Eindelijk: Het LSM model van het Aachener meetrijtuig

Gestart door Peter, 29 juli 2020, 18:07:11 PM

Peter

Eindelijk, eindelijk, na bijna een jaar wachten, na ingeschreven te zijn heb ik vandaag het LSM
meetrijtuig in de versie van de RWTH (Aachener Universiteit) ontvangen
Prachtig model, met nog aardig wat mini onderdeeltjes die ik nog moet aanbrengen
Voor degene die zelf, of een van de kinderen daar naar de Uni geweest zijn, ter herinnering, of gewoon
omdat ze het een mooi rijtuig vinden: NIET TE LANG WACHTEN want het is een beperkte reeks, en enkel verkrijgbaar
bij Hünerbein in Aachen

DSCN4883[1] by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

svvander

Miljaar, had ik het geweten, ik had 'm meegebracht.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

B_Modelbouw

Een mooie meetwagen ... maar helaas niet bruikbaar op mijn baan en ook niet om te bouwen naar een WeedFree wagen. Misschien toch maar eens LS Models aanspreken die eens te produceren, want die komt wel op meerdere plaatsen in Europa.

Peter, in ieder geval veel rijplezier
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Geert

#3
Mooi rijtuig,

toch één koe geïnteresseerd in je aankoop...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Peter

De uitleg van het grote voorbeeld (helaas enkel in het Duits)
Wagen mag en kan dus ingezet worden in heel Europa

FS-Messwagen mrz

Der Messwagen des Instituts entstand aus Umbau eines Bahnpostwagens mrz. Im Besprechungsraum finden bis zu 10 Personen Platz. Der Messraum nimmt die erforderliche Messausrüstung auf; über Netzfilter geschaltete 230 V-Steckdosen sorgen für einen störungsarmen Betrieb empfindlicher Geräte. Die Energieversorgung ist autark. Hierzu befindet sich im Generatorraum eine 100 kW Netzersatzanlage; zwei Batteriesätze mit 24 V-Spannung versorgen die Beleuchtung und die Heizanlage. Der Wagen hat eine Zulassung nach § 32 EBO (Eisenbahn-Bau- und Betriebsordnung) und kann somit freizügig auf dem Netz der deutschen Bahnen sowie im europäischen Ausland eingesetzt werden. Der für eine Höchstgeschwindigkeit von 200 km/h zugelassene Wagen wurde bis 1997 von der deutschen Bundespost als ,,Allesbahnpostwagen" eingesetzt.
Einsätze des Wagens waren u. a. die Abnahmefahrten für die Voith Maxima Lokomotive und Fahrten mit dem Alstom X60-Zug in Schweden.
Met vriendelijke groeten
Peter

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

B_Modelbouw

't Is in ieder geval een leuke aanwinst... maar in Hoboken hebben we hem nog niet gezien, al kan en mag die er komen. Maar in miniatuur is alles mogelijk  8)

Deze is eigendom van de Universiteit en voeren onafhankelijk metingen uit in opdracht van spooroperatoren ...  Ifs.rwth-Aachen.de

Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


svvander

Het is een leuke aanwinst. Zeker als je weet waarover het juist gaat. Dit model is eigenlijk een beetje een soort van fan-model, gemaakt voor de universiteit, in beperkte oplages. Ik ben er vorige week geweest en op zich vind ik het wel een hele leuke sfeer daar op de universiteit. En de wagon past een beetje in het beeld dat ik daar van heb.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Peter

#8
CiteerMiljaar, had ik het geweten, ik had 'm meegebracht

Sven, was anders niet moeilijk
Model staat bij Hünerbein oa. in de etalage, binnen op toonbank waar de kassa's zijn, en..... aan de ingang van de Universiteit in een glazen kastje bij de receptie.

En PS: het zijn inderdaad zeer vriendelijke mensen daar bij de Uni
Met vriendelijke groeten
Peter

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be