Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

ESU Programmeerbox

Gestart door MARKLINRIJDER, 18 oktober 2006, 18:18:50 PM

MARKLINRIJDER

Hoi,

Met de programmeerbox kan je geluiden vanuit een file (WAV) inlezen in een loksound decoder.  Kan je ook een decoder uitlezen?  Hiermee bedoel ik veilig stellen van bestanden en geluiden.  Ik neem als voorbeeld de decoder (geluiden en parameters) van de mehano 51.
Kan ik deze op een of andere opslaan om later te hergebruiken in dezelfde of andere decoder.  Ik vertel er ook bij dat ik reeds enkele parameters wijzigde.  Dus reset is zeker niet de oplossing.  Ik ben eens benieuwd.

David

TrainTechnology

Hallo Marklinrijder,

Je kunt een decoder inderdaad opnieuw uitlezen, maar enkel de CV's en niet de geluidsdata.

Dat vormt echter geen probleem: als je een geluid wil inladen dan neem je de file gewoon van de website van ESU (of je vraagt die bij de fabrikant/importeur voor geluiden die niet door ESU opgenomen zijn). Om CV's te kopi?ren lees je die gewoon uit de eerste decoder en je schrijft die in de tweede.

Programmeer altijd eerst het geluid met de originele soundfile, en programmeer daarna de CV's. De soundfile zal namelijk ook de CV's overschrijven !

Ook als je een soundfile opnieuw in een decoder wil inladen: eerst gewijzigde CV's opslaan, dan sound update uitvoeren en daarna de gewijzigde CV's terugzetten.

Veel succes !
Mattias

MARKLINRIJDER

Wat dan te doen, als ik een decoder van bv. Parsival neem en na een tijdje het geluid wil vervangen of de kwaliteit van het geluid vervaagd door welke reden dan ook.  Eens het geluid eruit is kan ik het Parsival geluid er niet meer in zetten.

Begrijp ik dat goed?

David

LokSound

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Wat dan te doen, als ik een decoder van bv. Parsival neem en na een tijdje het geluid wil vervangen of de kwaliteit van het geluid vervaagd door welke reden dan ook.  Eens het geluid eruit is kan ik het Parsival geluid er niet meer in zetten.

Begrijp ik dat goed?

David




Geachte,

wil begrijpen dat wij enkel service kunnen geven op geluiden die door ESU of haar importeurs ter beschikking worden gesteld.

Na een gesprek met de ex-zaakvoerder van PARSIFAL (die in Mechelen bevestigde dat hij failliet is) kan ik alleen melden dat ik deze man niet begrijp. Hij heeft al zijn pnames in de openhaard gegooid en had er blijkbaar plezier aan.
In het verleden vroeg hij gigantische sommen voor zijn geluidsfiles, die hij ons te koop aanbood ZONDER dat we ze mochten beluisteren. Ik koop geen katten in een zak... Verder vroeg hij ook aan de consument een meerprijs...

Wij zorgen zelf voor opnames (in samenwerking met ESU). Steeds leggen wij de nadruk op het feit dat dergelijke opnames GEEN extra kost mogen betekenen voor de consument.

Daarom wilden wij de opnames van Parsifal overkopen tegen een redelijke prijs en deze gratis aanbieden aan de consument. Maar 5 M. oude Bef's per file was te duur.

U kan van ons de off. file van de 51 krijgen, als U een aankoop van een Mehano 51 kan bewijzen. (Een file - aangemaakt voor een Loc-merk wordt 1 jaar voor hen gereserveerd en is dan vrij voor iederen: dan komt deze op de website).

Indien u de file wenst, contacteer ons via support@loksound.be.
groeten,

Patrick / LokSound

Ludwig

Hoi,
Ik zou willen starten met het zelf douwnloaden van geluiden gebruik makend van het ESU systeem .
Kan iemand mij zeggen of de programbox via usb aansluiting werkt,welke hardware ik mij moet aanschaffen en wat dit allemaal ongeveer zou kosten ??
Het zou de bedoeling zijn om eerste een loc van het type 77 te voorzien van geluid .
Ik gebruik nu al ESU decorders maar die zullen vervangen moten worden zeker ??
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

D_Loc

citaat:
Geplaatst door cota

Hoi,
Ik zou willen starten met het zelf douwnloaden van geluiden gebruik makend van het ESU systeem .
Kan iemand mij zeggen of de programbox via usb aansluiting werkt,welke hardware ik mij moet aanschaffen en wat dit allemaal ongeveer zou kosten ??
Het zou de bedoeling zijn om eerste een loc van het type 77 te voorzien van geluid .
Ik gebruik nu al ESU decorders maar die zullen vervangen moten worden zeker ??
Ludwig


Ludwig,
De Lokprogrammerbox wordt ook met USB aansluiting geleverd, dwz er wordt een USB naar RS232(=COM-poort) converter bijgeleverd.
De prijs van de Programmerbox inclusief de converter ligt in Nederland rond de ?135,-

Ik zelf gebruik mijn Lokprogrammer op een laptop (Celeron 1300 Mhz), die intussen alweer 4 jaar oud is.
Ik weet niet wat de exacte systeemeisen zijn van het programma Lokprogrammer maar je hebt er geen enorm zware computer voor nodig (ook op mijn Pentium III 550 Mhz werkt het). Dus indien je over een redelijke computer beschikt, heb je buiten de Programmerbox geen verdere hardware nodig.
Om het geluid in een decoder te programmeren heb je een ESU Loksounddecoder nodig. Je schrijft niet wat voor ESU-decoder er geplaatst is maar vermoedelijk is het een Lokpilot en deze dient dan inderdaad vervangen te worden.
Als het echter om het programmeren van slechts ??n 77 gaat is het voordeliger om de Loksounddecoder voor je te laten programmeren met het geluid van de 77. Dit kan TrainTechnology waarschijnlijk wel voor je regelen.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Ludwig

D LOC
Bedankt voor de uitleg [:)]
Ik gebruik inderdaad multi protocol decorders van ESU aangezien ik met Marklin digitaal rij .
De prijs van de programbox van ESU is inderdaad wat hoog als je het maar voor een loc zou gebruiken maar ik zou metertijd al mijn loc's van geluid willen voorzien.
Persoonlijk vind ik met geluid rijden toch een beetje natuurgetrouwer al ben ik er mij van bewust dat de kost vrij hoog is .
groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

D_Loc

Nog even een kleine toelichting: met de Lokprogrammer software kun je ook de configuraties van ESU Lokpilots uitlezen en programmeren.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk