Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

expo Houten herneemt nu zaterdag

Gestart door oebr, 26 augustus 2020, 22:30:18 PM

oebr

het wordt weer tijd voor beurzen in Houten,
weliswaar met veel regeltjes en je dient vooraf een ticketje te scoren:

https://www.modelspoorbeurs.nl/tickets-modelspoorbeurs-2020/

aanstaande zaterdag is er al eentje
voor mezelf een ietsje te vroeg - heb nog genoeg to do op de plank om geen tripje
richting Utrecht te moeten maken. Maar ik dacht er toevallig aan toen ik een containertje zag,
en die kan je ginder kopen ;-)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

SuSke

Inderdaad leuk nieuws, maar voor mij een beetje te vroeg. Ik kies momenteel nog voor de veilige thuishaven boven een risicovolle beurs.
Gezien de discussie die er gevoerd wordt op het BNLS-forum over deze beurs ook in Nederland geen evidente zaak.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dani

Als ik de prijzen de laatste tijd zie de hoogte in gaan, en kijk hoe hoog ze vorige keer in Houten al waren, dan ga ik liever bij mijn vertrouwde handelaars...
Het gezondheids risico van zo een beurs, de drukte, de inkom en de prijzen van eten en drinken, (en de treinen uiteraard),  en de verplaatsing van 2 keer 160 km  wegen niet op tegen de  "ambiance" en de (kleine) kans om en koopje te scoren...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

WVA

Ondanks het feit dat ik verlang naar een bezoek aan een beurs, (zal volgens mij de enige zijn dier door gaat) laat ik deze toch voorbij gaan..... :(

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 27 augustus 2020, 10:23:47 AM
...de verplaatsing van 2 keer 160 km  wegen niet op tegen de  "ambiance" en de (kleine) kans om een koopje te scoren...

Dat is voor mij ook een geldige reden om af te haken...(al heb ik laatst 630km heen en terug naar Groningen gereden om een Ebike op te halen, maar die is de verplaatsing dubbel en dik waard!)
Wij hebben met "Lemur" in houten gestaan verleden jaar en kunnen vaststellen dat daar wel koopjes te doen zijn...

;)

dani

Ja Rudy, er zijn er...  maar als je op een punt bent waar je  "de meeste dingen die je wil , wel al hebt", dan is het lastig koopjes doen :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Cord

Citaat van: oebr op 26 augustus 2020, 22:30:18 PM
het wordt weer tijd voor beurzen in Houten,
Persoonlijk vind ik het nog lang geen tijd.
Volgens mij zitten we alweer ruim in de tweede corona-golf en ik begrijp werkelijk niet goed waarom ze dat nu al organiseren. In Nederland geldt nog steeds een anderhalve meter-regel en op zo'n beurs is dat natuurlijk een lachertje waar iedereen zich bij de kraampjes staat te verdringen.
Onverantwoord.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

fredvervoort

de ruilbeurs van de Antwerp Train Association vzw (ATA) van 27 september in het fort van Merksem wordt ook AFGELAST.
We hopen dat we de beurs van 29 november wel kunnen houden. Hou jullie gezond.

Martin Welberg

Citaat van: Cord op 27 augustus 2020, 14:37:03 PM
Citaat van: oebr op 26 augustus 2020, 22:30:18 PM
het wordt weer tijd voor beurzen in Houten,
Persoonlijk vind ik het nog lang geen tijd.
Volgens mij zitten we alweer ruim in de tweede corona-golf en ik begrijp werkelijk niet goed waarom ze dat nu al organiseren. In Nederland geldt nog steeds een anderhalve meter-regel en op zo'n beurs is dat natuurlijk een lachertje waar iedereen zich bij de kraampjes staat te verdringen.
Onverantwoord.

Och kom Wim, er zijn 1800 tickets te vergeven en er is meer als 18000m2. Das niet echt dringen..

adrievans

Citaat van: Martin Welberg op 27 augustus 2020, 15:45:18 PM
Citaat van: Cord op 27 augustus 2020, 14:37:03 PM
Citaat van: oebr op 26 augustus 2020, 22:30:18 PM
het wordt weer tijd voor beurzen in Houten,
Persoonlijk vind ik het nog lang geen tijd.
Volgens mij zitten we alweer ruim in de tweede corona-golf en ik begrijp werkelijk niet goed waarom ze dat nu al organiseren. In Nederland geldt nog steeds een anderhalve meter-regel en op zo'n beurs is dat natuurlijk een lachertje waar iedereen zich bij de kraampjes staat te verdringen.
Onverantwoord.

Och kom Wim, er zijn 1800 tickets te vergeven en er is meer als 18000m2. Das niet echt dringen..

En je moet aangeven welke tijd je binnenkomt dus wordt het min of meer gereguleerd.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

SuSke

klopt, het binnenkomen is geregeld. Nu het buiten gaan ook nog regelen wan tniet iedereen zal op 2uur buiten zijn.

En iedereen blijft aan de favorieten staan, dus daar is wel een samenscholing te verwachten.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Cord

Citaat van: Martin Welberg op 27 augustus 2020, 15:45:18 PM
Och kom Wim, er zijn 1800 tickets te vergeven en er is meer als 18000m2. Das niet echt dringen..
Mooi voor al die 1800 mensen die min of meer gereguleerd naar binnen mogen en meer dan 18.000m² aan ruimte hebben en mooi ook dat iedereen anderhalve meter in acht houdt.
Een kraam van ongeveer twee meter, daar kunnen en mogen dus maximaal twee mensen tegelijkertijd staan?
Och kom Martin.

Citaat van: fredvervoort op 27 augustus 2020, 15:06:50 PM
...de ruilbeurs van de Antwerp Train Association vzw (ATA) van 27 september in het fort van Merksem wordt ook AFGELAST.
Die Belgen doen het zo gek nog niet.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Michael

Een ieder doet maar wat hij niet laten kan maar zolang covid 19 heerst en er geen goed vaccin is, mij niet gezien.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Pierre

Ik heb voor de corona weinig beurzen in Houten gemist maar ... nu doe ik even niet mee.
Groet Pierre.


oebr

Citaat van: dani op 27 augustus 2020, 10:23:47 AM
Als ik de prijzen de laatste tijd zie de hoogte in gaan, en kijk hoe hoog ze vorige keer in Houten al waren, de (kleine) kans om en koopje te scoren...

is wisselvallig denk ik, hangt af van waar je naar op zoek bent en van de standhouders. Vorig najaar heel veel straffe koopjes kunnen doen daar, maar ik ben er eerder ook al met lege handen vertrokken.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992