Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Kerstmarkten in Duitsland en....

Gestart door Peter, 27 augustus 2020, 10:10:08 AM

Havoc

Citaat van: Jurgen op 03 september 2020, 19:41:32 PMSociaal contact beperk ik tot Facebook en consoorten. Helaas ga'k op deze manier niet van't straat geraken, maar ik ga die corona wel overleven!

Ben ook niet van straat geraakt. En dat jaartje gaat het verschil niet maken op die 30+ jaren. Zal wel nooit gebeuren.

Citaat van: Rangeerduivel op 03 september 2020, 19:55:02 PM
Mogen wij nog leven eigenlijk?
Iedere zomer wordt in onze wijk wielerkoersen, paella-festijn, mosselfestijn, loopkoers, enz gehouden, en dat moesten wij dit jaar allemaal missen.
Enkel de "ribbetjes à volonté" gaan op kermismaandag door, 's middags en/of 's avonds en daar ga ik naartoe.
Niemand zal mij tegenhouden, want wat houdt het leven nog in anders?

Kijk, ik lig nu ook niet wakker van het leven, het steekt mij al 30+ jaren tegen. Als ze mij in de grond steken gaat er ook niets verloren, daarvoor moet ik het ook niet doen. Een onozelaar meer of minder komt het niet op aan. Maar om ziek te worden en ofwel dood te gaan daarvan of de rest van wat het is met de gevolgen ervan rond te lopen omdat een kermis belangrijker is? Neen, als voor u een mosselkermis "het leven" is...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel


Citaat van: Jurgen op 03 september 2020, 19:41:32 PM...maar ik ga die corona wel overleven!

Ben je daar zo zeker van?

Citaat van: Havoc op 03 september 2020, 20:10:46 PM
...als voor u een mosselkermis "het leven" is...

Nee Johan, dat weet je maar goed genoeg, maar het gaat hem om het plaatje in zijn geheel hé!

;)

floere

we leven precies in een steriele maatschappij.
werken , betalen en binnen zitten.gezellig!

Havoc

Citaat van: floere op 04 september 2020, 10:56:22 AM
we leven precies in een steriele maatschappij.
werken , betalen en binnen zitten.gezellig!

Het is hier een treintjesforum hé. Er zijn er zeker en vast een hoop die niets liever doen dan binnen zitten prullen aan hun treintjes. Alsof dat een straf is...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

Citaat van: Rangeerduivel op 03 september 2020, 21:06:17 PM

Citaat van: Jurgen op 03 september 2020, 19:41:32 PM...maar ik ga die corona wel overleven!

Ben je daar zo zeker van?



Als jij liever een negatieve kijk hebt op alles, dan zou ik ook twijfelen. Maar ik bekijk alles optimistisch en realistisch, afhankelijk van de situatie.

Een mens mag hopen.

Langs de andere kant, nog niets in mijn leven is gelopen zoals ik het voor ogen had, dus misschien ben ik nu te optimistisch. Maar dan ga ik tenminste wel ten onder met de idee dat alles goed komt, en dat maakt me dan gelukkig tot mijn laatste adem.

Om maar te zeggen, negatief denken is nergens goed voor. Alles komt wel in orde, tenzij dat niet zo is, dan ga je mee ten onder.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Havoc

Alleen een pessimist kan blij verrast worden...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel


Citaat van: Rangeerduivel op 03 september 2020, 21:06:17 PM
Citaat van: Jurgen op 03 september 2020, 19:41:32 PM
...maar ik ga die corona wel overleven!
Ben je daar zo zeker van?

Weer maar eens verkeerd begrepen!
Ik bedoel met mijn reactie hierboven dat je, niettegenstaande paniekerig doen en geobsedeerd zijn, evenveel kans maakt om besmet te raken!
Niemand kan tot nu toe zeggen hoe een covid-19 besmetting in zijn werk gaat, de enige theorieen zijn GISSINGEN.
Daar staat het Zweedse model van corona-preventie model voor.

;)

Bundesbahnfreak

Citaat van: Havoc op 06 september 2020, 20:31:43 PM
Alleen een pessimist kan blij verrast worden...

Volledig akkoord! Ik was maar een keer echt optimistisch.  Toen mijn vader in 2007 geopereerd werd van kanker.  De dokters hadden ons vanalles beloofd.  In 2009 was het over en out hij was 65. Die dag in 2007 zal ik ook nooit vergeten. Grtn Rudy

Martin Welberg

Nou kan kerst me toch al gestolen worden.. :P

Alberke

Ik lees juist dat de Multi-media beurzen terug gaan doorgaan. Mooi, maar je moet de voorzorgen lezen!
Buiten de "normale" over gezichtsmaskers en afstand houden en beperkt aantal bezoekers, lees ik dat elk voorwerp dat op een kraam is aangeraakt opnieuw moet ontsmet worden! Dat gaat een domper op de feestvreugde zetten!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

SuSke

Citaat van: Alberke op 08 september 2020, 17:31:52 PM
Ik lees juist dat de Multi-media beurzen terug gaan doorgaan. Mooi, maar je moet de voorzorgen lezen!
Buiten de "normale" over gezichtsmaskers en afstand houden en beperkt aantal bezoekers, lees ik dat elk voorwerp dat op een kraam is aangeraakt opnieuw moet ontsmet worden! Dat gaat een domper op de feestvreugde zetten!

Als ze dat niet in de voorwaarden zetten, mogen ze er gewoon niet aan beginnen. De event-matrix is redelijk streng.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Citaat van: SuSke op 08 september 2020, 20:04:39 PM
Citaat van: Alberke op 08 september 2020, 17:31:52 PM
Ik lees juist dat de Multi-media beurzen terug gaan doorgaan. Mooi, maar je moet de voorzorgen lezen!
Buiten de "normale" over gezichtsmaskers en afstand houden en beperkt aantal bezoekers, lees ik dat elk voorwerp dat op een kraam is aangeraakt opnieuw moet ontsmet worden! Dat gaat een domper op de feestvreugde zetten!

Als ze dat niet in de voorwaarden zetten, mogen ze er gewoon niet aan beginnen. De event-matrix is redelijk streng.

Ok, ik kan dat volgen. Maar dat is gewoon niet werkbaar voor een "rommelmarkt". Ze verkopen daar bvb ook CD's en LP's. Als je dus zo'n doos eens "doorflipt" dan moeten ze die allemaal ontsmetten? Op papier is dat gemakkelijk neer te schrijven maar ik denk dat er niemand is die ook maar gelooft dat dat ook haalbaar is. En langs de andere kant, als er een inspectie is, dan is die beurs direct dicht.

Dus het is "niet voldoen en hopen dat er volk komt en we niet betrapt worden" of "voldoen en (bijna) niemand die komt en nog minder verkocht".

Ik begrijp de 2 standpunten perfect.
Met vakantie voor onbepaalde duur.