Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Antwerpen Centraal ... treintafel

Gestart door B_Modelbouw, 27 juli 2020, 20:32:32 PM

Gerolf

Mooi gezegd, Michiel  :)

Citaat van: Michiel op 29 juli 2020, 10:28:54 AMFanstasie laat zich niet fotograferen.

Opzettelijke tikfout of leuke toevalstreffer ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Leuke reacties waar ik me goed kan in vinden.  En het komt steeds op het zelfde neer.  Genieten van je hobby op je eigen manier.  Anders is het tenslotte geen hobby meer...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

dani

Citaat van: evan op 29 juli 2020, 10:33:53 AM
Genieten van je hobby op je eigen manier.
Dat predik ik al jaren in mijn projectjes en soms door andere voor gek verklaarde experimenten zoals de treinlift, de paternosterkast en mijn zelfbouw WiFi besturing voor de tuinbaan, de scanner-Schiebebuhne en de zovele andere glukte of totaal mislukte experimenten en b(r)ouwsels...    Met soms bombastische  constructies op de treinbaan en soms  fijne diorama'tjes er langs.    MIJN wereld, MIJN hobby....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

vanmiegroet

Citaat van: trainspottingjr op 28 juli 2020, 21:58:28 PM
(...)

Zoals Dirk ook verantwoord, indien we steeds de lat hoog leggen en alleen maar de top de kans geven waardoor de beginneling uit de boot valt, dan is de motivatie om de jeugd te stimuleren
echt een ver van mijn bed show.

Zelf ben ik ook actief op het vlak van het maken van een modelbaan, maar echter denk ik soms van oei ik ga het maar niet tonen hoe het project verloopt want ik val hier serieus uit de toon.

(...)

Ik vind het geweldig om tijdens een beurs één van de toppers actief te zien en me te doen wegdromen bij één van hun banen (vooral Evan kan zulke banen goed bouwen) maar het klopt wel wat er hier wordt gezegd.
Door de lat steeds hoger en hoger te leggen drijf je de hobby tot een "stall". De treinmodellen moeten extreem gedetailleerd zijn tot in het toilet toe en de ballast tussen de sporen moet van echte graniet zijn. Misschien moeten we allemaal wat minder eisen durven stellen en gewoon ook durven buitenkomen met onze "plank".

Dat er toppers zijn is bijzonder geweldig maar zelfs degene met "de plank" is een even goede hobbyist  :)
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer