Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Charleroi - Route de Mons

Gestart door Marc_tramt, 14 augustus 2020, 12:47:48 PM

Floris

Citaat van: SuSke op 02 januari 2022, 21:12:52 PM
Omdat het 'veer'brons is gaat die vanzelf mooi recht liggen als dat rolletje uit het buideltje haalt.
Nou, die van mij niet hoor, die blijft vanzelf opgerold.

Stedahult

Citaat van: Marc_tramt op 02 januari 2022, 21:16:40 PM
En Vaerwegh Dock is een inspirerend voorbeeld Frans!

Hoezo? Zo ellendig ziet dat er toch niet uit...
Mvh. Steef

Marc_tramt

Citaat van: Floris op 03 januari 2022, 11:25:38 AM
Nou, die van mij niet hoor, die blijft vanzelf opgerold.
Boos kijken en hard schreeuwen?


Floris

als dat hielp had ik t wel geweten inmiddels.  8)

Metpetergaathetbeter

misschien te hard geroepen is misschien een kwetsbarte draad die in zijn shulp kruipt  ;)

Marc_tramt

Na een gigantische bouwdip weer aan de slag gegaan.
De Lima-torpedowagen maar eens van een roestig basiskleurtje voorzien.

MBCH-165
by Marc de Bruin, on Flickr
Binnenkort ook weer verder met bovenleiding en dan kijken of het spul rijdend te krijgen is.

Stedahult

Ga je nog wat extra's met die droogtrommel doen?
Mvh. Steef

Floris

Ha! ook hier weer leven na ontraxs?
Hier nog wat lekkere plaatjes van torpedo's in charleking (wel oudere foto's dus qua weathering minder bruikbaar omdat de kleuren wat vermolmd zijn):
http://rail-et-fer-en-gaume160.blogspot.com/2021/05/

Hier nog wel n aardig plaatje qua weathering van een torpedo die in dienst is: beetje grauwbruine stof-vervuiling over de hele wagen, gaat naar t midden van de wagen naar feller roestbruin en dan bij t vulgat in de buurt nogal grauw en natuurlijk aangeklonterde metaalspetters en stofkorsten.
https://flickr.com/photos/15038/9883505304/in/album-72157635888711445/
Bij wagens die al een tijdje buiten dienst staan wordt dat grauwe rond t vulgat juist fel oranje roestig. eea even qua dat je weet waar je naar kijkt  ;)
Bij behoefte aan meer foto's doe maar ff een mailtje, pomp ik per ommegaande je mik vol.

Marc_tramt

#173
Citaat van: Stedahult op 03 oktober 2022, 08:55:11 AM
Ga je nog wat extra's met die droogtrommel doen?
Is wel het plan, dit is een basislaag. Even een goede voorbeeldfoto vinden en dan verder aanpassen.
Beetje slakken erop, desnoods een berkje.  8)

Citaat van: Floris op 03 oktober 2022, 09:23:03 AM
Ha! ook hier weer leven na ontraxs?
Jawel. De drie doldwaze dagen weer overleefd.

Citeer
Bij behoefte aan meer foto's doe maar ff een mailtje, pomp ik per ommegaande je mik vol.
PB onderweg.

Marc_tramt

#174
En met wat voorbeeldfoto's er bij aan de slag. Ik ben er nog niet helemaal dus er komen nog wat laagjes bij. Het hok wordt nog wat vuiler en grijzer, met name het dak, en er moet nog een nummer op.
Ook de torpede krijgt nog wat meer nuances. De strepen wit ben ik nog niet tevreden mee.


MBCH-166
by Marc de Bruin, on Flickr

DFS


Floris


Stedahult

Het ziet er iig al lekker vervelend uit.
Mvh. Steef

Michael

Marc, ik vind dit al heel wat, de structuur rondom de opening heb je dat met pigmentpoeders gedaan?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Marc_tramt

Dank voor het compliment.
De structuur heb ik gemaakt met Woodland Fine Turf.
Dat leek me het fijnste maar blijkt iets op te zwellen in combinatie met secondenlijm. Voor het mooie iets te grof maar vanaf 20cm wordt dat al beter. 8)