Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Roco 76088 GATX ketelwagens

Gestart door Stef71, 07 september 2020, 07:53:09 AM

Stef71

https://www.roco.cc/de/product/241766-0-0-0-0-0-0-001-0/products.html

Is deze set bruikbaar in een Belgische setting,
Ik bedoel zijn deze ketelwagens in deze livrei al op het Belgische spoornet verschenen

Stef71


55erke


Hoy,
Ik heb ze nog niet gezien maar dat wil niet zoveel zeggen. 
Zeg nooit nooit op dat vlak.
In de petrol treinen van Antwerpen naar Duitsland en Zwitserland zitten al eens bordeau wagons van GATX  maar dat zijn niet de deze. 
Groetjes



Stef71

Citaat van: 55erke op 28 februari 2021, 12:40:59 PM

Hoy,
Ik heb ze nog niet gezien maar dat wil niet zoveel zeggen. 
Zeg nooit nooit op dat vlak.
In de petrol treinen van Antwerpen naar Duitsland en Zwitserland zitten al eens bordeau wagons van GATX  maar dat zijn niet de deze. 
Groetjes
Thx

loco

Sorry dat ik in herhaling val, maar de gemakkelijkste manier om te achterhalen welke tankwagens in België rijden, is eens een dag doorbrengen op de linkeroever in de haven van Antwerpen. Je begint 's in de zomer 's morgens tegen zes uur voor de verkeersdrukte en je gaat pas naar huis tegen de avond. De meeste treinspotters zijn immers alleen geïnteresseerd in de treinen en niet in wat er achter hangt. Dus je gaat het best zelf aan de slag moeten gaan. En ik kan je garanderen dat het de moeite loont. Je moet er wel iets voor over hebben. Best neem je een stoeltje mee om al wat aan je neus passeert goed te kunnen observeren.
De tankwagens van VTG rijden in België. Meestal in een complete trein met alleen VTG -wagens. Er zijn verschillende varianten in verschillende kleuren, maar de versie die Roco uitbrengt heb ik hier nog niet gezien. Succes met je zoektocht.

mark7758

En neem een goed boek mee. Treinen vaak, maar nooit op de tijd die jij wenst.
Voorbeeld. Het MIBA boek over goederenwagons.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

loco

Een boek is niet echt nodig tenzij je ergens langs de lijn wilt zitten koekeloere. Als je aan het centrale vormingsstation in de Waaslandhaven gaat zitten (al dan niet in de auto) dan hoef je niet te wachten. Ze staan dan voor je neus klaar. Als dan een trein vertrekt, kan je met de wagen nog voorop rijden en een mooi standpunt uitkiezen en alle goederenwagens één voor één vast leggen. Het vraagt wel enige voorstudie en voorkennis. Maar een uurregeling in de hand is niet nodig. En als je met twee bent (of drie of meer) dan heb je nog een gezellige babbel erbij en vliegt de tijd zo voorbij. Vergeet uw boterhammen niet.

Metpetergaathetbeter


loco

#8
Sorry, het is geen rangeerstation, ook geen vormingsstation, maar gewoon een goederenstation waar treinen komen en gaan. Er valt altijd wat te beleven en je hebt vrije toegang vanop afstand. Je loopt niemand in de weg en er is plaats zat. Alleen moet je oppassen voor voorbij stormende vrachtwagens. Maar dat heb je nu eenmaal in een haven.

Hierbij de link naar googlemaps. Je moet op de Hazopweg zijn.
https://www.google.com/maps/search/lillo+rangeerbundel/@51.2511744,4.2228867,922m/data=!3m1!1e3

Hierbij een foto van de WASCOSA waarover een vraag in een ander draadje



Ik ben benieuwd wie ik zoal zal tegenkomen.

Stef71

Citaat van: loco op 01 maart 2021, 18:16:25 PM
Sorry, het is geen rangeerstation, ook geen vormingsstation, maar gewoon een goederenstation waar treinen komen en gaan. Er valt altijd wat te beleven en je hebt vrije toegang vanop afstand. Je loopt niemand in de weg en er is plaats zat. Alleen moet je oppassen voor voorbij stormende vrachtwagens. Maar dat heb je nu eenmaal in een haven.

Hierbij de link naar googlemaps. Je moet op de Hazopweg zijn.
https://www.google.com/maps/search/lillo+rangeerbundel/@51.2511744,4.2228867,922m/data=!3m1!1e3

Hierbij een foto van de WASCOSA waarover een vraag in een ander draadje



Ik ben benieuwd wie ik zoal zal tegenkomen.

Top.