Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Charleroi - Route de Mons

Gestart door Marc_tramt, 14 augustus 2020, 12:47:48 PM

Marc_tramt

#225
Top, daar kan ik wel wat mee.

Ondertussen in de laatste week voor Ontraxs gekomen. Modelbouwen is als het leven zelf; je komt nooit helemaal uit waar je van tevoren gedacht had.   8)
Laatste weken bezig geweest met de techniek voor de pendelsporen; twee industriesporen en die van de tram. De industriesporen gaan goed met het Lenz ABC-systeem, de uitdagingen zitten daar in de locs die ik geschikt moet maken. Eén krijg ik niet rijdend en een ander heeft eigenlijk geen ruimte voor een decoder laat staan een stay-alive. Eens rustig voor gaan zitten.
Automatisch dubbelspoor pendelen met trams is een uitdaging die ik nog niet volledig heb uitgedacht dus voorlopig is het spoor nu ingericht voor enkelspoor pendelen. Wisselmotoren en aansturing daarvan volgen nog, ook omdat ik tegen wat leveringsproblemen aanliep.
De trams bleken ook een (onverwachte) uitdaging. Een Roco-onderstel heeft een storing, maar dat is opgelost. De Ferivan-tram is niet digitaal voorbereid (dat wist ik) maar is verder ook een beetje 'rammelig' qua contructie. De kap zit met pinnetjes aan  de stootbuffers vast en staat iets scheef. Het model staat heel laag (te laag?) op de draaistellen die daardoor nauwelijks kunnen draaien onder de kap. Als tijdelijke noodmaatregel heb ik de scheenplaten dus maar verwijdert zodat ze kunnen draaien. Verlichting e.d. komt dus nog. Idem de bovenleiding, ook daar tijds- en leveringsproblemen. Het moet wel hobby en leuk blijven uiteraard.  8)

Anyways, genoeg gezeurd. Beelden van de tram dan maar want het werkt wel:
https://youtu.be/35-bGU57vyQ



Floris

Als eea stom blijft en je hebt tijd en zin kom gerust ff langs morgen ofzo, dan pak ik ff de klauwhamer en kijken we wat eraan te doen is. De knutseltafel is relatief leeg momenteel.

Marc_tramt

Tof aanbod Floris! Morgen helaas wat andere activiteiten en verplichtingen.

Floris

nouja mocht je op n ander moment nog kunnen geef maar n brul!

Tothebeach

Dat filmpje geeft een mooie blik over je module. Toffe bak Marc! Erg mooi.

Groet,
Michel

Marc_tramt

Back in business na een wat bouwloze periode.
Klein beginnen dan maar en een bus wat opgeleukt. Passagiers en chauffeur er in, ruitenwissers er op, lijntjes van de panelen opgehaald met zwarte wash, idem de roosters, dak geweathered want dat had wel heel veel plasticglans.

Brakke foto voor het idee:

MBCH-189
by Marc de Bruin, on Flickr


evan

Leuke Bus Marc.

Ik zou de witte binnenkant van de wielkasten nog zwart maken.  Dat stoort nogal en maakt de bus nog steeds plastic lijken.  Kleine ingreep met maximum resultaat ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Marc_tramt

Goede tip Evan, ga ik nog doen.
En nog wat gelekte diesel bij de tankdop.

Thommy

En spiegels (wordt dan wel wat fragieler). Opgelet, ik heb bv deze niet gebruikt van bij de ferrivan kit omdat die niet correct waren naar tijd (ofwel niet voor deze hier).
Heb er nog weggesneden van autootjes ook omdat het gemakkelijker was ze aan de deur te gieten dan waar ze hoorden
Greetz

Thommy

Marc_tramt

De bouwdip is nog niet volledig voorbij dus de progressie is traag.
Dit weekend aanwezig op de beurs in Rijswijk, Nederland. Dit wel gedaan:


MBCH-191
by Marc de Bruin, on Flickr
Klein eerbetoon aan de meester.

Cozzy

Wow Marc, moest twee keer kijken om zeker te zijn!
Erg mooi gedaan, subliem in z'n eenvoud! Kleuren zijn waanzinnig goed geslaagd 8)
Laat de dip z'n werk doen, nadien is de inspiratie/zin dubbel en dwars aanwezig :)
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

stoomlokje

knap gedaan!
dacht echt dat het een foto van 1/1 was.

DFS


Marc_tramt

Citaat van: Marc_tramt op 12 januari 2024, 22:09:18 PMDe bouwdip is nog niet volledig voorbij dus de progressie is traag.
Tanden op elkaar en doorbijten!

Dit hoekje was nog niet naar mijn zin:

MBCH-192
by Marc de Bruin, on Flickr
Te Hollands, te aangeharkt, zo van we moeten wel in de vakjes gaan parkeren en via een inrit de parking op.
Beetje surfen op Google Earth en dan kom je al snel wat parkeerstroken tegen die bestaan uit gravel (koolas?) en gewoon een strook langs de doorgaande weg zijn, zonder vakken. Dat wordt het dus. In de omgeving Charleroi kwam ik ook nog een vervallen Portacabin op zo'n reststrook tegen. Leuk om die erbij te zetten. Work in progress:

MBCH-193
by Marc de Bruin, on Flickr