Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

The end of the line.

Gestart door Modelspoorder030, 23 juli 2020, 18:52:24 PM

Modelspoorder030

Om extra details te creƩren hoef je niet een hele truckendoos tevoorschijn te halen .
Soms zijn een paar dingen genoeg om je overtuigd te laten geraken om tot resultaat te komen .


SuSke

Ik zou de moeite doen om die containers te schilderen zodat ze niet meer doorschijnen onder je verlichting.
Anders misschien je verlichting iets dimmen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Modelspoorder030

Klopt , de containers heb ik al behandeld . Ik had ze zo uit de doos op het geheel gezet ,om te zien hoe het zou staan.

svvander

Het licht is over het algemeen nogal straf, vind ik persoonlijk. Zijn dit LED-lampen?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Modelspoorder030


Klaas Zondervan

Het licht toont veel te blauw. Komt misschien wel door te weinig licht. Een ledstrip is onvoldoende om een spoorbaan behoorlijk uit te lichten.

Modelspoorder030

#21
Ik vind het goed zo en het blijft zo , het is trouwens wit op een blauwe achtergrond. Het is vooral uitproberen ,niet iedereen heeft dezelfde smaak en dat is maar goed ook .Voor de een is het te fel , de ander te donker , voor weer iemand anders misschien niet de smaak van het geheel .
Je kiest wat voor jou de beste oplossing lijkt .De keuze bij mij voor bepaalde zaken is meer  van wat je ermee kunt en hoe verwerk je het .

Rangeerduivel

Citaat van: Modelspoorder030 op 30 juli 2020, 21:15:11 PM
Ik vind het goed zo en het blijft zo , niet iedereen heeft dezelfde smaak en dat is maar goed ook...

Oei...!
Neem ik hier een mix van eigenzinnigheid en lange tenen waar...? ::)
Diegenen die jou tips gaven menen het nochtans goed en hebben zeker gelijk... maar 1 ding heb jij gelijk, het is niet gemakkelijk om voor elkeen goed te doen, en blijkbaar lukt het hen ook niet!  :-[

;)

Modelspoorder030

Het blijft zo , om de eenvoudige reden ,dat als ik dat gaat veranderen dat ik eigenlijk helemaal opnieuw gaan bouwen , daar voel ik geen behoefte toe.
Ongeacht of iemand gelijk heeft of niet , het is hoe je er zelf tegenaan kijkt .

Rangeerduivel

Wat je met je diorama doet is jouw keuze, daarin heb je wel gelijk, maar wees nou eerlijk, de foto's op zich zijn dramatisch, en daar proberen die mensen jou tips voor te geven,
Een goede raad, doe iets met die tips.
Om te beginnen ware het misschien niet slecht om te vermijden dat de ledstrip op de foto komt, die verblindt de lens als het ware.
Zoiets zie je toch zelf ook wel...

;)

SuSke

Citaat van: Modelspoorder030 op 30 juli 2020, 22:33:30 PM
...
Ongeacht of iemand gelijk heeft of niet , het is hoe je er zelf tegenaan kijkt .

Hoe moet je daar op reageren...   ??? ??? ???

Ik dus niet (meer)  :-X
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Citaat van: Klaas Zondervan op 30 juli 2020, 21:09:28 PM
Een ledstrip is onvoldoende om een spoorbaan behoorlijk uit te lichten.

Daar zou je nog ns kunnen van opkijken.   Dirky heeft me laten kennismaken met een ledstrip die er ordinair uitziet, maar het licht dat er uitkomt,  is ontzettend qua lichtopbrengst. 
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

En Alex,

Bouw maar rustig en plezierig verder en beslis zelf wat je doet met de tips, maar neem mensen niet kwalijk dat ze er plaatsen.  Dat is tenslotte een logische reactie als je foto's plaatst. 
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Modelspoorder030

Dat is ook zo, er staan nog genoeg plannen klaar.
De bedoeling van het geheel is dat ik in korte tijd iets toonbaars wilde hebben , voor mijn treinen die anders op een baan zouden rijden die er eigenlijk niet op thuis horen.

Olivier77

Beste Alex,
Voor betere (minder blauwe foto's) misschien eens iets in de camera instellingen wijzigen ?
Ook voor de camera 2 seconde wachttijd levert veel scherpere beelden (en hand steunen).
Mvg
Olivier 77
3rail, Krails, Ecos2, Koploper