

bellejt

veel te duur daar en veel te weinig.Als je daar vertrekt moet je stoppen aan het eerste frietkot :)