waar pcb's bestellen?

Gestart door Havoc, 30 augustus 2020, 10:31:56 AM

Havoc

Ik moet voor enkele projectjes pcb's bestellen. Enig probleem is dat waar ik normaal bestel (pcbway) ofwel de verzendkosten 4x de prijs van de pcb's zijn, ofwel een levertijd van 82-97 dagen. Eerlijk gezegd, ik vind de 2 een beetje overdreven. Als ik echt 5-10 stuks nodig heb van een grote print gaan de verzendkosten nog. Maar als ik er maar 2-3 van een klein printje nodig heb dan zijn die 82 dagen levertijd er ver over. Geen probleem om 1 of 2 weken te wachten.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

patrick smout

Met vriendelijke groeten,

Patrick Smout

Havoc

De prijs die ze quoten op hun site, is dat met of zonder verzendkosten? Ik zie daar niet direct iets van. Als daar nog verzendkosten bijkomen dan is pcbway goedkoper. En hoelang zijn jouw pcb's onderweg?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Geert

Normaal gezien heb je bij PCBWAY Een levertijd van 3 weken via China post (met de Corona in het voorjaar duurde het wat langer) En dit voor 15€ voor 10 PCB's.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

stoomlokje

Geert , hoe groot zin deze dan?
Ik zou er moeten hebben van 188x111 mm 1 layer , en i kom toch op een veel duurdere prijs uit.
Saskia

Geert

Voor het prijsvoordeel van 10 stuks gaat het over max. 100mm op 100mm alles daarboven kost veel meer. Bij het ontwerp van nieuwe PCB hou ik hier rekening mee.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

raf

ook zeer kleine printjes kosten meer
ik probeer dan steeds meerdere kleintje sop een grote te zetten maar daar heb ik er ook reeds voor geannuleerd geweest
ze controleren die de printen en als er BV geen verbindingen tussen de printjes zijn dan zijn het voor hun nog steeds losse printjes ;dus ik trek van elke print een baantje naar een andere en als ik ze dan zelf verzaag dan is die verbinding ook meteen weg

ik bestel bij jplpcb en ben zeer tevreden van de kwaliteit
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Die jplpcb is redelijk van prijs en van verzendkosten. Als dat klopt, daarvoor kan je ze zelf niet meer maken. Die ga ik eens proberen.

Wat afmetingen betreft, ik tracht zoveel mogelijk (halve) eurokaart te blijven. Of een andere verdeling ervan. Meestal ook gemakkelijker om behuizingen ervoor te vinden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Geert

Citaat van: raf op 31 augustus 2020, 10:24:57 AM
ze controleren die de printen en als er BV geen verbindingen tussen de printjes zijn dan zijn het voor hun nog steeds losse printjes ;dus ik trek van elke print een baantje naar een andere en als ik ze dan zelf verzaag dan is die verbinding ook meteen

Dezelfde truc doe ik ook met het verbinden van zinloze baantjes tussen PCB's en deze zelf bij ontvangst door te zagen. Soms draai ik ook de zijde van de PCB's (boven/onder)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Geert

Citaat van: raf op 31 augustus 2020, 10:24:57 AM
ik probeer dan steeds meerdere kleintje sop een grote te zetten maar daar heb ik er ook reeds voor geannuleerd geweest

Annuleren doen ze niet altijd, wel stellen ze voor de PCB's te maken maar dan de kostprijs x10!

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

raf

geert nog nooit voorgehad bij jpl daar doen ze een beleefde mail dat de pre productie on hold is gezet en dat ik dus een (dacht 7 dagen)tijd had om een nieuwe zip file te uploaden

doe ik dit niet ja dan gaat de print in productie
voorbeeldje hier van
soldeer masker was er dus niet bij maar ik dacht ;het is voor mezelf en ik weet waar wat moet komen dus waarom dat soldeer masker ???
ok niet dus het moest er op


Dear raf-janssens,

Thanks for placing your order on JLCPCB.COM. We regret to inform you that your order failed during the pre-production audit process and was canceled. You can click 'Replace file' button to re-upload the file in your JLCPCB account page. Please check the reason of audit failure to correct your file. For order review details, please go to your order history.

【W202007192106565】

micro bts_Y26
Audit Failed
Failure Reason:
Hi Sir/Madam, There is no solder mask in your file,please kindly check it!You can click 'Replace file' button to re-upload the file in your JLCPCB account page .Thanks.

View order details>>


This is an automatically generated email – please do not reply to it. If you have any queries regarding your order please email support@jlcpcb.com
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Vanavond eens een drc file maken voor jplpcb, kwestie van zeker te zijn.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

patrick smout

Citaat van: Havoc op 30 augustus 2020, 11:10:54 AM
De prijs die ze quoten op hun site, is dat met of zonder verzendkosten? Ik zie daar niet direct iets van. Als daar nog verzendkosten bijkomen dan is pcbway goedkoper. En hoelang zijn jouw pcb's onderweg?
Bij mijn laatste bestelling (weeral een jaar of 2 geleden) was de verzending afzonderlijk aangerekend (5,59 USD). PCBWay kende ik toen niet, ITEAD was me aangeraden door een collega en nooit een probleem mee voorgehad.
Duurde iets van een 3-tal weken om een bestelling te ontvangen wat voor mij acceptabel was (en nog altijd is voor mijn hobby beleving).


mvg, Patrick
Met vriendelijke groeten,

Patrick Smout

Havoc

Het is ook voor hobby. Maar af en toe is het eens iets moeilijker om te wachten... ;)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

patrick smout

Met vriendelijke groeten,

Patrick Smout