Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Kerstmarkten in Duitsland en....

Gestart door Peter, 27 augustus 2020, 10:10:08 AM

Peter

Net bericht gekregen dat in Duitsland de meeste kerstmarkten, zoals bv. in Aachen vanaf eind november NIET doorgaan.
Ook de jaarlijks kerstmarkt in Antwerp Expo (waar mijn echtgenote normaal een standje heeft) gaat niet door
Dit is allemaal onder voorbehoud want je weet maar nooit
Met vriendelijke groeten
Peter

dani

ja, wat had je dan verwacht ?...   het lijkt me niet meer dan logisch om dat even allemaal "in beraad" te houden.
Als je ziet hoe mensen met de veiligheidadviezen om gaan  (lees:  ze straal negeren)  dan zal je mij er sowieso niet tegenkomen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

doomslu

Citaat van: dani op 27 augustus 2020, 10:25:29 AM
ja, wat had je dan verwacht ?...   het lijkt me niet meer dan logisch om dat even allemaal "in beraad" te houden.
Als je ziet hoe mensen met de veiligheidadviezen om gaan  (lees:  ze straal negeren)  dan zal je mij er sowieso niet tegenkomen.
Samen met jou, Dani, zouden velen ook thuisblijven (ik inclusief), dus heeft het gewoon geen zin om dit najaar/deze winter bijeenkomsten te organiseren. Denk ik...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Citaat van: Peter op 27 augustus 2020, 10:10:08 AM
Net bericht gekregen dat in Duitsland de meeste kerstmarkten, zoals bv. in Aachen vanaf eind november NIET doorgaan.
Ook de jaarlijks kerstmarkt in Antwerp Expo (waar mijn echtgenote normaal een standje heeft) gaat niet door

Verwonderd daarover? ::)

;)

Peter

Niet verwondert. Was trouwens een berichtje van onze vrienden die in Linnich wonen.
Met vriendelijke groeten
Peter

dani

Citaat van: Rangeerduivel op 27 augustus 2020, 11:12:45 AM
Verwonderd daarover? ::)

Zo te zien wel hee Rudy...       Ondanks de berichten in de media en nieuws dat het tot zomer 2021 zou duren eer we  "hier uit geraken"  zijn er toch nog heel veel mensen die denken dat alles binnekort weer als normaal gaat lopen.

We kunnen het hem niet kwalijk nemen, er zijn altijd mensen die blijven hopen...  een eerlijk gezegd  zou ik niet liever zien als dat de "hopers" gelijk krijgen en Peter zijn kerstmarkten op een veilige manier kan bezoeken  (dus wij ook )   want dat zou willen zeggen dat alles min of meer onder controle komt
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Alberke

Blijkbaar gaan in Antwerpen een aantal openluchtrommelmarkten opnieuw door
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Peter

Dani en Rudy,
Ik ga geen Kerstmarkten bezoeken.
Enkel die van Aachen omdat wij trouwens regelmatig in Aachen komen. Nu is het een tijd geleden in verband met Corona. Het mag momenteel trouwens niet.
Wat die in Antwerpen betreft. Mijn echtgenote heeft haar inschrijvingen geannuleerd voor die markt omdat de prijs voor een standje de pan uit swingt.
Met vriendelijke groeten
Peter

factageklerk

Daar vreesde ik voor dat dit ging gebeuren en juist in de donkerste periode van het jaar. Psychologen gaan werk hebben , net het moment dat mensen nood hebben aan warmte en aandacht en afleiding....
 

Havoc

Citaat van: factageklerk op 27 augustus 2020, 19:45:53 PM
Daar vreesde ik voor dat dit ging gebeuren en juist in de donkerste periode van het jaar. Psychologen gaan werk hebben , net het moment dat mensen nood hebben aan warmte en aandacht en afleiding....

Eerlijk gezegd, ik geef mijn psychologe werk de laatste tijd. Maar het heeft verdorie weinig met corona te maken...

Ik kan begrijpen dat mensen die geen hobby's hebben in een soort zwart gat vallen (meer problemen te bgegrijpen dat er zo'n mensen zijn). Maar ik zou echt niet weten wat voor mij het verschil zou maken. Het grootste probleem dat ik heb is dat ik nu een afspraak moet maken voor het containerpark terwijl ik meer tijd heb om op te ruimen en dingen buiten te smijten.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

Citaat van: Havoc op 27 augustus 2020, 20:23:13 PM
Ik kan begrijpen dat mensen die geen hobby's hebben in een soort zwart gat vallen (meer problemen te bgegrijpen dat er zo'n mensen zijn).
Hier is het net omgekeerd !!
Sindes die corona crisi en de thuisvakantie heb ik hier bijna de hele lijst met "achterstallige werkjes en klusjes in en rond het huis" afgewerkt,  en heb eigeniljk sinds maart al GEEN tijd meer voor mijn hobbies !!
Dus ik hoop dat de lijst snel ten einde is, want ik heb serieuze treinkriebels !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ACFI

En als je nu je treinkriebels bij de achterstallige werkjes zet?

Het is nu al meer dan 6 maand dat je er niets aan gedaan hebt. Dat is toch ook achterstallig?

Als je enkel leesrechten hebt op het lijstje ... dan zal je eerst daar aan moeten schaven.

ACFI

SirGresley

Die Aachen gaat voorlopig nog door, die van Köln niet!
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Jurgen

Ach, hier gaat onze jaarlijkse kermis wel door, maar ik ben er niet naartoe gegaan. De smoutebollen sla ik deze keer over.

En dat alleen maar omdat ik weet dat er daar mensen rondlopen die het niet altijd te nauw nemen met de regeltjes. Zelfs winkelen beperk ik nog steeds tot het minimum. Meteen aankopen doen voor een hele maand en voorverpakte charcuterie kopen. Zo kom ik wel effe verder.

Sociaal contact beperk ik tot Facebook en consoorten. Helaas ga'k op deze manier niet van't straat geraken, maar ik ga die corona wel overleven!

Dus, een kerstmarkt, 't kan me niet boeien dit jaar.

Vind ik de hele situatie leuk? Helemaal niet, ik zou het ook liever anders zien. Maar we kunnen er alleen maar het beste van maken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: Jurgen op 03 september 2020, 19:41:32 PM
Ach, hier gaat onze jaarlijkse kermis wel door, maar ik ben er niet naartoe gegaan...
En dat alleen maar omdat ik weet dat er daar mensen rondlopen die het niet altijd te nauw nemen met de regeltjes. Zelfs winkelen beperk ik nog steeds tot het minimum. Meteen aankopen doen voor een hele maand en voorverpakte charcuterie kopen. Zo kom ik wel effe verder.

Het valt wel op dat het voor sommigen echt een obsessie is geworden...
Mogen wij nog leven eigenlijk?
Iedere zomer wordt in onze wijk wielerkoersen, paella-festijn, mosselfestijn, loopkoers, enz gehouden, en dat moesten wij dit jaar allemaal missen.
Enkel de "ribbetjes à volonté" gaan op kermismaandag door, 's middags en/of 's avonds en daar ga ik naartoe.
Niemand zal mij tegenhouden, want wat houdt het leven nog in anders?
Ik zal, waar nodig, een mondmasker dragen en that's it.
En moet ik besmet worden omdat ik gewoon wil leven, dan is dat maar zo! ::)

;)