Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Upgrade oude Limas hle 125

Gestart door Trierer Luc, 15 augustus 2020, 16:30:36 PM

Trierer Luc

@Herwig
Gelijk heb je eerst met verbetering Code 83 ipv 80 en dat dit de toekomst is.
Ik heb echter teveel oude Loks FLM, LIMA en PIKO om ze allemaal om te bouwen. Bovendien heb ik nog grote hoeveelheden sporen van FLM en LIMA met een hoog profiel, Alleen het gebrek aan echt slanke wissels is spijtig.  Last but not least ik hou van mijn oude modellen die volgens mij veel meer "karakter" hebben als de hedendaagse. Dus....

@Saskia
Dank je voor de link

Trierse groeten
Luc
2R digital Roco MM + versterker 10764

Alberke

Citaat van: Trierer Luc op 17 september 2020, 22:14:10 PM
@Herwig
Gelijk heb je eerst met verbetering Code 83 ipv 80 en dat dit de toekomst is.
Ik heb echter teveel oude Loks FLM, LIMA en PIKO om ze allemaal om te bouwen. Bovendien heb ik nog grote hoeveelheden sporen van FLM en LIMA met een hoog profiel, Alleen het gebrek aan echt slanke wissels is spijtig.  Last but not least ik hou van mijn oude modellen die volgens mij veel meer "karakter" hebben als de hedendaagse. Dus....
Trierse groeten
Luc
Helemaal mee eens! En tussen haakjes, er zijn duizenden modelspoorders die geen andere keuze hebben, je weet wel, die hun sporen hebben van die rare pukkels. ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

erik de noorman

Piko heeft mooi fijne code 100 rails. Deze zijn zeer fijn uitgevoerd. Het verschil is nauwelijks te merken met code 83 als je ze naast elkaar legt.

Erik
.

Herwig

#48
Citaat van: Trierer Luc op 17 september 2020, 22:14:10 PM
Ik heb echter teveel oude Loks FLM, LIMA en PIKO . Bovendien heb ik nog grote hoeveelheden sporen van FLM en LIMA met een hoog profiel

Als je effectief een hobby-in-de-hobby hebt met reeds   een ruime verzameling   oude locs, wagens & rijtuigen, dan zijn,  zoals je zegt , laagprofiel H0-rails een minder goed plan ....

rgp

Hallo,

Een UIC60 rail komt ongeveer overeen met een code 80.  Nu doet men zo van dat code 100 rails overdreven zijn.  Dat is dus +25%.
Maar bochten leggen met een straal van 60 cm is geen probleem, alleen dat is 800% te klein ...... voor een zijspoor !

Roland

Rangeerduivel

#50
Citaat van: Trierer Luc op 17 september 2020, 22:14:10 PM
heb ik nog grote hoeveelheden sporen van FLM en LIMA met een hoog profiel, Alleen het gebrek aan echt slanke wissels is spijtig.

Bij die oude sporen geef ik je de goede raad om een ringleiding te gebruiken daar de raillassen hun geleidingscapaciteit na een tijdje verliezen, (korrosie)
Bij moderne spoorsystemen is dat aanzienlijk beter vanwege een andere materiaalkeuze, zowel van spoor als van raillas, maar een ringleiding is nooit uit den boze; "baat het niet, het schaadt ook niet..."
Voor slanke(re) wissels kan je dan wel andere merken gebruiken, als het maar code 100 is.
Eéns geballasterd en geschilderd valt dat niet meer op.
Nood lenigt de middelen!

;)

evan

Citaat van: rgp op 18 september 2020, 11:49:52 AM
Hallo,

Een UIC60 rail komt ongeveer overeen met een code 80.  Nu doet men zo van dat code 100 rails overdreven zijn.  Dat is dus +25%.
Maar bochten leggen met een straal van 60 cm is geen probleem, alleen dat is 800% te klein ...... voor een zijspoor !

Roland

Boenk er op :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Alberke

Citaat van: rgp op 18 september 2020, 11:49:52 AM
Hallo,

Een UIC60 rail komt ongeveer overeen met een code 80.  Nu doet men zo van dat code 100 rails overdreven zijn.  Dat is dus +25%.
Maar bochten leggen met een straal van 60 cm is geen probleem, alleen dat is 800% te klein ...... voor een zijspoor !

Roland
Ja en dan zijn we weer bij die oude discussie over hoe realistisch het allemaal moet zijn. Ben je content met gezichtloze bewoners, gebouwen die boven de straat zweven, gras dat zo dik is als een boomstam, ... Het moet plezant blijven hé mannen.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Thommy

Citaat van: Alberke op 18 september 2020, 13:14:04 PM
Citaat van: rgp op 18 september 2020, 11:49:52 AM
Hallo,

Een UIC60 rail komt ongeveer overeen met een code 80.  Nu doet men zo van dat code 100 rails overdreven zijn.  Dat is dus +25%.
Maar bochten leggen met een straal van 60 cm is geen probleem, alleen dat is 800% te klein ...... voor een zijspoor !

Roland
Ja en dan zijn we weer bij die oude discussie over hoe realistisch het allemaal moet zijn. Ben je content met gezichtloze bewoners, gebouwen die boven de straat zweven, gras dat zo dik is als een boomstam, ... Het moet plezant blijven hé mannen.

En kom je weer bij de klinknageltellers uit.

Ik heb ook nog tig oude Lima wagons, en een paar locs waarmee het ooit gestart is voor mij, de
Benelux wagons omdat die van LSM onvindbaar en onbetaalbaar is. Zijn nu kort gekoppeld en op andere assen gezet. Idem bordeaux M4'en, fout gemaakt ooit de new looks te verkopen toen LSM ooit de M4'en aankondigde. (Locs zijn wel geen Lima meer voor deze) maar door die aanpassingen valt het minder op dat ze geen high end zijn
Greetz

Thommy