Baantje staat volledig op HALT

Gestart door Peter, 10 augustus 2020, 13:41:39 PM

Peter

Aan mijn baantje, en voor een groot deel aan modelspoor wordt niets meer gedaan. Alles staat volledig op halt.
De reden is eenvoudig. Nou ja, zo eenvoudig is het nu ook weer niet. Om te beginnen is der die chirurgische in greep begin september en gevolgd door het feit dat we aan het uitkijken zijn naar een nieuwe woonst. Dat zal een (nieuw en dus waarschijnlijk nog in aanbouw) appartement worden en dus ook kleiner en niet meer hier in Hoboken maar vermoedelijk (daar zoeken we dus naar) ergens in de Kempen.
We hopen dus iets gevonden/gekocht te hebben na de winter en liefst ergens tussen Zoersel en Aarschot
Dus geduld en halt aan mijn baantje.
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Helemaal begrijpelijk. Ik zou zeggen Zoersel. De pater trappisten en een PZ vlakbij :D Altijd handig voor modelbouwers.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Dan wordt het een minibaantje hé, Peter.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirky

Hmmm, Zoersel, aangename streek Peter. Ik heb er jaren versleten op 't vliegveld (dat feitelijk op grondgebied Malle ligt). Vluchtje in 't weekend en veel uren aan de toog!

Veel succes met de ingreep en met de zoektocht!

Peter

Heel deze "verhuis" wil natuurlijk ook zeggen dat ik het grootste deel van mijn modellen (al zeker al het tijdperk III t/m VI) te koop ga aanbieden.
Met pijn in het hart, maar er is geen andere oplossing. Idem voor het merendeel van gebouwen enz.
Met vriendelijke groeten
Peter

Snobby Crash

Citaat van: Peter op 12 augustus 2020, 13:57:50 PM
Heel deze "verhuis" wil natuurlijk ook zeggen dat ik het grootste deel van mijn modellen (al zeker al het tijdperk III t/m VI) te koop ga aanbieden.
Met pijn in het hart, maar er is geen andere oplossing. Idem voor het merendeel van gebouwen enz.

Peter, succes met de ingreep en verhuis... maar je hoeft je rollend materiaal toch niet te verkopen! Een mooie vitrinekast en je kan er nog jaren geniet van hebben !

Geert

59erke

Ik vind verkopen altijd zo iets definitief, zeker als het gaat om een mooie collectie waar je later toch weer spijt van krijgt. Een baan verkopen of slopen daar kan ik mee leven maar modellen zou ik toch bijhouden als je toch al van plan bent een nieuwe baan te bouwen. In het slechtste geval kan je ze inderdaad zoals  eerder gezegd nog plaatsen in een kleine vitrine.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Alberke

In de Kempen toch niet! Het is daar zo warm!
En ze spreken daar zo raar. ;)
Ik had onlangs ook die verscheurende keuze, afbreken of...
Ik heb natuurlijk het twijfelachtige voordeel dat ik alleen ben, en dus heb ik besloten om mijn treinbaan in de slaapkamer herop te bouwen. Een smal bedje is voldoende  ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Peter

zoals al aangeduid. Onze bedoeling is het van KLEINER te gaan wonen. En ja we hebben al enkele nieuwbouw appartementen op het oog waar onze keuze op zal vallen. Ofwel zijn ze ze nog aan het bouwen of afwerken.
Dat betekend dat is weinig plaats zal hebben voor een baan (enkel een baantje formaat ovaal of ietsiepitsie groter.
Dus een gedeelte van mijn materialen MOET weg. Ze in dozen onder dat baantje te zetten  lijkt me geen oplossing.
PS: een zolder is er niet
Met vriendelijke groeten
Peter