Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

proximus stop met gratis webruimte

Gestart door Havoc, 17 september 2020, 22:54:08 PM

Havoc

Daarnet een email gezien dat proximus stopt met de gratis webruimte die bij je account hoort. Nu moet je een of andere "pack" nemen. Krijg je ook een domeinnaam, email etcetc. Ze gaan zelfs mijn website en webshop die ik niet heb helpen publiceren. Interesseert me geen bal, ik ben geen bedrijf die op het internet wil. Maar al de foto's die ik op forums zet staan daar wel. Dus weer een hoop links die naar de k***en gaan.

Eerste alles van Photobucket naar mijn webruimte, nu alles naar ergens anders. Begint me serieus mijn dinges uit te hangen.

Oh ja, uiteraard moet je betalen voor hun nieuwe "service"... wat had je gedacht. 15 euro per maand! EN 50 euro opstartkost en een contract voor 2 jaar. Daarna gaan ze iets anders uitvinden. Denk dat het tijd wordt om proximus vaarwel te zeggen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel

Citaat van: Havoc op 17 september 2020, 22:54:08 PM
Denk dat het tijd wordt om proximus vaarwel te zeggen.

Ze zijn waarschijnlijk in de leer geweest bij Flikr en Photobucket...
Je kan je licht eens opsteken bij Telenet, maar ik denk dat je "van bij de puit, bij de padde terecht komt..."
En scarlet is al niet veel beter hoor, ik doe op vrijdag 11/09 een vraag om info bij hen, ze wachten tot 14/09 om te antwoorden om dan doodleuk te vertellen dat ik de 90€ installatiekosten niet hoef te betalen als ik een abo aanvraag voor 16/09, ik doe binnen de minuut nog een aanvullende vraag om info en daar hebben ze tot op dit ogenblik nog steeds niet op geantwoord!
Als ze zich terug laten horen krijgen ze van mij bericht dat ze hun abo kunnen steken waar het zonlicht niet schijnt, kortom, ik denk dat je bij Proximus niet slechter af bent dan overal Johan... :-\

;)
En wat je wellicht al wist; gratis bestaat nu niet nooit niet en nergens niet! ::)

svvander

Er is altijd wel een reden als een producten "gratis" aangeboden worden. Er is zo een bepaalde marketingspreuk: "If you don't pay for the product, you are the product." Of m.a.w. doordat jij dit gratis gebruikte, zal je voor hen "iets" betekent hebben, waar ze veel meer aan hadden dan dat je je kan voorstellen (Data bijvoorbeeld). Voor veel bedrijven is data belangrijker aan het worden dan instant cash. Data is de nieuwe stroom zeggen ze bij ons. En zijt maar zeker dat Proximus (en Telenet en al de rest) een pak aan data-mining doet bij zijn klanten. Of ge het nu wilt of niet. Ze hebben de producten waar je het meeste data op verstuurd: internet en telefonie. Ik wil niet weten wat ze met je gegevens allemaal doen zonder dat je het zelf weet. Maar zo is het nu eenmaal met alles.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Gerolf

Ik heb al jaren "eigen" webruimte via een bedrijf. Bijlange geen 15,- per maand ... (one.com)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bollen neus

Tja "gratis" en in B das nooit iets dat lang duurt.
Den Eric.

ACFI

Beste Eric,

de gratis webruimte bij Proximus/Belgacom heb ik al sinds 1999.

Voor een Methusalem is dat kort, voor anderen niet.

ACFI

bollen neus


Havoc

Die gratis webruimte maakte deel uit van je internet abonnement. Ik heb die ook al van toen het nog Belgacom was. Dus echt "gratis" is het niet (zoals bvb photobucket of flickr in het begin). Was ook geen massa, 50MB of zoiets. Genoeg voor af en toe een foto op een forum waar het toch meestal maar 640 of 800 pixels mag zijn. Ik heb geen website of webshop.

Moesten ze nu zeggen dat je er iets voor moet betalen, ok dan als het redelijk is.

