Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Ervaringen piko A-rails met bedding

Gestart door henry, 02 september 2020, 19:28:45 PM

doomslu

Eigenlijk moet ook de vraag gesteld worden: waarom kiezen voor rails met bedding?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Citaat van: doomslu op 04 september 2020, 14:12:04 PM
Eigenlijk moet ook de vraag gesteld worden: waarom kiezen voor rails met bedding?

Idd, je kan ze op een kurkberm leggen en uit de hand ballasten, veel mooier (niet al te strak!)

Stel ik mij nog een andere vraag Luc,;
Ik weet dat jij ook Piko A-gleis op jouw baan hebt, doet het probleem wat ik eerder aanhaalde betreft die puntstukken zich bij U ook/al dan niet voor?

;)

henry

Waar kopen jullie de peco rails.

En ben je gegarandeerd dat dit later nog bij te kopen is.

Groet

Henry

Ronald

Peco hoef je niet bang voor te zijn, die gaan wel door. Momenteel door de Corona misschien even wat moeilijk leverbaar (door hun ook onderkend) maar zal verder gewoon leverbaar zijn en blijven.

celtjan

Normaalgezien heeft elk zichzelf respecterende modelspoorwinkel Peco in z'n gamma of kan je het er bestellen. Informeer ook gewoon es bij jouw vertrouwde winkel.
Peco is ook in 'Nederland, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg te verkrijgen.

Daar ik nu hoofdzakelijk OO spullen aanschaf, komen de Peco rails van mij dan ook meestal uit Ierland en GB.
Hattons en Rails of Sheffield zijn de "Hofleveranciers" van de mannen van het "Litter Bin" draadje bij onze noorderburen. Daarnaast zijn er ook goede ervaringen bij Kernow Model Centre, Olivia's, GaugeMaster, Peter Spares, Cheltenham Model Centre, Antics on models,...
Zeker nu de Britse Pound zo laag staat.

Dit weekeinde zijn mijn bij Amazon bestelde HO Roco SNCF Corail rijtuigen in de nieuwste Carmillon kleurstelling aangekomen. Via de Royal Mail en in een verpakking van het Britse GaugeMaster.
Per rijtuig toch een aantal Euro's goedkoper dan bij de Franse grootspelers Jura Modelisme, Pierre Dominique en Star Boutique. En de portkosten waren maar 9 Euro's.

Gewoon wat kijken en vergelijken dus, wanneer je voor de goedkopere prijs gaat...
Of toch gewoon maar es informeren bij jouw vertrouwde vakhandel.

Gr,
Jan(tje)


Rangeerduivel

Of gewoon eens "Peco Ho rails" Googlen...

;)

ronny-vdv

Tillig Elite, zijn de gebruineerde rails goed stroomdoorlatend? Ook goede stroomgeleiding na verloop van jaren?
Ik dacht dat dit merk heel duur was, maar prijs komt overeen met andere merken.
Mvg,

ronny-vdv

SuSke

De brunering van de Tillig rails is geen enkel probleem. Enkel de plekken waar je de voedingsdraden soldeert even vrij maken met een glasvezelstift of sleutelvijltje. De bovenkant van de rail is terug mooi blank nadat je de boel netjes poetst na het ballasteren of verweren van het spoor. Ook op langere termijn is dit geen probleem.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.