Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Ervaringen piko A-rails met bedding

Gestart door henry, 02 september 2020, 19:28:45 PM

henry

Wie heeft er ervaringen  met Piko A-rails met bedding.
En hoe zijn deze te opzichte van de fleischmann rails met bedding.

Alvast bedankt

Groet

Henry

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Rangeerduivel

Met de rails mèt bedding heb ik geen ervaring, wel met die zonder bedding, en ik zie op de foto's dat de wissels identiek zijn.
En laat het nu net die wissels zijn waar ik al veel op gevloekt heb!
Het puntstuk is nl geisoleerd met een laagje kunststof, maar door het veelvuldig berijden en kuisen van de rails slijt dat laagje relatief snel weg, met als gevolg dat de wielen van bepaalde merken, (oa Bmodels, LSModels) kort sluiten als men traag over dat puntstuk (of noemt het nu toch hartstuk) rijdt.
Dus ik persoonlijk zou Piko A-gleis niet aanraden, althans toch de wissels niet! ::)

;)

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 02 september 2020, 19:59:02 PM
Met de rails mèt bedding heb ik geen ervaring, wel met die zonder bedding, en ik zie op de foto's dat de wissels identiek zijn.
En laat het nu net die wissels zijn waar ik al veel op gevloekt heb!
Het puntstuk is nl geisoleerd met een laagje kunststof, maar door het veelvuldig berijden en kuisen van de rails slijt dat laagje relatief snel weg, met als gevolg dat de wielen van bepaalde merken, (oa Bmodels, LSModels) kort sluiten als men traag over dat puntstuk (of noemt het nu toch hartstuk) rijdt.
Dus ik persoonlijk zou Piko A-gleis niet aanraden, althans toch de wissels niet! ::)

;)
Ah, dàt is de reden!!!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Ronald

Citaat van: Rangeerduivel op 02 september 2020, 19:59:02 PM
Met de rails mèt bedding heb ik geen ervaring, wel met die zonder bedding, en ik zie op de foto's dat de wissels identiek zijn.
En laat het nu net die wissels zijn waar ik al veel op gevloekt heb!
Het puntstuk is nl geisoleerd met een laagje kunststof, maar door het veelvuldig berijden en kuisen van de rails slijt dat laagje relatief snel weg, met als gevolg dat de wielen van bepaalde merken, (oa Bmodels, LSModels) kort sluiten als men traag over dat puntstuk (of noemt het nu toch hartstuk) rijdt.
Dus ik persoonlijk zou Piko A-gleis niet aanraden, althans toch de wissels niet! ::)

;)

Simpel op te lossen hoor door het wissel DCC friendly aan te sluiten.

SuSke

Wat me meer zorgen baart is de laatste paragraaf in het stukje dat Evan deelde, namelijk de slijtage van de wielen en dat zag er echt niet goed uit.
Hoewel het railprofiel zeer slank is uitgevoerd wat de realisitsche look ten goede komt is het zeer hoekig en met ee ruw rijvlak.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: SuSke op 03 september 2020, 09:53:22 AM
Wat me meer zorgen baart is de laatste paragraaf in het stukje dat Evan deelde, namelijk de slijtage van de wielen en dat zag er echt niet goed uit.

Dat heb ik ook gezien, maar daar heb ik nog nooit iets van gemerkt en ik heb nochtans rollend materieel dat er al veel km's opzitten heeft op deze sporen...

;)

henry

Wat is een beter alternatief dan de piko A -rails.



Rangeerduivel


Fretbol


Fretbol


henry

de roco line heeft nogal een hoge beddingrand is met wegwerken scenry lastig lijkt me.



SuSke

en PECO is ook zonder bedding, dus de alternatieven zijn "zonder bedding"  :) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

henry