Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

PCB M6 stuurstand LSM, kan die eruit?

Gestart door Dirk, 10 september 2020, 09:10:32 AM

Dirk

Allen,

Ik heb een M6 stuurstand waarvan de originele PCB stuk is, De wagon ligt al 2 jaar bij de technieker, echter krijgt hij geen wisselstukken voor de stuurstand. Nu vraag ik me af of die PCB wel echt nodig is, welke functie heeft die eigenlijk? Ik vind er nergens specs over. Volgens de technieker dient die als interface tussen de decoder en de wagon en daar zitten de weerstanden op naar de leds en een aansluiting voor de decoder. De wagon is al zo lang weg dat ik me geen beeld kan vormen hoe die er eigenlijk uit ziet. Ik weet dus ook niet hoeveel plaats er is in de stuurstand om eventueel die PCB eruit te laten en alternatief een printplaatje met weerstandjes en een aansluiting erin te steken. Ik veronderstel dat de originele een SMB bordje heeft, maar dat kan ik niet maken, dus wie heeft een stuurstand en zou eens willen kijken hoeveel plaats er is en of mijn redenering klopt.

mvg

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

bellejt

heb je dan de handleiding niet ? Is makkelijk te vervangen door een zelfgemaakte PCB

Dirk

Neen helaas geen handleiding, ik heb die indertijd over genomen, ik wist zelfs niet dat daar een handleiding bij zat, Heb jij die? zoja, zou je die eens willen doorsturen?

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

bellejt

stuur ff je prive emailadres door dan stuur ik de scan zipfile door

Break302

Ik heb die er bij mijne zo goed als onmiddellijk uitgekieperd en een simpel 21 pins adapter pcb 51967 van esu in geplaatst, en dan gelijk koersbord schakelbaar gemaakt en de witte front lichten zo aangesloten dat ze konden knipperen.
Dit was allemaal niet mogelijk met de originele pcb.
Dus normaal ligt die originele hier nog, indien interesse hoor ik het wel

Jos