Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

GVB Gelede bus Mercedes Schenk Amsterdam

Gestart door Mrboembas, 24 juli 2020, 22:32:03 PM

Mrboembas

Beste forum vrienden,

Ik wil een GVB Gelede bus Mercedes Schenk gaan bouwen zoals die in de jaren 80 in Nieuwendam (Amsterdam Noord) reed, dit model is gebaseerd op een Mercedes 0307 (geloof ik) en de kop van een CSA I type met aluminium grill,





Omdat dit model nooit officieel als modelbus is uitgekomen in 1:87 en iemand anders deze al eens heeft gemaakt namelijk :



Ik heb een CSA bus aangeschaft bij Paul Roerbag (HB Models) en die wil ik gaan combineren met de Mastica ESO Streekvervoer MB 200 bus en de Vouwbalg van VEMI, en de wielen / velgen komen van Herpa..

Nu heb ik gehoord dat een HB model bus moeilijk te bewerken is omdat hij uit Resin (Kunsthars) bestaat, heeft daar iemand ervaring mee ?

En waar vind ik die plak ruiten ? Wie verkoopt deze ?


Groeten, Daniel.

 

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Mrboembas

Ja, die van Artitec kende ik al, daar heb ik al een busje bij gereserveerd, alleen dat is de CSA I (eerste en tweede uitvoering) en deze is gebaseerd (uit het hoofd) op de 6e uitvoering en die maakt Artitec niet, ik heb al contact met hun gehad maar voorlopig houden ze het op CSA I (1 en 2).