Maar nee, ik zou nu moeten betalen voor iets dat ik totaal niet nodig heb: domein, website, webshop, email verbonden aan dat domein en assistentie om het op te zetten. Bovenop mijn abonnement (en email). Dat is het lullige.

OK, als je bij hun link wat verder doorklikt dan hebben ze ook gewone webhosting oplossingen, maar dat is niet wat ze je willen aansmeren. Ben eens gaan kijken naar hun webhosting aanbod:
- proximus: 10 euro/maand (excl btw) voor 1GB
- one.com: 3.99 euro/maand voor 50 GB
Denk dat het simpelste is naar zo'n oplossing als Gerolf te gaan. Eigenlijk is dat wat proximus nu aanbiedt maar dan redelijker.

Je zou dan toch wel kunnen zeggen dat ze die 50 MB bij in je contract van internet/telefonie/tv kunnen opnemen aan 0.04 euro/maand. Dat is nog 10x de prijs van de markt!
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

just4fun

Citaat van: Gerolf op 18 september 2020, 08:49:52 AM
Ik heb al jaren "eigen" webruimte via een bedrijf. Bijlange geen 15,- per maand ... (one.com)
Ook ik zit daar al een aantal jaren met verschillende domeinnamen.
De service vind ik daar ook erg goed en behulpzaam, moest er een probleem opduiken.
Paul

Klaas Zondervan

Citaat van: Havoc op 18 september 2020, 10:17:16 AM
Die gratis webruimte maakte deel uit van je internet abonnement.
Precies, die webruimte is niet gratis, het is deel van de overeenkomst die je indertijd met ze hebt gesloten. Dus als ze dat nu weghalen zou je eens kunnen vragen of het abonnementsgeld dan ook omlaag gaat.

perk

ik heb vroeger een aantal websites bij One.com gehad, altijd tevreden ermee geweest.

'k ben nu al een tijdje aan het denken om terug ermee te beginnen, maar vraag me af dit eigenlijk nog nuttig is in deze tijden van social media.  Kijkt iemand nog naar persoonlijke websites?   Geen idee...

Thuis op de NAS een website draaien zou ook gaan, maar ik heb geen firewall dus sta daar een wat huiverig tegenover.

Havoc

Citaat van: perk op 18 september 2020, 14:25:15 PM'k ben nu al een tijdje aan het denken om terug ermee te beginnen, maar vraag me af dit eigenlijk nog nuttig is in deze tijden van social media.  Kijkt iemand nog naar persoonlijke websites?   Geen idee...

Thuis op de NAS een website draaien zou ook gaan, maar ik heb geen firewall dus sta daar een wat huiverig tegenover.

Geen idee, ik gebruik geen "sociale" media. Iedereen achter zijn gsm aan tafel of in de zetel, elk apart. Heel sociaal. Nu ja, andere discussie. Voor mij is het ook geen website, maar enkel een plaats om de foto's voor forums en zo te plaatsen. Hoeft dus niet enorm groot te zijn. Wel stabiel en gemakkelijk in gebruik.

Mijn nas zou dit ook kunnen. Heb ik aan gedacht. Maar eerlijk gezegd ik heb ook geen idee hoe dat behoorlijk te beveiligen. Komt dan nog dynamic DNS bij kijken. Lijkt me een hobby op zichtzelf om dat draiende te krijgen, te houden en te bewaken. Heb al niet genoeg tijd nu dus ik denk niet dat ik die weg ga gaan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Michael

Citaat van: Gerolf op 18 september 2020, 08:49:52 AM
Ik heb al jaren "eigen" webruimte via een bedrijf. Bijlange geen 15,- per maand ... (one.com)

Ik ook!
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

svvander

Een beetje een domme vraag (ik heb ooit zelf een webshop gehad via een webruimte, maar daar werd het voor mij gedaan): moet je dan je webruimte volledig zelf instellen via html? Of hoe werkt dit dan juist?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be