Piko Baureihe 82

Gestart door Peter, 17 oktober 2006, 11:44:50 AM

Peter

Ben op zoek naar een DCC decoder om in deze lok in te bouwen. De standaard ESU, Lenz decoders zijn te groot voor deze lok. Bestaat er een kleinere, en waar vind ik die hier in de buurt. Een trip naar Duitsland zit er voorlopig niet in.

Trouwens, decoders worden precies alsmaar groter (of is dit een indruk van mij). Ik heb een standaard ESU lok-pilot V-2 decoder gekocht met aansluiting voor de Fleischmann 6 pins (Nem 651) en wat blijkt: hij past niet in mijn lok van de Baureihe 78. Hij is gewoon te groot. had trouwens hezelfde probleem in mijn Fleischmann BR-70
Wat voor zin heeft het dat ESU decoders met NEM 651 stekkers op de markt brengt die je niet in die loks kan krijgen?
Met vriendelijke groeten
Peter

Brunel

Nou, de LP2 is wat groter dan de LP1, maar hij heeft nu de omvang die al jaren vrij standaard is voor HO-decoders. Als een gewone LP of Lenz niet past, dan zou ik het probleem toch vooral bij de fabrikant zoeken.

Er zijn wel kleinere HO-decoders. De K?hn 125 is vrij klein. ESU heeft ook de gloednieuwe LokPilot Basic (52690). Heeft maar ??n extra functieuitgang en kan maximaal 700 mA motorstroom leveren, maar werkt voor de rest net als de gewone LP en is kleiner. Kost trouwens maar ongeveer 20 euro en is om die reden al een aanrader.
Anders kun je ook een n-decoder gebruiken. Die kunnen tegenwoordig vaak ook 700 mA motorstroom leveren en dat is voor de meeste HO-locs genoeg. In ieder geval voor locs met een moderne aandrijving en dat zal die Piko wel hebben.

LokSound

citaat:
Geplaatst door Peter

Ben op zoek naar een DCC decoder om in deze lok in te bouwen. De standaard ESU, Lenz decoders zijn te groot voor deze lok. Bestaat er een kleinere, en waar vind ik die hier in de buurt. Een trip naar Duitsland zit er voorlopig niet in.

Trouwens, decoders worden precies alsmaar groter (of is dit een indruk van mij). Ik heb een standaard ESU lok-pilot V-2 decoder gekocht met aansluiting voor de Fleischmann 6 pins (Nem 651) en wat blijkt: hij past niet in mijn lok van de Baureihe 78. Hij is gewoon te groot. had trouwens hezelfde probleem in mijn Fleischmann BR-70
Wat voor zin heeft het dat ESU decoders met NEM 651 stekkers op de markt brengt die je niet in die loks kan krijgen?




sta me toe te melden: ik vind uw redening niet juist.
ESU en de collega-merken maken geen docoders omdat ze nu net in dat ene model zouden passen...
ESU maakt decoders met bepaalde opties, karakteristieken die dan wel passen in de meeste machines. Wij beseffen wel dat de inbouw niet klukt in alle locs.
Als je loc-motor niet meer dan 0.5 A verbruikt... dan kan ik je de LokPilot 52681 aanbevelen, doch mogelijks is deze dan te klein?
Kom hem bekijken in Mechelen.... stand 61-62


Patrick

Peter

Hallo Patrick,

Het is geenszins mijn bedoeling de kwaliteit van de decoders in vraag te stellen. Het punt is gewoon: Esu maakt decoders voorzien van een NEM-651 stekker, dus alleen voor Fleischmann, want zij zijn de enige die (volgens mij) deze stekkers gebruiken. Als ik dan zo'n decoder koop mag ik toch veronderstellen dat die, met zo'n stekker, verkocht wordt om in Fleischmann loks ingebouwd te worden, nietwaar? Wel is de Fleischmann Baureihe 78 bijvoorbeeld, (niet bepaald een kleine lok!)
past hij niet.
Ik weet ook dat er decoders op de markt zijn die veel kleiner zijn, de Viessmann mini bv. maar die kost dan weer direkt ong.60 euro
Met vriendelijke groeten
Peter